Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel - 16vt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Fuel
    Dyrt ?
    Du har PM!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • Originally posted by Fuel
      Denna bild avgjorde valet ganska snabbt...
      Märk väl att fronten på den italienskreggade Coupen är ORIGINAL PIU front, den som Mauritz säljer är lite annorlunda eftersom den är kopierad efter en bild och inte avgjuten.
      Det var ingen som fick tag i en original!

      Den sista bilden visar Mauritz PIU front. Lite sämre schvung i formerna men helt ok antar jag.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • Originally posted by per
        Märk väl att fronten på den italienskreggade Coupen är ORIGINAL PIU front, den som Mauritz säljer är lite annorlunda eftersom den är kopierad efter en bild och inte avgjuten.
        Det var ingen som fick tag i en original!

        Den sista bilden visar Mauritz PIU front. Lite sämre schvung i formerna men helt ok antar jag.
        Ah ok, nu när jag tittar lite nogrannare så ser jag att det är lite skillnad.
        Vi får se hur det passar min bil, luftflödet till IC:n lär ju iaf bli bättre än med en modena front =)
        3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

        Comment


        • Originally posted by per
          Märk väl att fronten på den italienskreggade Coupen är ORIGINAL PIU front, den som Mauritz säljer är lite annorlunda eftersom den är kopierad efter en bild och inte avgjuten.
          Det var ingen som fick tag i en original!

          Den sista bilden visar Mauritz PIU front. Lite sämre schvung i formerna men helt ok antar jag.
          Vad hände med PIU frontarna föressten? och var kom dom ifrån? Vem är orginaltillverkare?
          3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

          Comment


          • Det är ett mysterium.. Denna mailadress är det enda som finns och jag har iaf aldrig fått svar på den.. Inte nån på fccuk.org heller..
            Attached Files
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • Originally posted by Fuel
              Denna bild avgjorde valet ganska snabbt...
              Var kan man få tag på den fronten ?? På den röda coupen sidanom Deltan.

              Är det samma som den gråa PIU ??

              @Libero.it Italienska blöjor ?? Säng en spoiler på ungen så försvinner nog problemet. Hahah genomgående italiensk filosofi, om du ser något problem, dölj det med en snygg kaross

              Klart den snyggaste fronten jag sett iallafall.
              Last edited by Adnarim; 11 March 2008, 07:29.
              Fiat Coupe 16VT Plus -95 Blitz Blue metallic

              Comment


              • Update:
                Skruvade wg stången i helgen.

                Grundtryck är nu på 0.65 bar
                Och fullt laddtryck har skjutit upp till 1.3 bar.

                På 4an och 5ans växel började kopplingen slira.
                :-)
                3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                Comment


                • Originally posted by Fuel
                  Update:
                  Skruvade wg stången i helgen.

                  Grundtryck är nu på 0.65 bar
                  Och fullt laddtryck har skjutit upp till 1.3 bar.

                  På 4an och 5ans växel började kopplingen slira.
                  :-)
                  Har du ny koppling på G?
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • Originally posted by 84jr0
                    Har du ny koppling på G?
                    Nope, får börja leta. Blir troligtvis OMP.

                    Det bästa är att jag nu löst laddtrycksproblemen och därför kan börja mappa bilen. (Efter att kopplingen är bytt)
                    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                    Comment


                    • Originally posted by Fuel
                      Nope, får börja leta. Blir troligtvis OMP.

                      Det bästa är att jag nu löst laddtrycksproblemen och därför kan börja mappa bilen. (Efter att kopplingen är bytt)
                      kopplingsbyte är kul Vad ska OMP palla för vrid?
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • Originally posted by 84jr0
                        kopplingsbyte är kul Vad ska OMP palla för vrid?
                        Hehe.. jag lämnar troligtvis bort det, inget som jag direkt har lust att utföra i nuvarande garage.. (:

                        Inte kikat på det direkt, men sinter + hårdare tryckplatta lär hålla för mer än vad jag behöver just nu iaf (:
                        3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                        Comment


                        • Update:

                          Rev ur IC och alla insugsrör igår.
                          Tänkte även ta bort delar av AC:n nu.

                          Har hittat en väg för rördragningen till fmicen som jag tror blir riktigt bra.

                          Drabbades även av ett bakslag:
                          http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?s=&threadid=9883

                          Så nu blir det att även riva ur turbo och skicka iväg till GIK för renovering.
                          Är på ett sätt glad dock, för det är trots allt med stor sannolikhet det som orsakat mina laddtrycksproblem. Med en sån kompressor blir effektiviteten på turbon en hel del annorlunda.
                          Förhoppningsvis är motorn odrabbad, kollade kompression nyligen och den var perfekt, men blir att kolla igen.
                          Edit: men plånboken är väl kanske mindre glad, det där tar dom knappast på garantin (:
                          Last edited by Fuel; 21 March 2008, 17:32.
                          3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                          Comment


                          • Skulle något lossnat så sitter det säkert i IC. Hoppas det inte blir alltför dyrt med renovering.
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • Nu är turbo och grenrör loss.
                              Avgassidan på turbon såg bra ut !
                              Har även lossat främre delen av ac:n. (kylardelen). Tänkte försöka dra IC rören där ac-prylarna satt förut.

                              Har även börjat leta lite efter någon bra luftfilterlösning att ha på gamla IC platsen.
                              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                              Comment


                              • Nämen? Splitterny turbo?
                                Attached Files
                                3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                                Comment

                                Working...
                                X