Announcement

Collapse
No announcement yet.

84jr0 - 84:ans Coupe 20vT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by 84jr0
    Vet inte om det redan finns en tråd om 15 september men någon vecka innan så bör man kunna anmäla sig. Freddan brukar posta sådana trådar.

    Du kan ta ut ett PR-licens på plats då får du åka och endast 1 licens/år. Bara att hänga på!
    Ska fundera på det men nu när pengar rullar in kontinuerligt så finns det stor risk att jag hakar på då ! Skulle vara grymt skoj att få pressa ut det sista som finns kvar av mina däck vid det laget, hehe.
    Angående ditt projet förresten, vad jag kan se på förstasidan i projekttråden så ser ju allt du har planerat att göra ut att vara Klart, men kommer det hända mer roliga och mysiga saker för det? Nya idéer får man ju alltid så det kanske är en dum fråga.
    Tidigare bilar:
    Volvo 480ES 2006-2007
    BMW 320i E30 2007-2008
    Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
    Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
    + nån volvo 740 samt volvo 240

    Comment


    • Originally posted by FloRic
      Ska fundera på det men nu när pengar rullar in kontinuerligt så finns det stor risk att jag hakar på då ! Skulle vara grymt skoj att få pressa ut det sista som finns kvar av mina däck vid det laget, hehe.
      Angående ditt projet förresten, vad jag kan se på förstasidan i projekttråden så ser ju allt du har planerat att göra ut att vara Klart, men kommer det hända mer roliga och mysiga saker för det? Nya idéer får man ju alltid så det kanske är en dum fråga.
      Jag har gjort mycket av det som är planerat men i vinter kommer det hända lite mer!

      Är inte nöjd med väghållningen så den ska jag slipa på... sen vet man aldrig vad mer som kan hända
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • Originally posted by FloRic
        För att infektera din tråd ytterligare lite 84jr0, så har jag en fråga.
        När är sista anmälningsdatum till Mantorpåka den 15e Sept, vad kostar det, och behöver man nån speciell mysig licens?
        Det finns inte någon sista dag bara det finns plats. För medlemmar i CAR så är sista anmälningsdag för det reducerade medlemspriset två veckor innan möte. För icke medlemmar och CAR-medlemmar som är sena så kostar det 750kr. + PR licens för dig. PR-licensen kan du lösa på plats. Många anmäler sig till Mantorp så det gäller att vara ute lite tidigt.

        Kolla under Träffar och t.ex. "Kinnekulle 4 augusti" så hittar du länkar och all information.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • Idag är det dags för besiktning. Vad jag vet har den inga fel så får vi se vad besiktningsgubben har att säga.

          Sen har jag kommit på andra komponenter som jag ska ta och kolla upp angående laddtryck. Vet inte riktigt hur man kan mäta på den och se om den är hel men ska se om någon snäll coupe ägare har lust att låna ut en tillfälligt.

          Jag pratar om Atmospheric pressure sensor som tydligen är paj på min bil enligt diagnostiken.

          Annars går jag vidare på wastegaten, fått en beskrivning av Jonas hur man fäster en provisorisk fjäder.

          Kul att köra med mindre laddtryck än orginal hela sommaren
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • Tänkte avslöja lite av vinterns planer för min coupe. Har funderat en del hur jag ska göra med den och har till och med syndat! Har gått i sälj tankar. Men nu tror jag att jag behåller den och förbättrar den lite.

            Först och främst ska jag fixa laddtrycksproblemet som verkar ligga i atmosfärtrycksensorn. Därefter väntar avställning.

            Under sommaren har jag verkligen kännt på bilen och väghållningen är något jag stör mig mest på. Tycker att bilen är helt okontrollerbar i höga hastigheter om det kommer små gupp på vägen. Fjädersänkning och orginal dämpare funkar inte alls!

            Så funderingar gick åt KW coilover sats variant 2. Mest intresserad av inställning av hårdheten, en höjd ställer man in och sen kommer man inte röra mer där. Dyrt med vill man kunna justera så får man betala.

            Funderade självklart på Bilstein som många andra här kör med men de är inte ställbara. Så kom jag på att Koni har ställbara och det till coupen oxå. Dock med lite modifiering men det krävs för KW coilovers oxå

            Så gula Konis ska köpas och användas ihop med H&R fjädrar. Ska blästra och lacka fjäderbenet i gult innan montering. Ska även montera camberbultar.

            Därefter ska jag se till att lacka om huven och lägga igen Fiat märket pga en buckla som jag fick med på köpet. Även lacka LE kjolar som stått i garaget i ett år nu och montera.
            Attached Files
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • Därefter ska 18" fälgar köpas in. Svårt att hitta rätt men nu tror jag att dessa kan passa. 18" stora, 7.5" breda med ET 40 och 4x100 i bultcirkel svarta med polerad kant.

              Kanske blir det R däck på 16" också
              Attached Files
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • Det låter bra det där Almir.
                Click here to visit Raceitaly
                ______________
                Fiat Coupe 20VT Plus -99
                Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                Acura Legend 3,2l V6 -91
                SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                Murphy´s law.

                Comment


                • Tillbaka från garaget med trevliga nyheter. Jag bekräftade felet med laddtrycket. Fick låna en fungerande tryck sensor och vips så laddar bilen 1.2-1.3 bar och går underbart.

                  Jag missade på besiktningen också hade för höga HC värden 130 (100). Mätte värden med fungerande sensor så ligger de på 58 (100). Underbart!

                  Togge om du läser här vore guld om du kunde hitta din sensor som jag får köpa
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • Visst fasen.... jag lämnar mitt nr. på p.m så du kan messa och påminna mig imorn... Mvh T.
                    ¤TOGGEX¤

                    Comment


                    • Originally posted by Togge
                      Visst fasen.... jag lämnar mitt nr. på p.m så du kan messa och påminna mig imorn... Mvh T.
                      Låter kalas!
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • Kul ! Efter allt felsökande så var allt som egentligen behövdes en fiat-fika =)
                        3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                        Comment


                        • Schyssta höst-planer Almir!
                          Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                          Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                          Comment


                          • Originally posted by 84jr0
                            Tillbaka från garaget med trevliga nyheter. Jag bekräftade felet med laddtrycket. Fick låna en fungerande tryck sensor och vips så laddar bilen 1.2-1.3 bar och går underbart.

                            Jag missade på besiktningen också hade för höga HC värden 130 (100). Mätte värden med fungerande sensor så ligger de på 58 (100). Underbart!

                            Togge om du läser här vore guld om du kunde hitta din sensor som jag får köpa
                            Grymt kul Almir! Då ses vi på Mantorp då
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • Skönt!
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • Originally posted by smOOth
                                Schyssta höst-planer Almir!
                                Tackar! Är du tillbaka redan?


                                Originally posted by Freddan72
                                Grymt kul Almir! Då ses vi på Mantorp då
                                Håller på jagar sensorn från 4 olika håll någon ska väl kunna ordna den. Annars slutar jag hos Fiat så ser jag till att komma. Du vet vad du har lovat mig om jag kommer?
                                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                                Comment

                                Working...
                                X