Announcement

Collapse
No announcement yet.

84jr0 - 84:ans Coupe 20vT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Och en till bild.
    Attached Files
    Click here to visit Raceitaly
    ______________
    Fiat Coupe 20VT Plus -99
    Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
    Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
    Acura Legend 3,2l V6 -91
    SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

    "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
    Murphy´s law.

    Comment


    • Om din dämpare sitter rakt nu, så måste vi även vrida på den främre flänsen i förhållande till böjen. Hänger du med mig?!

      ;-)

      Vi hörs.

      /Jonas
      Click here to visit Raceitaly
      ______________
      Fiat Coupe 20VT Plus -99
      Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
      Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
      Acura Legend 3,2l V6 -91
      SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

      "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
      Murphy´s law.

      Comment


      • Tackar nu är det glasklart
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • Har inte fått däck än ringde och skällde på däckonline lite och min beställning fastnade i Tyskland och de skulle skicka iväg ny uppsättning, fråga mig inte varför.

          Idag fick Stilon lite kärlek, en ordentlig tvätt in och utvändigt samt ett lager med Smartab Buffer 2000 som effektivt tog bort tjärra och flygrost och så en lager med Mirror image så den glänser fint. Satte även på sommarsulorna

          Kröp under coupen för att byta servorem men höll på somna där så det får vänta. Ville inte ens ge mig på generator remen den är mycket krångligare.

          Jonas har fått min dämpare och vi kom fram vad det var som BlueFlame svetsade fel, men det ska ändras på iom racekatten.

          Stockholms gator är soprena och jag hoppas på påställning i påsk om jag får hem däck och dämpare.

          Jonas> Hoppas jag för mycket nu?
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • Originally posted by 84jr0
            Har inte fått däck än ringde och skällde på däckonline lite och min beställning fastnade i Tyskland och de skulle skicka iväg ny uppsättning, fråga mig inte varför.

            Idag fick Stilon lite kärlek, en ordentlig tvätt in och utvändigt samt ett lager med Smartab Buffer 2000 som effektivt tog bort tjärra och flygrost och så en lager med Mirror image så den glänser fint. Satte även på sommarsulorna

            Kröp under coupen för att byta servorem men höll på somna där så det får vänta. Ville inte ens ge mig på generator remen den är mycket krångligare.

            Jonas har fått min dämpare och vi kom fram vad det var som BlueFlame svetsade fel, men det ska ändras på iom racekatten.

            Stockholms gator är soprena och jag hoppas på påställning i påsk om jag får hem däck och dämpare.

            Jonas> Hoppas jag för mycket nu?
            Jag har skickat iväg avgassystemet och katten till tyskland men det ser ut som om de har slarvat bort allt. jag försöker att maila till Haibanek och få ett svar var din lamdamutter är men de förnekar all kännedom om delarna. Ser ut som om vi får vänta i minst tre månader innan TIG svetsning kan ske. Hoppas du inte har så bråttom med att få bilen klar. Jag ska försöka skicka flaskpost till dem igen så får vi se.

            Jag hör av mig så fort Haibanek har svarat. OK för dig?!

            /Jonas
            Last edited by viksson; 1 April 2007, 10:31.
            Click here to visit Raceitaly
            ______________
            Fiat Coupe 20VT Plus -99
            Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
            Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
            Acura Legend 3,2l V6 -91
            SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

            "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
            Murphy´s law.

            Comment


            • Originally posted by viksson
              Jag har skickat iväg avgassystemet och katten till tyskland men det ser ut som om de har slarvat bot allt. jag försöker att maila till Haibanek och få ett svar var din lamdamutter är men de förnekar all kännedom om delarna. Ser ut som om vi får vänta i minst tre månader innan TIG svetsning kan ske. Hoppas du inte har så bråttom med att få bilen klar. Jag ska försöka skicka flaskpost till dem igen så får vi se.

              Jag hör av mig så fort Haibanek har svarat. OK för dig?!

              /Jonas

              Almir, ska du skratta eller gråta nu?

              Comment


              • fy fan vilket dåligt första aprilskämt! hahaha

                Comment


                • Originally posted by viksson
                  Jag har skickat iväg avgassystemet och katten till tyskland men det ser ut som om de har slarvat bort allt. jag försöker att maila till Haibanek och få ett svar var din lamdamutter är men de förnekar all kännedom om delarna. Ser ut som om vi får vänta i minst tre månader innan TIG svetsning kan ske. Hoppas du inte har så bråttom med att få bilen klar. Jag ska försöka skicka flaskpost till dem igen så får vi se.

                  Jag hör av mig så fort Haibanek har svarat. OK för dig?!

                  /Jonas
                  Haha klockrent! Om Habianek tar hand om halva avgassystemet så har jag inget annat val än att vänta till nästa sommar.

                  Jag trodde att vi redan hade pratat om detta, anlitar du Habianek igen så skickar jag iväg dig i flaskpost med en piska så du får piska på de tills de är klara
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • Originally posted by 84jr0
                    Haha klockrent! Om Habianek tar hand om halva avgassystemet så har jag inget annat val än att vänta till nästa sommar.

                    Jag trodde att vi redan hade pratat om detta, anlitar du Habianek igen så skickar jag iväg dig i flaskpost med en piska så du får piska på de tills de är klara


                    ;-)
                    Click here to visit Raceitaly
                    ______________
                    Fiat Coupe 20VT Plus -99
                    Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                    Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                    Acura Legend 3,2l V6 -91
                    SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                    "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                    Murphy´s law.

                    Comment


                    • Känns som alla ställer på sin bil förutom jag Trodde att jag skulle få glida runt i påsk men icke!

                      Mina däck är sena, skulle få de redan den 26/3 men fick reda på att de inte fanns på lager men nu ska de vara på väg. Bör vara framme den 10/4 - får åka Ford hela påsken

                      Verkar som påställning kommer ske fredag den 13 april
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • !!!

                        Du är inte ensam 84jro,

                        väntar på en nedrans 3" downpipe som typ aldrig kommer,

                        Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                        Comment


                        • Min är oxå avställd.
                          När de sopat gatorna från allt grus så kanske..
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Originally posted by per
                            Min är oxå avställd.
                            När de sopat gatorna från allt grus så kanske..

                            Har dom inte sopat i götet?! Här började dom sopa för minst 2-3 veckor sen.... Vägarna är bara lite dammiga just nu.


                            //PP
                            Porsche 996 C2 -00
                            Volvo V60 D3 -12

                            Comment


                            • Originally posted by ParkPre
                              Har dom inte sopat i götet?! Här började dom sopa för minst 2-3 veckor sen.... Vägarna är bara lite dammiga just nu.


                              //PP
                              De börjar ju sopa i Stockholm och fortsätter sedan västerut.
                              Tar ju ett tag med traktor till Götet...

                              ;-)
                              Click here to visit Raceitaly
                              ______________
                              Fiat Coupe 20VT Plus -99
                              Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                              Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                              Acura Legend 3,2l V6 -91
                              SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                              "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                              Murphy´s law.

                              Comment


                              • Sopar man verkligen gatorna där? Nu med den globala uppvärmningen och allt så sköljer väl vattnet rent gatorna.

                                :-)
                                3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                                Comment

                                Working...
                                X