Announcement

Collapse
No announcement yet.

GUIDE: Fixa din blinkersspak på 20 minuter (Fiat Coupé)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tack för en bra guide! Mycket bilder osv, det gillas.

    Tyvärr så höll jag på med detta under ca. 1,5 dag utan bra resultat, tillslut så lossade två plastbitar från ringen och fästes mellan blinkersen så att spaken inte gick att flytta till ursprungsläget. Jag var därför tvungen att ta bort ratten. Jag blev ganska förvånad hur lätt det var att ta bort ratten så ångrar lite att jag inte gjorde det från början (det var väldigt trångt och j*vligt).

    När jag hade isär ratten var det lätt att ta bort plastbitarna som fastnat, dock fungerade som sagt inte ringen som den skulle. Detta fixade jag genom att tejpa hockeytejp på själva stången som sitter innanför ringen så man fick trycka ganska hårt för att få ringen att fungera igen.

    Nu var i alla fall ringen fixad och jag började limma på lite olika bitar på både ringen och plastbitarna på blinkersspaken. Fick dock inget av detta att fungera, men tror ändå att det bör gå genom att bygga ut plastbitarna på blinkerspaken.

    Jag ville bara meddela er andra att det inte är speciellt svårt att ta bort ratten, och att det kan gå helt åt skogen ifall man har otur.

    Comment


    • #17
      Bra

      Man bör lossa minuskabeln från batteriet innan (pga airbagen) men det gjorde du säkert?
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #18
        Re: Bra

        Originally posted by per
        Man bör lossa minuskabeln från batteriet innan (pga airbagen) men det gjorde du säkert?
        Självklart, men det var bra att du tog upp det

        Comment

        Working...
        X