Announcement

Collapse
No announcement yet.

FloRic - Coupé 20vT refinement

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by Freddan72
    Om dämparna är så slut så skulle inte jag byta till sänkfjädrar.
    Nejdå dämparna funkar finfint, hårda och fina. Jag har ingen annan Coupé att jämföra med men jag tycker mina är klart hårdare än vår andra Volvo V40 och de flesta andra bilar jag kört, de är visserligen inte nya men funkar helt klart.
    Tidigare bilar:
    Volvo 480ES 2006-2007
    BMW 320i E30 2007-2008
    Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
    Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
    + nån volvo 740 samt volvo 240

    Comment


    • #92
      Originally posted by Aloha
      http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=185094



      Jag vill också tillägga att jag har både en lackpenna (inte lackstift alltså) och sprayfärg. Sprayfärgen matchar originalfärgen betydligt bättre än lackpennan.
      Skitbra länk, tack som fan. Blir nog sånt där lack-stift för min del, ska fixa en tunnare pensel bara.
      Tidigare bilar:
      Volvo 480ES 2006-2007
      BMW 320i E30 2007-2008
      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
      + nån volvo 740 samt volvo 240

      Comment


      • #93
        Originally posted by FloRic
        Nejdå dämparna funkar finfint, hårda och fina. Jag har ingen annan Coupé att jämföra med men jag tycker mina är klart hårdare än vår andra Volvo V40 och de flesta andra bilar jag kört, de är visserligen inte nya men funkar helt klart.
        Ok, jag trodde du menade att de var helt slut, bilen gungade som en båt och hjulen hoppade upp och ner i hjulhusen
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #94
          Jag gjorde så som Bosse Bildoktor gjorde på filmen på min svarta Punto GT. Det fungerade fint tyckte jag. och efter så vaxa jag den, för med flytande rubbing och sen med flytande hårdvax, 2 timmar, sen var jag klar med hela bilen och så hade jag tränat för den här månaden också :P
          Fiat Punto GT -95
          OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

          Comment


          • #95
            Originally posted by rallymange
            Jag gjorde så som Bosse Bildoktor gjorde på filmen på min svarta Punto GT. Det fungerade fint tyckte jag. och efter så vaxa jag den, för med flytande rubbing och sen med flytande hårdvax, 2 timmar, sen var jag klar med hela bilen och så hade jag tränat för den här månaden också :P
            Grejt, träning och finare bil i ett paket!
            Ska nog åka och köpa ett sånt där lackstift idag. Men vad menas med rubbing förresten?
            Tidigare bilar:
            Volvo 480ES 2006-2007
            BMW 320i E30 2007-2008
            Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
            Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
            + nån volvo 740 samt volvo 240

            Comment


            • #96
              Originally posted by FloRic
              Grejt, träning och finare bil i ett paket!
              Ska nog åka och köpa ett sånt där lackstift idag. Men vad menas med rubbing förresten?
              Egentligen behöver man inte ta det, men jag gjorde det ändå. Man tar det och smörjer in lacken med så det blir ett tunnt lagen, låter det torka och sen tar av det igen. Det gör man innan man gör samma sak med hårdvaxet bara för att resultatet ska bli så bra som möjligt. Men man behöver inte använda rubbning om man redan vaxade för ett tag sedan, då är det helt onödigt. Medans jag vaxade sist för ungefär ett år sedan så därför tyckkte jag det var nödvändigt att använda rubbing

              hoppas min dåliga förklaring hjälpte lite, någon annan kanske kan fylla på lite :P
              Fiat Punto GT -95
              OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

              Comment


              • #97
                Dags för en liten uppdate nu då!

                NU HAR JAG FÄLGAR! Och sommardäck för den delen..

                Köpte dom tidigare idag, lätt begagnade men i fint skick, både fälgar och däck.
                Fälgarna är 17'' och däcken är på 215/45 profil så de är lite "fläskigare" än vad jag hade tänkt mig men jag får se det från den ljusa sidan det blir bättre komfort.

                Nu behöver jag bara 15mm spacers till framdäcken, funderar på en tillfällig "nöd"-lösning a'la 3st 5mm Biltema-spacers på varje framdäck. Sedan blir det riktiga grejer från Manton Racing om nån månad.
                Klart nöjd är jag i alla fall, fan vad skönt det ska bli att få utforska den delen över 200km/h med bilen också, har inte gått så bra fram tills nu eftersom ajg har åretruntdäck (godkända för 190km/h)
                Tidigare bilar:
                Volvo 480ES 2006-2007
                BMW 320i E30 2007-2008
                Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                + nån volvo 740 samt volvo 240

                Comment


                • #98
                  Här är en bild på hur fälgarna ser ut utan däck, ska ta kort på bilen med mina fälgar så fort dom har kommit på.
                  Attached Files
                  Tidigare bilar:
                  Volvo 480ES 2006-2007
                  BMW 320i E30 2007-2008
                  Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                  Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                  + nån volvo 740 samt volvo 240

                  Comment


                  • #99
                    Är det verkligen så praktiskt/säkert att ha 3st spacer-plattor på varje däck?

                    Comment


                    • Du får ingen nav s om styr fälgen heller så jag avråder från det.
                      With great power comes the bitches
                      Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                      Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                      Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                      Comment


                      • Originally posted by FloRic
                        tillfällig "nöd"-lösning a'la 3st 5mm Biltema-spacers på varje framdäck

                        utforska den delen över 200km/h med bilen också,
                        ...låter som en livsfarlig kombination i mina öron.
                        Last edited by per; 31 March 2007, 12:49.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • Originally posted by per
                          ...låter som en livsfarlig kombination i mina öron..!
                          Insåg det tillslut jag också, så jag skippade den idén och ska köpa Alohas "gammla" riktiga 15mm spacers, får dom förhoppningsvis i början av veckan.

                          Funderar också på att köpa öppet luftfilter nu i helgen.. MICRO här i stan säljer öppna luftfilter ifrån nån firma som kallar sig "Auto - Style". hjh175 här på forumet använder sig utav deras filter och de ska inte vara inoljade vad jag har hört.
                          Efter att ha hört hur en Coupé med öppet luftfilter låter så MÅSTE jag ha det också!
                          De är inte allt för dyra heller så det är ju ett litet plus..
                          Tidigare bilar:
                          Volvo 480ES 2006-2007
                          BMW 320i E30 2007-2008
                          Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                          Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                          + nån volvo 740 samt volvo 240

                          Comment


                          • Kom ihåg att du får det du betalar för... man vill ha bra reningsgrad på filtret just därför den sitter där.

                            Auto - Style är inte direkt kända för att göra bra grejer, kanske för utseende men inte för funktion.

                            Bara mina åsikter!
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • Originally posted by 84jr0
                              Kom ihåg att du får det du betalar för... man vill ha bra reningsgrad på filtret just därför den sitter där.

                              Auto - Style är inte direkt kända för att göra bra grejer, kanske för utseende men inte för funktion.

                              Bara mina åsikter!
                              Sant.. Självklart så klingar APEXi finast i öronen och förmodligen väntar jag och så blir det det, men är man girig så....
                              Tidigare bilar:
                              Volvo 480ES 2006-2007
                              BMW 320i E30 2007-2008
                              Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                              Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                              + nån volvo 740 samt volvo 240

                              Comment


                              • En av de just nytvättade fälgarna. Kortet blev för överxponerat men det är ju ingen modell-tävling. Tror fälgarna kommer passa tokbra på bilen, det enda som står kvar på önskelistan är att det skulle varit 40 profil istället för 45.
                                Attached Files
                                Tidigare bilar:
                                Volvo 480ES 2006-2007
                                BMW 320i E30 2007-2008
                                Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                                Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                                + nån volvo 740 samt volvo 240

                                Comment

                                Working...
                                X