Announcement

Collapse
No announcement yet.

The Revive Of Fiffi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Freddy!

    Originally posted by EmiliO
    det gick bra så att man gör ett rör mellan 2 flänsar,

    en t04 fläns mot turbon och en t25 mot grenröret och svetsa ett rör emellan!

    MEN, problemet var nu att wasteklockan sitter så fel att den sitter på andra sidan. så alltså om de sitter rätt på turbon så riktas alltså kompressordelens utlopp in mot motorblocket, så då fattas ett halvt varv. så då får man göra ett nytt fäste för wastegateklockan, och det är nästan omöjligt, eller de går men de e kommer nog aldrig bli bra för wastegateklockan ska orka hålla tryck och allt

    SÅ, ändrade planer nu!
    vill inte bygga något oseriöst så de kommer en GT28R i veckan till mig bolt on kit med ett chip som är mappat perfekt med turbon!
    så detta kommer nog bli väldigt bra, kommer med bilder så fort jag får turbon

    så ändå nu när jag var i farten så satt jag dit en pro alloy Intercooler och de blev skitbra!

    Men som sagt detta gör möjligheterna större, kan ladda upp till 1.7 med detta chippet!

    kommer bli väldigt intressant och skoj detta!

    Mvh/Emil
    Hej!

    Var beställde du Turbo och chipp?

    Mvh
    /Jonas
    Click here to visit Raceitaly
    ______________
    Fiat Coupe 20VT Plus -99
    Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
    Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
    Acura Legend 3,2l V6 -91
    SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

    "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
    Murphy´s law.

    Comment


    • #32
      Per: Haha ja, tror faktiskt att jag kommer heldigga den nya turbon för att har ju vädligt stora möjligheter, kan ju ladda på ganska mycket mer så de kommer nog gå bra, kommer med lite mer feedback till helgen, förhoppningsvis fått ihop den och möjligtvis en filmkamera kanske hoppar in i bilen

      Viksson: Turbon beställde jag av en kille i Tyskland! Riktigt bra kille, bolt-on kit! fast man får modifiera en del själv, inte bara att smälla på som man tror! men bra att man får ett mappat chip med för den turbon!

      Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

      Comment


      • #33
        Originally posted by EmiliO
        Viksson: Turbon beställde jag av en kille i Tyskland! Riktigt bra kille, bolt-on kit! fast man får modifiera en del själv, inte bara att smälla på som man tror! men bra att man får ett mappat chip med för den turbon!
        Köpte du av Nitrous via http://www.fiatcoupe-freunde.de/FORU...howtopic=10193?
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #34
          Ang. hur turbon är att köra med

          Bilen blir något segare på låga varv, och det blir ingen kraftig turbokick, kraften kommer lite långsammare. Men när det väl börjar dra så drar det rejält, vid c:a 4000 rpm flyger man fram =)

          Min bil är ju dock inte mappad för turbon, så det är möjligt att Emils bil blir lite trevligare =)
          /Peter

          Comment


          • #35
            Originally posted by Chorus
            Det där ser bekant ut ;D

            GT2560R heter den

            Såg lite ostabilt ut med monteringen av wastegateklockan, men skenet kanske bedrar?
            Är du säker på det? Borde den inte heta 2860?
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #36
              Jo.. visst borde den heta GT2860R, men det är ganska rörigt det där

              ATP-turbo säljer GT2560R som GT28R av någon anledning, jag antar att den här turbon kommer därifrån, eftersom den ser ut att vara precis likadan som min.

              http://www.atpturbo.com/Merchant2/me...egory_Code=GRT
              /Peter

              Comment


              • #37
                Från garrets web:
                "For those familiar with our product range, this means that the unit formerly known as "the GT28R" (part number 466541-1) is now in the GT25R family. More specifically, it is now a GT2560R model."
                /Peter

                Comment


                • #38
                  Yeah!

                  Freddan: Japp de stämmer bra de, Av salvatore Cufaro " Cufaro Racing " Riktigt bra kille men riktigt seg, sa 2 veckor tog över 5 veckor! Men men, bra kit, men inte bara att smälla på som de verka, en hel del modifieringar!

                  Chorus: Det är möjligt, men som sagt med chippet blir bilen ganska annorlunda, mer bränsletryck högre tändning mm. och kan ladda upp till 1.7, men ska nog vara på den säkra sidan o ladda lite lugnare i början

                  Han har bänkat en Fiat Coupe 20V orginal med detta turbokit, Original Intercooler, orginal luftbox, avgassystem mm.
                  Iaf helt omodifierad bil egentligen
                  vid 1.4bars laddtryck @ 300bhp+
                  Sedan har man lite modifieringar FMIC, Avgassysystem mm. så lär ju inte de sänka effekten iaf men har nog iaf möjligheterna att komma upp till 340hp ca sa salvatore! Men man ska nog vara försiktig! bredbandslambda som gäller då framförallt och avgastemp ;D. men men man får se hur de går, ta de lugnt nu i början så får man forska vidare, Tror ju att man kommer få byta kopling inom en snar framtid sen men!

                  Längtar till helgen som F*N! kanske man äntligen får köra sin " nya " Fiat har ju inte kört den på hela sommaren men detta kommer nog lysa upp mina kommande gråa höstdagar

                  Peace

                  /Emil
                  Last edited by EmiliO; 12 September 2006, 22:46.

                  Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                  Comment


                  • #39


                    Sådärja, då har äntligen fiaten kommit ut på vägarna igen!

                    fick ihop allt men de tog sin lilla tid!
                    Allt hade blivit jätte bra, inga läckage eller någonting, motorn gick klockrent,
                    sen ut och varmkörde, och då var de dags att börja testa lite!

                    Som vi nästan visste innan vi hade satt ihop de, att de kommer inte att funka med wastegateklockan, idioten har ju svetsat ihop fästena och verkade på tok för svag, och precis så var de!

                    Max ladd jag kom upp i är 0.9 sen sjönk den till 0.7, när jag hade skruvat på pysventilen max. sen om pysventilen var oskruvad så laddade den 0.4, så som sagt fel klocka för de första!
                    så alltså grundtrycket är 0.4 på den!
                    Så lycka till att komma upp i 1.7 som tysken sa,

                    Testade då för att vara helt säker genom att ta bort slangen för wastegaten och kolla vad den laddade och vi tog de försiktigt de klart Hade de varit en vanlig bra klocka hade turbon säkert stuckit upp i 3 bar, men nu peaka den 1.3 och sen direkt ner till 0.7, så alltså wastegatens fel!
                    Så blir väl till att plocka ner allt igen och byta till en rejäl klocka, får hoppas på att man kan ta ner den underifrån vore riktigt bra!

                    Men iaf bilen gick ju inte så jättedåligt ändå skönt att slippa höra de hjärtskärande grenrörstickandet !
                    Intercoolern märkte man att de var absolut inget negativt =)

                    så ska besiktiga den i veckan nu så man får lite glädje av den, har ju trotsallt inte kör den något i år knappt :/

                    aja detta löser väl sig!

                    Ha de fint

                    Mvh/Emil
                    Attached Files

                    Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                    Comment


                    • #40
                      Kämpa på EmiliO

                      Funderar du på att köpa ett rakt 3" insugsrör från Pro Alloy? Jag fick mitt idag, ser läckert ut och kommer göra nytta
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #41
                        Yes!

                        Hade precis funderingarna på de tidigare i veckan freddan!
                        Har du några bilder och info någon stans?`

                        Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                        Comment


                        • #42
                          Kolla fccuk.org Tuning avd.

                          Info finns också i min tråd: Insugsrör från Pro Alloy
                          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                          Min projekttråd - 19T
                          Min Youtube kanal
                          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                          Comment


                          • #43
                            Nog borde den där wastegateklockan duga, synd bara att han tagit bort justeringen av längden på stången ;D
                            /Peter

                            Comment


                            • #44
                              Njaa faktiskt tror jag de e tveksamt att den håller, ska vara en -34 klocka så kommer de att hålla, blir väl ta itu med de senare så de kommer fixa sig!

                              Var på besiktning igår, konstigt nog så hade jag för högt lambda värde, är nog antagligen de nya chippet eller en slang från turbon som hade hoppat av :S får kolla upp detta!
                              och självklart ska man åka dit på trasig skyltbelysning också ;P

                              Ha de fint
                              /Emil

                              Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                              Comment


                              • #45
                                Har läst lite i din projekt tråd och det verkar jävligt intressant.
                                Skulle vara kul o veta hur det har gått sen oktober.

                                Comment

                                Working...
                                X