Announcement

Collapse
No announcement yet.

Limited Edition #243

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jag ska lacka om huven och kommer att ta bort fiat märket ifram! Bilen kommer se fetare ut utan emblem tror jag! blir nog stilrent!

    Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

    Comment


    • #17
      Originally posted by pazzo
      fins metall märken på ebay, köpte ett me eldröd bakgrund
      Svenska ebay eller?
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #18
        Originally posted by Freddan72
        Svenska ebay eller?
        Engelska men sök på hela jorden eller va de står kommer inte så ofta men... kostade en 70 lapp
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #19
          Originally posted by EmiliO
          Jag ska lacka om huven och kommer att ta bort fiat märket ifram! Bilen kommer se fetare ut utan emblem tror jag! blir nog stilrent!
          Tror jag också, dessutom tycker jag inte "vårat" Fiat märke (fram) är speciellt snyggt. De ny-gamla runda är mycket trevligare, men jag tror Coupén får vara helt utan ändå. Med undantag av de på sidorna.
          För övrigt, någon som testat de här rostfria plattorna att sätta mellan ok och belägg som britterna kör med? För att minska gnissel i bromsarna. Funkar de verkligen? Köpte ett par, för ev. montering senare.

          Panda 169

          Comment


          • #20
            hmm biltema har nån papp lr om de va av metall som man lägger bakom beläggen...följde med skrikplattor när jag köpte belägg sist till en gammal bil...hmm annars funkar kopparpasta PÅ BAKSIDAN AV BELÄGGET.
            With great power comes the bitches
            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

            Comment


            • #21
              TurboNimitz, tror att det skulle funka med kopparpasta på framsidan av beläggen också, bra mycket bättre till och med. Fast det har ju såklart vissa negativa sidoeffekter ;-)
              Smorde in mina med pasta (på baksidan får man väl tillägga) men de skriker lite ändå, löser det genom att bromsa lite hårdare bara :-D Har köpt biltemas antiskrik, så hoppas att de funkar.
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #22
                ah sedan kan man spara sin röst genom att inte skrika varje gång man bromsar...gör jag o de funkar fint

                King of the oneliners strike again
                With great power comes the bitches
                Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                Comment


                • #23
                  Jag har itne haft något större problem med gnälliga bromsar, de är ganska väl insmorda i kopparfett. Men tänkte att det kan bli värre med nya belägg, så därav frågan. Inte för att det stör mig speciellt mycket egentligen, så länge man stannar ordentligt.

                  Panda 169

                  Comment


                  • #24
                    Jag smorde in mina belägg också, men samma ljuva sång från beläggen o halva stan vänder sig om när man kommer till en korsning ^^

                    Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                    Comment


                    • #25
                      Nu har jag fått intercoolern, börjar bli lite för mycket delar som ligger och dräller runtomkring så det är väl dags att börja skruva fast prylarna snart.
                      Last edited by Jim; 11 January 2006, 22:08.

                      Panda 169

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by TurboNimitz
                        ah sedan kan man spara sin röst genom att inte skrika varje gång man bromsar...gör jag o de funkar fint

                        King of the oneliners strike again
                        Hahaha...

                        Originally posted by
                        novisen

                        Har köpt biltemas antiskrik, så hoppas att de funkar.
                        var tar man då detta? vid samma ställen som kopparpastan?
                        " det finns bara ett sätt att födas, men tusen sätt att dö "

                        Fiat Coupe 20vt

                        Comment


                        • #27
                          jo ska va en papp man klipper ut o lägger bakom belägget..
                          With great power comes the bitches
                          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Jim
                            Jag har itne haft något större problem med gnälliga bromsar, de är ganska väl insmorda i kopparfett. Men tänkte att det kan bli värre med nya belägg, så därav frågan. Inte för att det stör mig speciellt mycket egentligen, så länge man stannar ordentligt.
                            Jag slog precis till på ett par såna däringa rostfria shims via gruppköpet på fccuk.
                            Har ju Carbotech Panther Plus (belägg) och dom skriker en del. Ska passa på att slänga på shimsen när jag trycker dit mina nya 3G-skivor.
                            Coupé 20VT LE -99 Svart
                            Camaro V8 1LE -14 Röd
                            Huracan V10 610-4 -14 Grå
                            Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                            Comment


                            • #29
                              Jag har testa kopparpasta, skrikplattor i gummi och skrikplattor i metall det går bara inte att få tyst på min bil .. men det är onekligen ganska stor skillnad på olika belägg och skivor
                              /Peter

                              Comment


                              • #30
                                Så, ICn kom ju för nån vecka sedan så i helgen var det dags att gå i krig..
                                Och det var en hel del lättare än jag trodde, montering gick som en dans förutom lite trassel med slangarna på slutet.
                                Men att sen få på fronten igen var en helt annan historia, det krävs en hel del karvande för att få den på plats igen. (Ganska mkt mera än vad som beskrivs på Pro Alloys hemsida.)
                                Efter att ha brutit av mitt sista Stanleyknivblad och skrurit sönder händerna så gav jag upp.
                                Bilder och fortsättning följer efter att jag plåstrat om händerna och får lust att fortsätta. Hade såklart glömt kvar kameran på jobbet....

                                Panda 169

                                Comment

                                Working...
                                X