Announcement

Collapse
No announcement yet.

Operation Pini (Mickes)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kolvarna behöver du inte byta om du inte vill.. slipa bort vassa kanter i dom bara som kan ge upphov till hotspots..
    Fiat uno 355hk på 1.3 liter
    X1/9
    www.kallebacksmotor.se

    Comment


    • #17
      Dags att uppdatera vad som hänt...
      Toppen har varit inne hos Autoalfa för renovering...Har nyligen fått tillbaka den och köpt lite delar som kan behövas. Tänkte bla byta vattenpump medans man e där å härjar...

      Påbörjade ihopsättning då jag upptäckte en liten spricka på grenröret...så nu har grenröret blivit lagat av en som kunde det här med svetsning i gjutgods.

      Har även fått lite delar från AutoDS. En stycken modena front samt ett par LE-sidor.

      Så nu äntligen har ihopsättningen börjat . Har inte så mycket tid men hoppas att få ut den nu under sommaren.

      Comment


      • #18
        Hej alla,

        Tiden går fort när man renoverar...
        Vad som hänt sen sist är att efter motorn blev ihopsatt så gick den inte som den skulle. Den vill inte gå på alla cylindrar...
        Den var inne på analys hos både Auto alfa och Rosso och de hänvisade till bl a databoxen...
        Efter denna box hade varit nere i tyskland och vänt för analys med diagnos felfri så verkade den tidigare slutsatsen inte mycket att ha...
        Sedan hittade vi boven i dramat...det var en tändspole som spökade...så denna byttes. Sedan började vi försöka montera fronten (med dassig passform tyvärr)...

        Comment


        • #19
          bild1
          Attached Files

          Comment


          • #20
            bild2
            Attached Files

            Comment


            • #21
              snabbpolering av lampor...
              Attached Files
              Last edited by MadMike; 14 April 2008, 23:06.

              Comment


              • #22
                Besiktning...

                Dags för besiktning och det gick nästan bra . Bilen fungerade bra hela vägen till besiktningen men fick för sig att vid tomgång gå ner på 2 cylindrar....Tyvärr gjorde detta att avgasvärdena blev höga...Detta problem löstes dock dagen efter med en kombination av injection trim/k-sprit samt lite pulande med tändkablar och tändspolar...Så nu är den back in business...Ännu en coupe räddad från döden

                Så nu är det lite småfix (LE-kjolar mm)...men det får bli lite rullande renovering...måste ut och köra denna sommar :-)
                Attached Files
                Last edited by MadMike; 14 April 2008, 23:11.

                Comment


                • #23
                  Snyggt!
                  Bor du i närheten av Göteborg?
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Freddan72
                    Snyggt!
                    Bor du i närheten av Göteborg?
                    Tackar, det finns en hel dock kvar på bilen att göra estetiskt...men det blir senare.

                    Själv bor jag en bit från Götet men jag är ofta där i krokarna.

                    Comment


                    • #25
                      LE-kjolarna på och första seriösa bilvården gjord...
                      Attached Files

                      Comment


                      • #26
                        Första riktiga landsvägkörning med coupén....mycket trevligt efter mer än ett år i garaget.
                        Gjorde en körning över halva Sverige med ett leende över läpparna...en sån underbar bil...varje bilintresserad människa bör ha ägt en coupé.
                        Kom i sällskap med en gul corvette och en silvrig ferrari....tyckte väl kanske att en bil inte hörde hemma i den trion....sportbilar skall vara italienska..


                        (ska försöka fixa bilder med lite intressantare bakgrund...men så här ser den ut för tillfället)
                        Attached Files

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by MadMike
                          Första riktiga landsvägkörning med coupén....mycket trevligt efter mer än ett år i garaget.
                          Gjorde en körning över halva Sverige med ett leende över läpparna...en sån underbar bil...varje bilintresserad människa bör ha ägt en coupé.
                          Kom i sällskap med en gul corvette och en silvrig ferrari....tyckte väl kanske att en bil inte hörde hemma i den trion....sportbilar skall vara italienska..


                          (ska försöka fixa bilder med lite intressantare bakgrund...men så här ser den ut för tillfället)
                          Kul! Ser bra ut!

                          Men släng på de andra fälgarna istället!
                          à la London designmarknad - www.alalondon.se

                          Comment


                          • #28
                            Haha kul att du börjar inse hur kul det är att köra Coupén. Fälgarna tycker jag ser helt okej ut. Ingen brådska att byta ut dom
                            Du kör med helt original motor nu va?
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Freddan72
                              Haha kul att du börjar inse hur kul det är att köra Coupén. Fälgarna tycker jag ser helt okej ut. Ingen brådska att byta ut dom
                              Du kör med helt original motor nu va?
                              Tänkte på Plusfälgarna ett par bilder upp, du brukar väl gillar Plus Freddan...?

                              Sluta hetsa pojken till att trimma sönder bilen när han lagt ett år på att få ihop den!
                              à la London designmarknad - www.alalondon.se

                              Comment


                              • #30
                                Nej jag ska inte hetsa någon. Lovar

                                Jo det är klart får man välja så är väl plusfälgarna ett snäpp snyggare, men originalen gör sig verkligen på kärran
                                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                                Min projekttråd - 19T
                                Min Youtube kanal
                                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                                Comment

                                Working...
                                X