Ännu porrigare!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Fuel - 16vt
Collapse
X
-
Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
-
-
Originally posted by Freddan72 View PostNya sidokjolar och front splitters........?
Hade en del skavanker (repor, lacksläpp) skönt att få det fixat3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp
Comment
-
Originally posted by Fuel View PostYup! Le kjolar och frontsplitters och sen är hela bilen omlackad med dessa på.
Hade en del skavanker (repor, lacksläpp) skönt att få det fixat
Får man fråga vad det kostade att få omlackeringen gjord?
Har själv en massa småblemmor som var för sig inte syns så mycket, men om man vill åtgärda dem så drar det med sig en hellackering.
mvh
GoranSportbilshistoria:
12-16 Coupé Fiat 20VT -98
08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
06-10 Porsche 924 N/A -83
01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)
Comment
-
Originally posted by Fuel View PostYup! Le kjolar och frontsplitters och sen är hela bilen omlackad med dessa på.
Hade en del skavanker (repor, lacksläpp) skönt att få det fixat
Last edited by per; 12 March 2014, 21:31.
Comment
-
Jahopp!
Har gjort en service på bilen.
Bytte tändstift, luftfilter, oljefilter och olja.
Valde att testa en lite tunnare olja Motul 300V 5W-40, funkar bra än så länge.
Svårt att få fäste med bilen, från rullande start 10-20km/h så släpper det hela vägen tills dess att jag växlar till 2an.
Bjuder på lite fler vårbilder
3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp
Comment
-
Härligt att se den! Har du testat några 100-150 km/h än?
Förresten vad är böterna på att köra utan skylt fram? 1500 kr?
Eller du kanske bara har tagit av den för att visa oss andra att Coupén är snyggare utan skylt. Sen när du åker hem så åker skylten på igen.
Comment
-
Originally posted by Freddan72 View PostHärligt att se den! Har du testat några 100-150 km/h än?
Förresten vad är böterna på att köra utan skylt fram? 1500 kr?
Eller du kanske bara har tagit av den för att visa oss andra att Coupén är snyggare utan skylt. Sen när du åker hem så åker skylten på igen.
Men jag har ju ett gc approved grenrör som ligger och väntar på att få åka på :-)
Vet inte vad bötern är på, 1500kr låter rimligt, jag kör utan, får helt enkelt ta det på "vägskatt" kontot =)Last edited by Fuel; 14 April 2014, 13:15.3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp
Comment
-
Originally posted by Fuel View PostInte kört några 100-150 ännu, kör ju med orginalgrenrör just nu och tycker att bilen är något långsammare.
Men jag har ju ett gc approved grenrör som ligger och väntar på att få åka på :-)
Vet inte vad bötern är på, 1500kr låter rimligt, jag kör utan, får helt enkelt ta det på "vägskatt" kontot =)
Om snuten stoppar dig så säg bara att "skylten hindrar luften från att nå IC:n och inte vill väl farbror polis att motorn ska gå varmt med risk för ras??"
Comment
-
Sist jag blev stoppad (2008?) sa de att det nog var sista ggn, de skulle "prioritera annorlunda framöver".. Schysst att de tipsade iaf!
Comment
-
Jag saknar min gamla coupe när jag ser bilder på din! Klistra på en liten skylt som jag hade så slutar polisen bråka med dig. Jag lyckades med en ombesiktning med lilla påklistrade skyltenKör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Tog en liten tur i det fina vädret igår, tvättade bilen, fikade lite vid brostugan..
På väg tillbaka hem körde jag lite "inspirerat", livet är härligt och allt känns perfekt =)
Rätt var det är så börjar oljetryckslampan lysa.. stänger av motorn direkt och rullar in mot enkelriktat till bussarna vid brommaplan.
Öppnar huven direkt och ser att det läckt en del olja på vänster sida vid oljekylen, första tanken är ju såklart att oljekylen börjat läcka.
Ringer polaren som mitt i allt kaos är i närheten och dessutom har bogserlina.
Färden hem till garaget blev väldigt "tyst" kändes som att åka elbil..
Väl tillbaka i garaget, lyfter vi upp bilen på pallbockar.
Ser då att läckan kommer från oljefiltret. O-ringen som tätar oljefiltret har "vridit" sig på en sida.
(Det svarta är o-ringen)
Någon som har en teori?3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp
Comment
-
Jag har varit med om det, antingen är det ett feltillverkat filter (vi fick en hel leverans som det var fel på, som tur så hade vi fått information om det innan) eller så är det att man inte smörjt packningen, så den "kärvar" när man drar åt den. Eller det kanske är någon som har någon annan idè?
Hur gick det med motorn för övrigt? Tappat mycket olja?
Comment
-
När bytte du filtret senast? Hunnit köra inspirerat sen bytet? Tänker om du har fått upp högre oljetemp än vid normalkörning?
EDIT: Har du bytt filtret och fyllt på olja och startat motorn? Har den klarat sig?Last edited by 84jr0; 5 May 2014, 11:56.Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Shit! Fellevererat filter med för stor diameter på gummiringen?Last edited by per; 5 May 2014, 13:55.
Comment
Comment