Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel - 16vt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aha! Trim-katten är i farten igen!
    Attached Files
    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

    Comment


    • Kompressordelen ser hel ut! (fotat genom plasten)
      Attached Files
      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

      Comment


      • Katten inspekterar cellpaketet
        Attached Files
        3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

        Comment


        • ...
          Attached Files
          3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

          Comment


          • Han verkar nöjd!
            Attached Files
            3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

            Comment


            • En riktig mekaniker sover med sina reservdelar!
              Attached Files
              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

              Comment


              • Då måste jag som göteborgare fråga, är det en RaceKatt?
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • Jag tror mer på att det är en Burmakatt
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • Originally posted by Freddan72
                    Jag tror mer på att det är en Burmakatt
                    Hah! Skarpt öga! De flesta tror att det är en siames =)
                    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                    Comment


                    • Originally posted by per
                      Då måste jag som göteborgare fråga, är det en RaceKatt?
                      Man kan väl säga att han är lite allt möjligt, just nu är det han som sponsrar mig med delar till detta projekt (:
                      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                      Comment


                      • Den nya turbon är på.
                        ICn håller på monteras in.
                        Håller även på bygger nytt insug som kommer innehålla ett MANN traktor/lastbils filter.

                        Ventilkåpan har jag färgat röd, slänger upp en bild på det senare.

                        Tyvärr så väntar jag nog med kjolar/front, blir nog inte så mkt köra i sommar annars.

                        3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                        Comment


                        • Väcker lite liv i tråden..

                          1 veckas cykling till göteborg..

                          3 veckor på tåg runt i europa.. (även italien, där det enda stället jag såg en coupé på var isola d'elba)

                          Har gjort sitt!

                          Är rejält försenad med allt jag tänkt att göra med bilen.. men tänkte väl bara säga att det är på gång :>
                          3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                          Comment


                          • Du är inte ensam.. Fanns mkt att göra denna sommar utöver skruva bil.
                            Min favorit var vin kvinnor & sång.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • Undrade just vad som hänt med din bil! Men på sommaren slappar man och kör coupen, höst/vinter skruvar man
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment


                              • Update:

                                Först av allt vill jag tacka Jonas & raceitaly som var snäll nog att åka upp till stockholm och ner till garaget och lämna en hel del godis
                                bland godiset fanns:
                                forge dump
                                PIU front
                                le kjolar
                                grill
                                fjäderbensstag
                                olja
                                bromsvätska
                                SIP

                                med andra ord "julafton"

                                Fmic, nya turbon och alla tryckrör/insugsrör är på plats
                                Idag har bilen STARTATS efter en lång dvala sedan i maj.
                                Det mesta verkar fungera bra, det enda som upptäcktes var att bilen läcker lite kylarvätska från en kylarslangsanslutning, slangen behöver troligtvis bytas till en som är aningen mindre.
                                Det som också upptäckts är att det läcker lite från downpipen som uppsala avgasteknik fixat, läcker precis vid fästanordningen. (fastsvetsad i downpipen)
                                Det enda som återstår nu är att få på gamla fronten, sedan åka till uppsala avgasteknik för att få läckaget fixat.
                                Därefter åker bilen in på verkstad för att front och kjolar skall monteras/lackas.
                                3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                                Comment

                                Working...
                                X