Announcement

Collapse
No announcement yet.

It's new It's mean It's a Red speedmachine!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by 84jr0
    De här Hankook är bra vad jag har sett med egna ögon. Säg mig ett bättre däck i samma prisklass. Öppen för förslag.
    Gjorde en snabbkoll på däckonline och såg flera alternativ i billigare eller samma prisklass i form av Toyo, Dunlop, Goodyear Eagle f1 m.m

    David, familjebil ja..hankok ser man ju bara på taxibilar. Detta är högprestanda bilar

    Känner att det åter igen är dags att citera det togge sa till mig när ja var å leta däck (tack för däcktipsen i övrigt togge SUPERnöjd me mina yokohama!!)

    "En bil med dåliga däck är en dålig bil, en bil med bra däck är en bra bil "
    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

    Comment


    • #77
      Turbo du måste tänka om. Jag har fått höra att en äldre bil ska ha bra, riktigt bra däck. Varför? Jo för de flesta saker i chassit är slitet (folk tänker inte på att byta ut saker utan gör det först då skiten är så nedsliten att det är en trafikfara att köra med bilen). Att då slänga på billiga, dåliga däck är som att skjuta sig i foten. Utgångsläget är inte det bästa vid regnväder och du kommer vara förbannat sur på dig själv när din nya bil sitter i räcket efter en rejäl vattenplaning. Sedan är det bra mycket roligare att köra på banan med bra däck.

      P.S För den riktige snålvargen finns allvädersdäck. De är varken bra på sommaren eller vintern.
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #78
        I shall sleep on this...thanx mates
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #79
          Originally posted by smOOth
          Gjorde en snabbkoll på däckonline och såg flera alternativ i billigare eller samma prisklass i form av Toyo, Dunlop, Goodyear Eagle f1 m.m

          David, familjebil ja..hankok ser man ju bara på taxibilar. Detta är högprestanda bilar

          Känner att det åter igen är dags att citera det togge sa till mig när ja var å leta däck (tack för däcktipsen i övrigt togge SUPERnöjd me mina yokohama!!)

          "En bil med dåliga däck är en dålig bil, en bil med bra däck är en bra bil "
          Jo du men ingen här verkar ha testat Hankook däck jag pratar om, jag vet det finns andra alternativ men det jag har sett av Hankook Z212 är att de ÄR BRA. Dessa är en av deras bästa däck de tillverkar och ska inte förväxlas med någon lågbudget däck från de.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #80
            Okej, du gör självklart som du tycker känns bäst. Men helhetsintrycket jag har fått av hankock är att det är en däcktillverkare som är inriktade på lite mer prisvärda budgetdäck. Dunlop, yokohama, goodyear m.fl har vart med i gemet länge och får därför mycket goda recensioner (prestandadäcken) så därför hade jag aldrig "chansat" när de gäller samma pengar. Men som sagt, du har en annan uppfattning om hancockdäcken så kanske är dom just du pratar om faktiskt bra däck. Vi får se när de e dags för bana
            Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
            Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

            Comment


            • #81
              Originally posted by smOOth
              Okej, du gör självklart som du tycker känns bäst. Men helhetsintrycket jag har fått av hankock är att det är en däcktillverkare som är inriktade på lite mer prisvärda budgetdäck. Dunlop, yokohama, goodyear m.fl har vart med i gemet länge och får därför mycket goda recensioner (prestandadäcken) så därför hade jag aldrig "chansat" när de gäller samma pengar. Men som sagt, du har en annan uppfattning om hancockdäcken så kanske är dom just du pratar om faktiskt bra däck. Vi får se när de e dags för bana
              Lägg gärna till modellbeteckningen på Toyo och Dunlop så kan jag jämföra lite.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #82
                Originally posted by 84jr0
                Jo du men ingen här verkar ha testat Hankook däck jag pratar om, jag vet det finns andra alternativ men det jag har sett av Hankook Z212 är att de ÄR BRA. Dessa är en av deras bästa däck de tillverkar och ska inte förväxlas med någon lågbudget däck från de.
                Har fått jäkligt bra respons från kunder som kör på Hankooks bättre däck. Så jag håller med 84jr0.
                Fiat 500
                Fordson Super Dexta -64
                Kawasaki Z1A
                Kawasak GPz1100A2
                Suzuki Grand Vitara -11
                Suzuki T500R

                Comment


                • #83
                  Yes, Hankook har över 60 års erfarenhet från däcktillverkning, är samtillverkare med Michelin, har de officiella däcken för Formel 3, har sedan över 10år tillbaka legat på top 10 rankade däckföretag så testa du de däcket 84jr0 Bara bra att vi kör på lite olika märken så vet vi i slutändan vad som håller...lr så kör man på de som PärC har...han har ju provat de mesta
                  With great power comes the bitches
                  Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                  Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                  Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by TurboNimitz
                    Yes, Hankook har över 60 års erfarenhet från däcktillverkning, är samtillverkare med Michelin, har de officiella däcken för Formel 3, har sedan över 10år tillbaka legat på top 10 rankade däckföretag så testa du de däcket 84jr0 Bara bra att vi kör på lite olika märken så vet vi i slutändan vad som håller...lr så kör man på de som PärC har...han har ju provat de mesta
                    Som sagt det jag har sett av Z212 är att de är bra och när jag köpt de byter jag gärna min coupe med någon med andra däck en stund bara för att få känna på lite andra däck.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by TurboNimitz
                      Yes, Hankook har över 60 års erfarenhet från däcktillverkning, är samtillverkare med Michelin, har de officiella däcken för Formel 3, har sedan över 10år tillbaka legat på top 10 rankade däckföretag så testa du de däcket 84jr0 Bara bra att vi kör på lite olika märken så vet vi i slutändan vad som håller...lr så kör man på de som PärC har...han har ju provat de mesta
                      Lite fakta om Goodyear.

                      Goodyear har kommit och gått i bilsporten de senaste hundra åren. Goodyear spelade en nyckelroll mellan 1919 och 1922. Försvann därefter för att dyka upp 1959. Från och med 1968 dominerade Goodyear bilsporten i USA och började även dyka upp i F1.
                      Goodyear kom att vinna 361 GP-segrar fram till dess man klev av sporten 1998.
                      Företaget drog sig ur CART och IRL 1999, men fanns kvar i NASCAR.
                      Totalt har Goodyear vunnit fler mästerskap än något annat däckmärke.
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #86
                        nice one freddan blev man lite klokare där med
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by 84jr0
                          Lägg gärna till modellbeteckningen på Toyo och Dunlop så kan jag jämföra lite.
                          Jag kör denna säsongen på Toyo Proxies T1-R (225/35-18).
                          Har hittills funkat väldigt bra. Körde med dom på banan i fredags på Sviestad. Hängde med fint. Alla gatdäck oavsett märke funkar kasst på bana efter ett tags hård körning. Gummit blir för varmt och bilen börjar "halka" omkring. Så detta märkte jag av på slutet... Men det är bara riktiga R-däck som fungerar bra på bana. Så är det.

                          Så, om man ute efter ett av dom billigaste däcken som ändå inte är gjorda för att vara budgetdäck så verkar Toyo-däcken vara ett mycket bra alternativ.
                          Coupé 20VT LE -99 Svart
                          Camaro V8 1LE -14 Röd
                          Huracan V10 610-4 -14 Grå
                          Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by alx
                            Jag kör denna säsongen på Toyo Proxies T1-R (225/35-18).
                            Har hittills funkat väldigt bra. Körde med dom på banan i fredags på Sviestad. Hängde med fint. Alla gatdäck oavsett märke funkar kasst på bana efter ett tags hård körning. Gummit blir för varmt och bilen börjar "halka" omkring. Så detta märkte jag av på slutet... Men det är bara riktiga R-däck som fungerar bra på bana. Så är det.

                            Så, om man ute efter ett av dom billigaste däcken som ändå inte är gjorda för att vara budgetdäck så verkar Toyo-däcken vara ett mycket bra alternativ.
                            Har samma däck...kan bara hålla med...

                            Edit: inte samma storlek dock men skit sak samma ...
                            Fiat Coupe 16vt -95
                            Depå - Projekt tråd - Garaget.org

                            Comment


                            • #89
                              Lite update.
                              Denna vecka blir de Engine Flush med ny olja, filter
                              Även kommer sprickan i grenröret svetsas...snart kör jag alltså inte disel längre vid kallstarter...

                              Nytt idag då: BTR installerad (bilder kommer) med klocka o allt så man ser trycket...mest för bling bling standarden.

                              Prövade även att förbikoppla EBV påvägen hem...bilen kändes jämnare o laddningen men just nu begränsar chippet laddningen till 1.3bar så en pysventil ska inskaffas i veckan för att ställa ner det till 1.1-1.2
                              With great power comes the bitches
                              Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                              Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                              Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                              Comment


                              • #90
                                Fin

                                Comment

                                Working...
                                X