På tide å lage en tråd om Puntoen også. Oppgraderingene vil bli tatt litt etter litt. Ettersom jeg er i ferd med å starte for meg selv er det nok ikke lurt å bruke alle pengene på bildeler...
K = kjøpt
B = bestilt
X = ikke bestilt
Pr. idag er det kun foretatt små oppgraderinger:
K: Tricker gasspjeld, Ø43
K: fremstoler fra Coupè Fiat
K: Asso "sportspotte" fra Krogslund
Coupèstolene montert. Passet perfekt på de gamle festene.
Spjellhus "by Tricker". Ø43mm. Dette fulgte med i pakken
Her er det plass til ganske mye mer luft enn originalt
Planlagte modifiseringer:
K: oppgraderte bremser foran (kalippere fra Fiat Tipo 2.0ie)
K: Red Dot 20 groove ventilerte skiver
K: Ferodo/Red Dot klosser
K: Goodridge stålomspunne bremseslanger
K: Eibach senkesett (30/30)
K: Bilstein Sport støtdempere
K: Eibach stabilisatorstag
K: Polyflex polyurethanforinger
X: Fjærbeinstag foran
X: O.Z. Ultraleggera (fremdeles usikkert)
K: Marangoni Zeta Linea 195/50-15
K: Bonalume shortshift
K: Nye bærearmer og foringer
K: Nye støtdemperlagere foran
X: Ragazzon mellomrør og bakpotte
I tillegg vil bensinpumpe/filter bli byttet, og alt av slanger bli byttet til stålomspunne teflonslanger med Pro Gold eller Pro Formance koblinger fra NBM Hydraulic. Peter fra GSR Motorsport/Italian Automotive i England skal få ta hånd om motoren. Forhåpentligvis vil det bli penger til "full pupp", målet er å runde 100 normalaspirerte hester pr liter. Kombinert med de andre oppgraderingene vil Puntoen forhåpentligvis bli en hårete Abarth-klon :twisted:
Comment