Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uppfräschning PuntoGT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Och lite bredare. Så nu hoppas vi att sommaren snart är här, kan inte säga annat än att nu skall det åkas bana, om man bara vågar.... lite nervös att motorn skall ge upp, eller att det är massor av farligt folk, men det skall nog lösa sig hoppas man :-D
    Attached Files
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #47
      Men det känns lite som "macken".... hur var det nu..... "jan-åke fick en turbo, och jag fick en trumpet" :-D Men många små steg, sedan skall man nog åka förbi Pär och co. Läste ju Pers trevliga notis om hur underbar Puntons väghållning är, håller jämna steg med Porche på Nurnberg ring (jaja, stava!)... så bara spinn bort greppet ut ur kurvorna ni med era coupeer kommer jag och tar er(när jag lärt mig köra)! :-D
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #48
        Det lär ta hundra år tills du är där
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #49
          Förmodligen :-D
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #50
            Sedan spelar viljan stor roll o den verkar novisen inte ha fel på blir helnice dehär
            With great power comes the bitches
            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

            Comment


            • #51
              Kollade med ett däck på, lite nervös att det skall ta i, de var lite bredare och längre ut än i alla fall vinterdäcken... Men nu får våren väääldigt gärna komma hit. :-D
              Attached Files
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #52
                Blev ju jätte nice med en massa luft i hjulhuset
                Klart snyggare än dom gamla fälgarna!
                Uno_Nalle Lazzat Member Nr:1
                /F/I/A/T/ LANCIA RallyCars by NTI
                Kör:Punto Gt (pimp leather edition)
                Lancia Delta Integrale(race)
                Uno Turbo(race)

                Comment


                • #53
                  Kul att flytta, hittade ett rör jag glömt att jag hade. Undrar om det är någon ide att sätta dit det?
                  Attached Files
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #54
                    Ah.... tittade på Supersprints hemsida, ger visst 10hk mer att byta ut de där 2 delarna. Fast jag kan tänka mig att de sitter åt lite på turbon så det får väl bli vid turbobytet någon gång i framtiden antar jag....
                    Attached Files
                    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                    Comment


                    • #55
                      Uppmätt effekt..... Kul att se hur effekt/vridmoment-kurvorna ser ut faktikst.


                      edit: Glöm vridmoment, var visst 3 olika effekt-kurvor...
                      Attached Files
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by novisen
                        Kul att flytta, hittade ett rör jag glömt att jag hade. Undrar om det är någon ide att sätta dit det?

                        Det där röret är istället för katalysatorn och lätt att byta. Det sitter inte ända uppe vid turbon eftersom från turbon går ett litet rör ner så du behöver inte oroa dig om det. Det e bara till att byta. Mera effekt. Sådant hade jag på min med.

                        Lambdan sätter du i den lilla pluggen på röret.
                        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                        Comment


                        • #57
                          Fälgarna blev ju riktigt nice på!!
                          Mvh Putte

                          Fiat Uno Turbo I.E - Död, R.I.P
                          http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=184

                          Comment


                          • #58
                            Tja, ett tag sedan man skrev i "project"-tråden och det har väl inte hänt så mycket. Har dock bytt ut mätarhållaren som stod på trekvart och hängde, bytt ut dem mot autometermätare och lagt till en A/F-ratio mätare samt en inner/ytter termometer. Skall dock flytta den och dra om sladdarna så småningom.....
                            Attached Files
                            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                            Comment


                            • #59
                              Har också fått för mig att jag skulle ha in 6.5"are i dörrarna. Tyvärr innebär detta att man får skära lite i dörrsidorna och jag ville inte ha sönder mina GT-original eftersom det är svårt att hitta sådana på skroten om man skär fel, vilket är rätt lätt hänt med en novis och såg i samma mening Så det blev klädsel från en 55SX som så småningom skall kläs om med något snyggt, ett lager glasfiber skall läggas på baksidan för att staga upp det hela och få en lite stadigare baffel för högtalaren plus att hålet för fönsterveven då försvinner, tror inte att jag räknat tillräckligt väl på den portade lådan som blir resultatet med det hålet
                              Attached Files
                              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                              Comment


                              • #60
                                Kan då tala om att monteringsdjupet i Puntons dörrar inte är så mycket att hurra för…. 2stycken 14mm MDF-ringar och 2 stycken 5mm masonit behövdes för att inte magneten skulle slå i fönstret. Men det såg inte så hemskt ut som jag trodde när man höll delarna i handen faktiskt. Lite finish till på det här så kan det bli riktigt snyggt. Kablarna till högtalarna är av högsta kvalitet, inte någon fabrikstandardtråd här inte. Eller, jo…. på ena sidan. Fiat tyckte att man bara kommer att vilja ha högtalare på förarsidan, så där var det redan draget. På andra sidan fick jag dra själv. Borrade upp kontaktdonet så mycket jag vågade och fick faktiskt in en helt vanlig lampsladd. Säkert 0.025kvadrat och mycket HIFI i den Får se om man vågar borra lite till en annan gång, klippte precis inne i bilen och till delningsfiltret är det DLS tjockare kabel i alla fall.
                                Attached Files
                                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                                Comment

                                Working...
                                X