Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 16vt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Hur långt hade bilen gått/år sen sista kamrems bytet? Hur mycket får man ge för en ny/begagnad motor till 16vt`n?
    -Coupe 16vt -95-
    -Punto 60 -06-
    -Alfa 156 JTS -04-

    Comment


    • #92
      Originally posted by Fyr
      Hur långt hade bilen gått/år sen sista kamrems bytet? Hur mycket får man ge för en ny/begagnad motor till 16vt`n?
      Jag har ett kvitto som det visserligen inte står exakt milantal men det står 10 000 mila servicen på så det e väl ungefär runt 10 000 mil som dom bytte...motorn hade gått 15800...lite tidigt men men,,,den nya har bara gått 13400 vilket e ju ett plus...

      Jag betalade 12500 kr och då sa han på skroten att den bara var att köra med motorn...men jag vill byta kamremm på den innan jag sätter i den....vad ny kostar vet jag inte...var får man tag i sån förresten?
      Fiat Coupe 16vt -95
      Depå - Projekt tråd - Garaget.org

      Comment


      • #93
        Riktigt tråkigt med motorn Gustaf.

        Jag tänkte bara höra var du har fått tag i angeleyes´n. Tyckte det var riktigt snyggt!!!! Är det ringarna dom har på realcar eller?

        Hocke
        yellow 16VT -96 evo-chip -smälld
        saab 9-5 2,3t -04
        Pontiac Firebird 67-77 drömmer

        Comment


        • #94
          Japp det är dem =)

          kamremsras efter knappt 6k mil =S =O

          det var så ini sjuttonn....ska ju hålla 8k mil utan några som helst problem =S
          Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
          Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

          Mvh
          Joksi

          ¤ Garaget.org

          ¤ Joksi.net

          Comment


          • #95
            Originally posted by Prowler
            Du menar väl Chris Bangle? För rätta mig om jag har fel men det är väl han som ritat coupen.
            Ooooops.
            Man lär så länge man lever!! Men snygg är den!!

            Comment


            • #96
              Originally posted by Joksi
              Japp det är dem =)

              kamremsras efter knappt 6k mil =S =O

              det var så ini sjuttonn....ska ju hålla 8k mil utan några som helst problem =S
              som sagt de e dem...passar skit fint...
              Fiat Coupe 16vt -95
              Depå - Projekt tråd - Garaget.org

              Comment


              • #97
                Hur går det med bilen? Lever den?
                3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                Comment


                • #98
                  tjena! hur går det med bilen?
                  var det ramlagren som gav upp eller?
                  Fiat Coupe 16v turbo - 94

                  Comment


                  • #99
                    Nepp de var kamremmen som gav sig resulterande i kassa ventiler och deformerade kolvar....

                    Men annars är ju den nära start...nästan iaf....jag hänvisar hur de gick när jag vred på nyckeln för första gången:

                    http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?s=&threadid=8122
                    Fiat Coupe 16vt -95
                    Depå - Projekt tråd - Garaget.org

                    Comment


                    • En fråga, vad var det du inte gillade med dina gamla kolvar ? Är det inte ventilurgröpningar bara ?
                      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                      Comment


                      • Ja det var det...så det hade jag kunnat levt med men jag orka inte renovera ventilerna just då....så jag tänkte att jag fixar en ny motor så kan jag fixa den gamla motorn senare & så vips så har jag två motorer...de e ju alltid kul....

                        Lägesrapport förresten:
                        Bilen fungerar bra förutom att han läcker olja mellan lådan och högra drivaxeln....jag har beställt en ny packning men den fanns inte i sverige så jag väntar....
                        Fiat Coupe 16vt -95
                        Depå - Projekt tråd - Garaget.org

                        Comment


                        • Nå!? Hur känns bilen med nytt grenrör nu då? Ska ju göra mycket på våra bilar!
                          3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                          Comment


                          • Det var så länge sen jag körde den att jag knappt kommer ihåg...väntar på min packning...

                            Hur långt har du kvar innan du har möjligthet att testa alla dina mod. ?
                            Fiat Coupe 16vt -95
                            Depå - Projekt tråd - Garaget.org

                            Comment


                            • Originally posted by Gustaf
                              Det var så länge sen jag körde den att jag knappt kommer ihåg...väntar på min packning...

                              Hur långt har du kvar innan du har möjligthet att testa alla dina mod. ?
                              3-4 veckor skulle jag tippa på. :-<
                              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                              Comment


                              • It´s alive...

                                Nu är den igång....

                                Var precis på besiktningen...åkte på:
                                För låg ljusinställning, vänster strålkastare
                                För högt HC (133)
                                Vänster bak länkarmslager
                                Höger fram inre belägg

                                Inga större punkter alltså...utan kanske lagret....

                                Känns rätt gött att köra coupe igen efter drygt ett år....
                                Fiat Coupe 16vt -95
                                Depå - Projekt tråd - Garaget.org

                                Comment

                                Working...
                                X