Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt Snåljåp I, R.I.P!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Byter du inte topplockspackning själv och lämnar bort enbart toppen för ev. planslipning m.m.?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #47
      Bytte av toppakning på en 1108 skal være gjort på 45 min (eller mer, avhengig av ferdigheter såklart).

      Hva med et Tricker-spjellhus og et GSR-induction kit når du først er i gang?
      Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

      Comment


      • #48
        Novisen: har varken tid eller lust. Sen är Autoalfa billiga.
        Epi: Hmm you lost me there...?
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #49
          Et stk. slik:




          + et stk. slik:



          = litt mer krut ;D
          Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

          Comment


          • #50
            Krut?? Jag har nog med krut i mina andra bilar, denna ska gå BILLIGT.

            Nu har jag fått tillbaka kärran från AutoAlfa och nu går den riktigt fint! Allt klart o bytt (topppackning + kamrem) inkl. ny termostat för 3papp..
            Som tur var fanns inga sprickor i toppen. Inte tjuter generatorremmen längre heller.. Ett steg närmre den perfekta vinterbilen.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #51
              3000???? Låter snorbilligt i mina öron. Stort grattis till att den går bra nu.
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #52
                Originally posted by novisen
                3000???? Låter snorbilligt i mina öron.
                I mina oxå. Du hajar att jag inte bytte själv nu?
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #53
                  Definitivt! Jisses, bara kamremsbytet ligger ju runt de pengarna, och om jag inte missminner mig helt tror jag det står runt 8 timmar för att lyfta av/på toppen enl. Fiat. Tror du de gör om arbetet på en GT för samma pengar? Behöver renovera min topp, hade tänkt göra det själv annars (ja, inte renoveringen kanske, men av och på i alla fall).
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #54
                    Tror de räknade med ca 4tim på Punto 55S.
                    Ring dem o kolla vad de tar vetja; 031-478025.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #55
                      Tyvärr började Punton rycka vid låga varv precis som den gjorde innan packningsbytet... Tyckte oxå att det försvunnit ca 5hk..
                      Åkte till Autoalfa igår lunch för att kolla om kamremmen kommit ett hack fel eller nåt. Den satt rätt, då gjorde de en diagnos som sa att lambdasonden var felaktig. Men så är det på de flesta Puntos tydligen, och avgasvärdena var perfekta vilket bevisar att den funkar!

                      Felet var överslag i 4ans tändkabel. Det blixtrade ordentligt vid gaspådrag men inget på tomgång. Inte konstigt att den gick på 3 burkar ibland..

                      Dagens lunch tillbringades så i Fjärås Skrot (mkt bra skrot för övrigt!) och där hittades nästan allt jag behöver just nu:

                      #Förardörr
                      #stötfångare fram
                      #takantennfäste
                      #Kylfläkt
                      #... tändkablar!

                      Så nu går den äntligen bra. Hoppas ännu bättre nästa vecka efter storservicen..
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #56
                        Update..

                        Förra helgen gjordes storservicen;

                        # Ny olja (Castrol Magnatec 5W-40 helsyntet)
                        # Nytt oljefilter (Mahle, Mekonomen)
                        # Nytt bensinfilter (Mahle, Mekonomen)
                        # Nytt luftfilter (Mahle, Mekonomen)
                        # Nya stift (NGK BCPR6ES)

                        Bytte även till ny takantenn och monterade takkonsol från en 75SX (som har kartläsarlampa och klocka).

                        Bilen går ungefär lika bra som förut, har dock inte hunnit mäta någon soppaförbrukning än.

                        Idag köptes en stor burk färg, plus klarlack med riktig härdare. Så i helgen blir det att lägga i rostlagningarna och lacka handtagen på dörrar och baklucka - de ska bli colorcoded...

                        Fick även ett bra pris på lackering av dörr+framskärm så nästa vecka ska jag hämta dessa på skroten. Ska bli skönt att slippa gå in på höger sida hela tiden..

                        Har även inhandlat 10m kvalitetskabel på BRL så i helgen ska stereon monteras, plus lite ljudisolering och rostskydd.

                        Beställda delar:

                        # vita sidoblinkers (italien, eBay)
                        # GT-kjolar (tyskland, eBay)
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #57
                          Hur mycket låg det bra priset på? Skulle också behöva lacka om en framdörr.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Update..

                            Originally posted by per
                            Förra helgen gjordes storservicen;

                            # Ny olja (Castrol Magnatec 5W-40 helsyntet)
                            # Nytt oljefilter (Mahle, Mekonomen)
                            # Nytt bensinfilter (Mahle, Mekonomen)
                            # Nytt luftfilter (Mahle, Mekonomen)
                            # Nya stift (NGK BCPR6ES)

                            Bytte även till ny takantenn och monterade takkonsol från en 75SX (som har kartläsarlampa och klocka).

                            Bilen går ungefär lika bra som förut, har dock inte hunnit mäta någon soppaförbrukning än.

                            Idag köptes en stor burk färg, plus klarlack med riktig härdare. Så i helgen blir det att lägga i rostlagningarna och lacka handtagen på dörrar och baklucka - de ska bli colorcoded...

                            Fick även ett bra pris på lackering av dörr+framskärm så nästa vecka ska jag hämta dessa på skroten. Ska bli skönt att slippa gå in på höger sida hela tiden..

                            Har även inhandlat 10m kvalitetskabel på BRL så i helgen ska stereon monteras, plus lite ljudisolering och rostskydd.

                            Beställda delar:

                            # vita sidoblinkers (italien, eBay)
                            # GT-kjolar (tyskland, eBay)
                            Kul att satsar på bra olja på bilen trots att det bara är "en vinterbil".
                            Bra jobbat Per!

                            Comment


                            • #59
                              Re: Re: Update..

                              Originally posted by Ary
                              Kul att satsar på bra olja på bilen trots att det bara är "en vinterbil".
                              Bra jobbat Per!
                              Ja en annan hade ju hällt i Biltema helsyntet
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                              Comment


                              • #60
                                Re: Re: Re: Update..

                                Originally posted by Freddan72
                                Ja en annan hade ju hällt i Biltema helsyntet


                                ...Å en annan har hällt i olja från ÖB!!*hihihi*
                                Jaja,innan ni får blodstörtning så står det faktiskt Texaco på flaskorna.10-40 Halvsyntet.
                                Blev fasen nostalgisk bara av namnet...annat än Preem det!
                                Var ju många år sen nu namnet försvann här i Sverige....*suck*

                                Comment

                                Working...
                                X