Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Ritmo 105 tc... nytt projekt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nice!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      Verkar som bensinpumpen gett upp i denna också..membran torkar ihop och spricker ? Finns det att köpa tro...?
      Både till Targa Oro:n och till denna.
      captainmorgan

      Comment


      • #18
        På Tradera finns nu bränslepump till 105 TC ......

        http://www.tradera.com/item/343524/2...tmo-105tc-mfl-
        //R//

        Comment


        • #19
          Tack för den..Rolando !!
          captainmorgan

          Comment


          • #20
            Så tog man sig ut i garaget efter 4 dagars våldsam maginfluensa eller kräksjuka..! Toppen till 124:an är ivägskickad på massage och diverse smågrejor är beställda till flera bilar men inte kommit än. Gick på bromsoken fram på 105:an..
            Click image for larger version

Name:	IMG_0178.jpg
Views:	1
Size:	114.8 KB
ID:	251996

            Tänkte att... får jag loss NÅNTING här så är det mening att jag ska renovera denna..! Avställd i 17 år , förmodligen inte på det torraste stället i Södra Sverige...! Trots darriga knän och dimmig blick ..efter de senaste dagarna så behövde jag inte ens ta i..! Släppte så lätt och fint , kolvarna glider in i oket så man tror nästan att dom är nyrenoverade..och när sen luftningsskruvarna släppte efter bara lite värme...då blir man ju lite gla..
            captainmorgan

            Comment


            • #21
              Super! Ser ut som Argentans ok. Bra grejer!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #22
                Har ju suttit och kollat lite på diverse delar till pärlan.. men ekonomin är ju inte så stark just nu. Visste ju att det fanns
                några nya delar i bilen plus att jag köpt bakstötisar på Tradera samt fått nya med bilen från Alfamats.
                Blev lite förvånad över vad jag hittade i bilen under diverse delar..bara å börja skruva då då..!

                Click image for larger version

Name:	IMG_0190.jpg
Views:	1
Size:	88.5 KB
ID:	252025
                captainmorgan

                Comment


                • #23
                  Ikväll bytte jag bränslepump men inte fan kom det fram någon soppa för det. Blev lite osäker på om jag fyllt på ..men tog en titt på ledningarna som såg fina ut. Ploppade upp locket under baksätet för att se om allt stod rätt till.
                  Givetvis hade nån planta varit där och lossat på slangarna...! Tryckte dit dom och gjorde ett nytt startförsök och strax därpå var motorn igång för första gången på 10 år. Efter ett litet tag så landade tomgången på 7-800 varv.
                  Går riktigt fint och tyst..! Jag vet inte vem som skruvat i denna bil, tror inte det är personen jag köpte den av.
                  Mycket konstigt med demonteringen där grejor slitits av efter att ha lossat NÄSTAN alla skruvar. De fel som funnits på bilen har blivit konstaterade och delar har köpts in för att reparera bilen men sedan har den blivit stående i 17 år..!
                  Kvittona är från 96-97 ..!
                  Tror att bilen inte var speciellt risig när den ställdes av 1997. Planen är nu att svetsa rosten, ge den en service och få ut den på vägarna redan i år...!
                  captainmorgan

                  Comment


                  • #24
                    Heja! Den vill jag se på vägarna!
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #25
                      Satt och kollade på plåtdelar idag. Finns inte så mycket men skärmkanter och tröskellådor finns fortfarande. Trösklarna var dyra men en skärmkant på mekonomen(!!!!!!!!!!!!) för 208 kronor är ju riktigt billigt!!
                      Hamnade på en sida som heter biluppgifter.se : Enligt den sidan finns det bara fem 105r kvar i Sverige och alla är avställda... och jag har två..! Kan detta stämma?
                      I vilket fall som.. svetsning påbörjad..
                      På Ritmo 75 cl fick jag 95 träffar men där fanns en massa annan skit med ..
                      captainmorgan

                      Comment


                      • #26
                        Så verkar det då kunna bli lite fart i denna renovering då..! Hämtade två dörrar (och lite ...) till hos TurboB och helt plötsligt var ungefär 50 % av svetsjobbet borta..! Så fort 124:an går så åker svetsen fram..!
                        captainmorgan

                        Comment


                        • #27
                          Härligt, besök hos Magnus är aldrig lottlösa!
                          Last edited by per; 29 June 2016, 08:04.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #28
                            Härligt att du är på G, ser fram emot den renoveringen med tanke vad snygg 124 blev. Antar att det ligger en bakskärm hos magnus? Får plocka upp den snart. Ska försöka att få tag i en plåtbit under vindrutan till min silver-sara så ska väl jag också vara på G / Mats
                            Mats Nilsson

                            Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                            Comment


                            • #29
                              Jodå , skärmen finns hos Magnus..! Magnus har lite grejor han med..!
                              captainmorgan

                              Comment

                              Working...
                              X