Då var man i garaget och tråget togs ner... tänkte direkt när jag såg att slangklämmor var orginal på tråget att denna har aldrig demonteras men likförbannat måste jag titta in i den. Skvalpskyddet satt på plats så klart!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
84jr0 - 84:ans Coupe 20vT
Collapse
X
-
Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
-
Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Blev lite fundersam, vad är det som gör att jag tappar oljetryck när jag svänger kraftigt på banan när allt sitter på plats i tråget? Jag kollade ju oljenivån och fyllde på också och åkte ute och testade med samma problem. Diskuterade lite med mekanikern och det ända som jag kommer på är att jag är den enda som kör tunn olja på bana i coupen, dvs 5w40. (Jag väntar in Tobbes svar här) Alla andra kör på tjockare olja.
Mekanikern tyckte att vi ändå ska modda skvalpskyddet lite för att fördröja att oljan rinner över på vänster sida av tråget. Så vi svetsade en plåtbit som förhindrar oljan att rinna över så snabbt på vänster sida enligt bilden nedan. Skada kan den inte göra.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Skönt att rensa ur all gammal olja ur tråget och silen även fast det såg rätt rent ut. Tråget är på plats i alla fall och i år kommer jag köra med Agip Racing 10w60 ska vi se hur bra det funkar.
Imorgon ska AC-kondensor bytas och kylsystemet skall tömmas på glykol och bytas. Samtidigt ska jag passa på se över grenröret som börjat ticka igen. Misstänker samma sak som sist, dvs att pinnbultarna har släppt. Lite lättare jobb imorgon med andra ord.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Har du hunnit testa något och se om det blivit bättre?
Comment
-
Originally posted by Freddan72
Har du hunnit testa något och se om det blivit bättre?Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Härligt och kyligt nu när AC-n är fixad! Frågan är bara om den kommer att behövas i år?
Fyllde även på spårningsmedel så kan man titta efter själv med en UV-lampa om man misstänker läckaKör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Så där! Efter 100 mils blandad körning med Agip Racing 10w60 så har min coupe inte dragit en droppe olja. Först nu är jag mer än nöjd med förbrukningen. Oljetrycket har inte förändrats något jämfört med tunnare olja vad jag kan se på mätaren.
Ska bara få tid för fix av grenröretKör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Originally posted by Jim
Vad använde du för olja tidigare, och hur låg förbrukningen till då?
Låter motorn mer/mindre nu?
Häls. Nicke Nyfiken...
Om motorn låter mindre nu låter jag vara osagt eftersom grenröret sitter lite löst och det tickar som bara denKör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Då är bilen inlämnad för fix av grenrörspinnbultar och packningsbyte. Därmed är den felfri och det börjar bli hög tid för besiktning. Ska försöka se till att vara med på nästa banträff.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
CAR träff 1-2 aug
Japp det hade varit kul om du kunde komma till Kinnekulle den 1:e eller den 2:e aug. Jag siktar nog in mig på den 2:e då Challenge kör då. Funkar den 2:e för dig med?
Comment
-
Re: CAR träff 1-2 aug
Originally posted by Freddan72
Japp det hade varit kul om du kunde komma till Kinnekulle den 1:e eller den 2:e aug. Jag siktar nog in mig på den 2:e då Challenge kör då. Funkar den 2:e för dig med?Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
600kr kostar det.
Sista dagen för den lägre avgiften är 2009-07-17. Sen höjer de med 250kr.
Ska bli kul o se om du kan hålla mitt tempo
Comment
-
Vilken tur att jag lämnade in coupen för grenrörs problemet. Nämligen så att en pinnbult har gått av. Den står isärplockad och försök skall göras för att få ut resten av den. Blir perfekt när det är klartKör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
Comment