Announcement

Collapse
No announcement yet.

FloRic - Coupé 20vT refinement

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by rallymange
    snygga bilder . såg att du drivet ett UF-företag. Håller på med samma sak just nu i skolan.
    Aha, du såg det via länkarna till bilderna.
    Undrade först hur i h*vete du kunde veta det, synsk eller nått.
    Jo, det går lite segt med det bara fast vi ska väll köra på med det sista snart så.
    Vad erbjuder ditt/erat företag för "tjänster" då?
    Tidigare bilar:
    Volvo 480ES 2006-2007
    BMW 320i E30 2007-2008
    Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
    Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
    + nån volvo 740 samt volvo 240

    Comment


    • #47
      Originally posted by rallymange
      snygga bilder . såg att du drivet ett UF-företag. Håller på med samma sak just nu i skolan.
      Det har jag också gjort en gång för ett par år sedan... Gick käpprätt åt h*lvete.

      Panda 169

      Comment


      • #48
        Vad går du för linje och vad har ni för affärsidé? :=)

        Comment


        • #49
          Originally posted by Ary
          Vad går du för linje och vad har ni för affärsidé? :=)
          Jag går Naturvetenskaplig linje, sista året.

          Projektarbetet är är varu-företag där den mesta försäljningen sker över internet.
          Vi ska sälja T-shirtar med tryck "som ingen annan" har, med texter och bilder ganska inriktat åt dator/elektronik-hållet.

          Kommer nog gå lika käpprett åt helvete som för Jim, men men.
          Tidigare bilar:
          Volvo 480ES 2006-2007
          BMW 320i E30 2007-2008
          Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
          Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
          + nån volvo 740 samt volvo 240

          Comment


          • #50
            Originally posted by FloRic
            Jag går Naturvetenskaplig linje, sista året.

            Projektarbetet är är varu-företag där den mesta försäljningen sker över internet.
            Vi ska sälja T-shirtar med tryck "som ingen annan" har, med texter och bilder ganska inriktat åt dator/elektronik-hållet.

            Kommer nog gå lika käpprett åt helvete som för Jim, men men.
            Coolt, går också sista året på NV men har PA om Coupén

            Comment


            • #51
              Originally posted by Ary
              Coolt, går också sista året på NV men har PA om Coupén
              Jäklar, hur funkar det då?
              Ska du bara skriva om bilen och dess historia, eller måste du plocka isär varenda molekyl och beräkna en formel för hur många %enheter av motorn som faktiskt får plats i ett 3'' avgasrör?
              Tidigare bilar:
              Volvo 480ES 2006-2007
              BMW 320i E30 2007-2008
              Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
              Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
              + nån volvo 740 samt volvo 240

              Comment


              • #52
                Hörrni grabbar, vill inte låta otrevlig eller nått men det ni talar om har inget med tråden att göra vore bra om ni tog det via PM.

                MVH
                Almir
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #53
                  Originally posted by FloRic
                  Jäklar, hur funkar det då?
                  Ska du bara skriva om bilen och dess historia, eller måste du plocka isär varenda molekyl och beräkna en formel för hur många %enheter av motorn som faktiskt får plats i ett 3'' avgasrör?
                  haha nej jag gör en teori del om historia och en om framtidsplaner.
                  Sen skriver jag rapporter om vad jag gör med bilen, typ byte av bromsar och trimningen etc etc.
                  Motiverar precis allting som uppgraderas, varför och till vilken nytta och senare ska jag försöka berätta om motorns olika delar och vad de har för uppgift

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by 84jr0
                    Hörrni grabbar, vill inte låta otrevlig eller nått men det ni talar om har inget med tråden att göra vore bra om ni tog det via PM.

                    MVH
                    Almir
                    Haha får återgå till topic med något lite sorgligt då.

                    Jag behöver nog byta kamrem på bilen och det är ju ingen mini-summa det handlar om, men förhoppningsvis så ska ekonomin lösa sig endå..
                    Tidigare bilar:
                    Volvo 480ES 2006-2007
                    BMW 320i E30 2007-2008
                    Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                    Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                    + nån volvo 740 samt volvo 240

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by FloRic
                      Aha, du såg det via länkarna till bilderna.
                      Undrade först hur i h*vete du kunde veta det, synsk eller nått.
                      Jo, det går lite segt med det bara fast vi ska väll köra på med det sista snart så.
                      Vad erbjuder ditt/erat företag för "tjänster" då?
                      ja hehe, jag smög omkring på eran hemsida lite. Snygg layout för övrigt. Vi säljen en slags stol som är gjord av en krycka och sen cykel sadel. Vi kom på idén själva här är vår hemsida om någon vill kika lite
                      http://www.tredjebenet.webb.se/

                      tredjebenet är vårat företagsnamn

                      (sorry om det är lite off-topic, men det får la funka)
                      Fiat Punto GT -95
                      OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by FloRic
                        Och sist men inte minst en liten bonusfilm när bil-försäljaren kör ut bilen ur bilfirman precis efter att jag hade köpt den.

                        Filmen - Högerklicka -> Spara som
                        Glömt stänga Bagagluckan??
                        Vart tog min nacken vägen!?

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Indian
                          Glömt stänga Bagagluckan??
                          Haha ja, såg det nu.
                          Tidigare bilar:
                          Volvo 480ES 2006-2007
                          BMW 320i E30 2007-2008
                          Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                          Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                          + nån volvo 740 samt volvo 240

                          Comment


                          • #58
                            Det här har väll inte något att direkt göra med mitt projekt, men är endå till stor betydelse.
                            På Onsdag nästa vecka ska jag på anställningsintervju på Mc Donalds, hoppas verkligen att jag får jobbet.
                            Till er som tänker "Mc Donalds, vilket skitjobb" så kan jag bara säga att utbudet på jobb för min del inte är allt för stor då jag endast kan jobba kvällar och helger, samt att det här blir mitt första steg in i arbetsmarknaden.

                            Får jag jobbet så kan jag verkligen sätta fart med bilen och se till att det börjar hända lite saker, först det viktigaste i form av service, kamremsbyte, samt nya fälgar och sommardäck. *håller tummarna*
                            Last edited by FloRic; 24 January 2007, 21:53.
                            Tidigare bilar:
                            Volvo 480ES 2006-2007
                            BMW 320i E30 2007-2008
                            Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                            Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                            + nån volvo 740 samt volvo 240

                            Comment


                            • #59
                              Ett bra tips på jobb är annars premo, vet inte om ni har det där du bor.

                              Pressens morgontjänst.. delar ut dn svd och annat på natten mellan 2-6. Riktigt bra pröjs, bara 4 timmars jobb men du får ut mer än vad får med heltid på donken. Dessutom rätt enkelt att få jobb där, iaf här i stockholm.
                              När jag jobbade där för 3 år sedan, 5 nätter i veckan, fick jag ca 9-10 tusen i handen.
                              2 nätter i veckan fick jag runt 5-6. (Gick bra att jobba så medan jag pluggade på högskola)

                              /Ivan
                              Last edited by Fuel; 25 January 2007, 08:03.
                              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by FloRic
                                Det här har väll inte något att direkt göra med mitt projekt, men är endå till stor betydelse.
                                På Onsdag nästa vecka ska jag på anställningsintervju på Mc Donalds, hoppas verkligen att jag får jobbet.
                                Till er som tänker "Mc Donalds, vilket skitjobb" så kan jag bara säga att utbudet på jobb för min del inte är allt för stor då jag endast kan jobba kvällar och helger, samt att det här blir mitt första steg in i arbetsmarknaden.

                                Får jag jobbet så kan jag verkligen sätta fart med bilen och se till att det börjar hända lite saker, först det viktigaste i form av service, kamremsbyte, samt nya fälgar och sommardäck. *håller tummarna*

                                Hade jag inte jobbat på McDonalds från jag va 13 - 18 hade jag inte haft någon coupe förmodligen hehe

                                Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                                Comment

                                Working...
                                X