Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aloha - Aloha's galleri & b(i)logg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Aloha
    =) Jag har ju knappt kört den än. Det har varit så sunkigt väder. Bilder kommer när vädret tillåter och tid finns.
    84jr0 tog lite bilder i lördags, det är allt som finns än så länge. Så njut av mitt tanklock tillsvidare istället!
    Hehe, såg bilderna nu... Fin! Himla glad för dig att det ordnade sig med bil till slut!

    Vem var killen som hade haft bilen tidigare? Han har inte varit något på forumet eller? Hur länge hade den varit i Sverige?

    Ruskigt låga mil på den... Men hur hade tanklocket kunnat bli så ärgat, knappt några problem med mitt tanklock alls (iofs ett LE=lackat)?

    Själv så var jag nere och fixade det sista på bilen i helgen, nu är jag helt klar (ska bara åka till Recondfirman så får de åtgärda lite missar från deras lackkonservering i höstas)... Blank ska den bli!
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

    Comment


    • Den är direktimporterd som ny ifrån Italien. Det är en pensionär som har ägt och kört den lite då o då ända sen dess. Så ingen som har varit aktiv på forumet så vitt jag vet.

      Tanklocket var ju inte speciellt ärgat... Men folk klagar ändå, hehe. Problemet med tanklocket är att dels vid fästet av gångjärnet så nöts det och vatten tränger in som får lacken att bubbla. Sen är det också så att minsta repa med en nyckel eller dylikt sätter igång processen också. :/

      Är LE-locken högglanspolerade? Det är ju det som är problemet i grunden annars.

      Har du ställt på än?
      http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
      http://www.garaget.org/?car=38250

      Comment


      • Vilka är det som mobbar dig? Viksson och Almir eller??

        Släng upp lite bilder på bilen och givetvis en lång modd-lista
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • Originally posted by Freddan72
          Släng upp lite bilder på bilen och givetvis en lång modd-lista
          Personligen vill jag inte se nån lång modlista på den här bilen...
          Grattis igen till en mkt fin Plus verkar det som!
          Såna här växer inte på trän och håller du den hyffsat original kommer den nog stiga i värde ganska rejält inom ett par år..

          Våra moddade Coupeer är ju inte mkt värda tyvärr. Synd med alla pengar i sjön - eller så behåller man bilen.
          Last edited by per; 14 April 2008, 12:47.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • Styling brukar sällan öka värdet på en bil. Hönsnät hör enbart hemma mellan två stolpar på en bondgård, ej på en italiens räcer
            Jag tänkte mer på om det skulle göras uppdatering av chassi, bromsar, avgassystem mm. En uppsättning nya Bilstein dämpare brukar inte sänka värdet, snarare skapa ett habegär från oss övriga
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • Jag tycker det känns som att alla som granskar bilen lite närmare, går o petar lite på tanklocket. Hur som helst så är det problemet löst nu.

              Jag känner faktiskt också att jag inte vill göra allt för stora förändringar på bilen. Ingenting som inte går att ändra tillbaks iaf. Den är i stort sett original som den står nu, eller ja jag har satt in lite billjud = reservhjul urplockat.

              Blueflame blir det iaf, väntar på ny slutburk just nu.
              Min huv ska fixas lite, den har nån bula mitt på som syns om man tittar noga.

              Kommer ev. att smälla på zenderfronten till nästa säsong, tjejen tvingar mig och ja, jag tycker också att den är snyggare än original.
              Till sist så kommer det att bli omlack till en annan kulör. Den här är extremt jobbig att sköta om. Men lacken är så fin just nu så, det får bli i framtiden nån gång.

              I övrigt så har jag inte planerat något. Den är väldigt styv i karossen redan, vet inte varför men det är stor skillnad mot min förra bil faktiskt. Almir kan intyga.
              http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
              http://www.garaget.org/?car=38250

              Comment


              • Originally posted by Aloha
                Till sist så kommer det att bli omlack till en annan kulör. Den här är extremt jobbig att sköta om. Men lacken är så fin just nu så, det får bli i framtiden nån gång.
                Ska du kanske lacka om för att fina originalfärgen är svårskött...??

                Freddan; allt som inte är original på en bil sänker i allmänhet andrahandsvärdet, så även på våra bilar skulle jag tro. Nån har varit där o skruvat, typ.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • Originally posted by Aloha

                  Till sist så kommer det att bli omlack till en annan kulör. Den här är extremt jobbig att sköta om. Men lacken är så fin just nu så, det får bli i framtiden nån gång.

                  I övrigt så har jag inte planerat något. Den är väldigt styv i karossen redan, vet inte varför men det är stor skillnad mot min förra bil faktiskt. Almir kan intyga.
                  Va!!!?? Varför lacka om? Det blir ganska svårt att få tillbaka original-looken då...

                  Comment


                  • Originally posted by Aloha
                    Är LE-locken högglanspolerade? Det är ju det som är problemet i grunden annars.

                    Nej. Som Rask skrev så är LE tanklocken lackade.
                    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                    Comment


                    • Oj, det var inte meningen att göra någon upprörd...

                      Lackar jag om så blir det givetvis en originallack. Typ..... portofino kanske?

                      Man måste ju lacka om nån gång?


                      Originally posted by Ante
                      Nej. Som Rask skrev så är LE tanklocken lackade.
                      Antagligen därför som lacken sitter bättre på de tanklocken då.
                      http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                      http://www.garaget.org/?car=38250

                      Comment


                      • Alla tanklock är lackade men LE är även gråa.
                        Sköter man en lack korrekt lär den hålla bilens livslängd.. Frånsett tanklocken då.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • Aloha> Du har svårt att hålla fingrarna i styr ser jag

                          Jo din Plus känns hårdare i fjädringen än en orginal coupe, eller så luras man av plus stolarna som är hårdare än vanliga. Men bra är det dock skulle inte en sänkning skada
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • Originally posted by Aloha
                            Den är direktimporterd som ny ifrån Italien. Det är en pensionär som har ägt och kört den lite då o då ända sen dess. Så ingen som har varit aktiv på forumet så vitt jag vet.

                            Tanklocket var ju inte speciellt ärgat... Men folk klagar ändå, hehe. Problemet med tanklocket är att dels vid fästet av gångjärnet så nöts det och vatten tränger in som får lacken att bubbla. Sen är det också så att minsta repa med en nyckel eller dylikt sätter igång processen också. :/

                            Är LE-locken högglanspolerade? Det är ju det som är problemet i grunden annars.

                            Har du ställt på än?
                            Hehe... Koolt! Verkar vara en riktig drömbil mao... Grattis igen!

                            Många putsbögar här minsann!
                            à la London designmarknad - www.alalondon.se

                            Comment


                            • Originally posted by Aloha
                              Jag tycker det känns som att alla som granskar bilen lite närmare, går o petar lite på tanklocket. Hur som helst så är det problemet löst nu.

                              Kommer ev. att smälla på zenderfronten till nästa säsong, tjejen tvingar mig och ja, jag tycker också att den är snyggare än original.
                              Till sist så kommer det att bli omlack till en annan kulör. Den här är extremt jobbig att sköta om. Men lacken är så fin just nu så, det får bli i framtiden nån gång.
                              Hmm... Skippa zenderfronten... Orginal är helt klart snyggare... Zender ser ut som en svullen LE (på ett dåligt sätt)...

                              Lacken? Varför då? Håller med vännerna här, även om man knappt kan köra en meter med en mörk lack... Fast du verkar ju gilla att putsa...

                              Kommer nog inte till Skokloster men hade varit väldigt kul att se bilen...
                              à la London designmarknad - www.alalondon.se

                              Comment


                              • Originally posted by rask
                                Hmm... Skippa zenderfronten... Orginal är helt klart snyggare... Zender ser ut som en svullen LE (på ett dåligt sätt)...

                                Lacken? Varför då? Håller med vännerna här, även om man knappt kan köra en meter med en mörk lack... Fast du verkar ju gilla att putsa...

                                Kommer nog inte till Skokloster men hade varit väldigt kul att se bilen...
                                Du kan väl ändå inte påstå att den här ser ut som en "svullen LE"?

                                O färgen... den e mmmmmmmmmmmmmm....
                                Attached Files
                                http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                                http://www.garaget.org/?car=38250

                                Comment

                                Working...
                                X