Announcement

Collapse
No announcement yet.

fiat tipo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    nu har det hänt lite iaf

    powerflex bussningar är införskaffade och dit monterade i framvagn karossen ska i väg på blästring

    motorn börjar närma sig klar väntar bara på att få hem den för ihop montering dörr sidorna blir i svart skinn även taket skaffat lite bättre stolar fram sparco evo baksätet blir om klätt i samma tyg som sparco stolarna

    det va nog det för den här gången
    "i live for italian cars"

    Comment


    • #17
      Kul att det händer grejer med Tipon!

      Lägg gärna in bilder på dina framsteg, det skulle vara intressant!

      Mvh

      Pontus

      Comment


      • #18
        Vad ska det bli för stuk på bilen när den är färdig? Hur ska den användas?
        Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
        Fiat Marea Weekend 1,6 -97

        Comment


        • #19
          stuket blir bana

          ändamålet är att få en tipo som ingen annan har eller har sett i sverige

          sen gillar jag ban åka så den kommer väl kanske få sig ett och annat varv vad det befarar nu kommer det inte komma några bilder för jag är mitt i en flytt som ställer till det men jag ska lägga upp så fort jag får tid
          "i live for italian cars"

          Comment


          • #20
            färdig flyttad!!!

            på tisdag åker karossen till mora blästring som ska blästra underedet åt mig

            har lagt ett antal timmar i garaget bra för att skrapa bort underredsmassan men nu e det klart iaf

            strul med lev har jag haft med.
            motorn är tyvärr försenad så det heter duga mest pga av penga brist från min sida

            men sen när mina nya vevstakar kom så va dom 10mm förkorta = skicka tillbaka och beställ om måste dock ge både ACC racing som hjälper mig och verdi som gjort stakarna en eloge för extremt bra arbete trots strul och lite missförstånd

            nu är botten på väg att sättas ihop

            förhoppninsviss blir det åka till sommaren om inget annat konstigt dyker upp detta projekt har bara kantats av strul och missberäkningar hitills tyvärr men nu är hoppet tillbaka
            "i live for italian cars"

            Comment


            • #21
              jag vet att ni vill ha bilder men jag har problem att lägga upp så någon som bor i orsa med omnejd får jätte gärna hjälpa mig med detta ev om denna person lägger upp bilder åt mig

              hoppas ni står ut ett tag till
              "i live for italian cars"

              Comment


              • #22
                bilen hemma från blästring

                nu börjar det roliga har fått det att funka med bilder nu

                ska försöka hinna lägga upp några imorn hejs
                "i live for italian cars"

                Comment

                Working...
                X