Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe 20VT - Blåa faran

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by per
    Ok de införde skåran för att det höll bättre, så det kan ju vara en idé. Snabbt gjort med vinkleslipen!
    (har själv öppet mellan även 2-3 och 3-4. Det har endast spruckit lite i kollektorn (fanns en liten där innan) så det verkar funka)
    Gjutgods är lite speciellt och beter sig inte alltid som man förväntar sig. Gör så här:
    Borra först ett hål som är lite större än kapskivans bredd (4-5 mm)
    Kapa sen upp fram till hålet. (kommer se ut lite som ett nyckelhål)
    Då undviker man att skåran utgör vidare brottanvisning.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • Jag börja ana men allt e klart bilen går som raketen + är tyst som en mus på tomgång så än så länge e jag glad!
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • Akta er för denna kille:

        Seller's message:
        "You must be joking? You use my manifold that you have bought whilst you have your old one repaired and then expect me to give you a full refund. I'm very sorry but I cannot accept the damaged manifold if you have used and then damaged it. Regards Paul"

        Blir ngt. förbannad!!!
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • Det där lät ju helt sjukt, vad skrev du..? Måste blivit ett missförstånd.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • Jag vill inte ha hans system samt pengarna tillbaka, dels är den trasig samt att den större packningen fattas!

            Har haft en maildialog sen den 11 september om packningen och sedan sprickan mm.

            Hans strul har bla. försenat reparationen 2 veckor!

            Jag har tur som äger jag flera fiat
            Last edited by pazzo; 4 October 2010, 22:54.
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • men han har garanti (pengar tillbaka alt. rep) ?
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • Precis, fattar inte han attityd!
                + ebays safe bye!
                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                S/y Mascot
                S/y Rebell
                20vT
                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                Comment


                • Jaja jag har frågat honom nu iaf, det måste blivit ngt språkligt missförstånd el.dyl.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • Originally posted by pazzo
                    Akta er för denna kille:

                    Seller's message:
                    "You must be joking? You use my manifold that you have bought whilst you have your old one repaired and then expect me to give you a full refund. I'm very sorry but I cannot accept the damaged manifold if you have used and then damaged it. Regards Paul"

                    Blir ngt. förbannad!!!
                    Han anser att han inte kan ta tillbaka grenröret eftersom den är använd i några få mil innan den gick sönder. Så uppfattar jag det som.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • det vore ju helt absurt eftersom han har skrytit om att han har garanti på sitt grenrör..
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • Originally posted by per
                        det vore ju helt absurt eftersom han har skrytit om att han har garanti på sitt grenrör..
                        Det håller jag med om! Hoppas dock att Janne får till det till slut.
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • Undrar om han verkligen vet vad en garanti är

                          Vi får hoppas att det ordnar sig. Det är rätt många som köpt av honom och du kanske inte är ensam om detta.

                          I värsta fall så får du starta en tråd på fccuk.org/forumet. Då lär det ta fart om han inte vill hjälpa dig.

                          P.S Såg att du svarat på en tråd på fccuk. Du borde nog starta en egen tråd för att alla ska se det. Det är lätt hänt att folk missar din info.
                          Last edited by Freddan72; 5 October 2010, 13:18.
                          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                          Min projekttråd - 19T
                          Min Youtube kanal
                          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                          Comment


                          • Originally posted by pazzo
                            Akta er för denna kille:

                            Seller's message:
                            "You must be joking? You use my manifold that you have bought whilst you have your old one repaired and then expect me to give you a full refund. I'm very sorry but I cannot accept the damaged manifold if you have used and then damaged it. Regards Paul"

                            Blir ngt. förbannad!!!
                            Usch, låter dock som ett missförstånd... Förklara för den gode Paul att det kostat dig både tid och pengar att montera hans grenrör och det inte finns någon som helst anledning, varken ekonomiskt och praktiskt, att köpa ett grenrör ifrån England, få det monterat, använda det i xxx-dagar, att det nya grenröret spricker, lägga xxxx-kr på att få det nya grenröret demonterat, lägga xxxxkr på att få det gamla grenröret lagat och sedan får även detta återmonterat. Avsluta att säga att detta har kostat dig mer tid utan bilen än om du fått det första grenröret lagat i från början och att det är tur att du har en annan bil du kunnat använda. Förstår om du är irriterad men utgår man från konsumentlagstiftningen (och även om du köpt något utomlands är det en bra bas) så skulle du inte ha rätt att få pengarna tillbaks, trots allt har säljaren rätt att avhjälpa felet så vidare det inte har gått sönder 3 gånger. Du kanske får nöja dig med att få det lagat och jag hörde att Per ev. var intresserad av ett nytt grenrör. Kolla med honom, han kanske skulle vara intresserad så om det blir fixat?

                            Får du inget svar och ingen respons på det så kanske det är dags att lägga upp en tråd på FCCUK där du återger hela mailkonversationer.
                            à la London designmarknad - www.alalondon.se

                            Comment


                            • Vi förstår varandra!

                              Har eskalerat frågan hos ebay, få se vad de kommer fram till!
                              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                              S/y Mascot
                              S/y Rebell
                              20vT
                              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                              Comment


                              • Fick ett snabbt svar från ebay:

                                Thanks for getting in touch about the fiat (140442271906) you bought
                                from "fcck2000". I understand your concern that your item was not as
                                described.

                                We would like to inform you that eBay Customer Support has made a final
                                decision about your case and we have found in your favour.

                                We will issue you with a full refund once the item has been successfully
                                delivered back to the seller via recorded delivery. You can access the
                                seller?s return address, and upload your tracking number in the
                                Resolution Centre in My eBay, however we would ask that you do this
                                within 10 days.

                                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                                S/y Mascot
                                S/y Rebell
                                20vT
                                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                                Comment

                                Working...
                                X