Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe 20VT - Blåa faran

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inget fågelbajs på det fina överdraget!
    Det sparar han till glassätargarageträffar.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • Originally posted by pazzo View Post
      Hej idag var de rätt torrt så biltema kapellet kom på efter en 1/2 timme, pga. som fåglarna stökar runt ]
      Vilken storlek är det som gäller på det, ser ut att sitta hyfsat bra. Tror jag nöjer mig med det billigare alternativet, Coupekond...kapellet är lite FÖR fint, det är nog risk att det får fötter i "mitt" garage.
      Coupé 20VT LE -99 (#565)

      Comment


      • Biltemas mellanstorlek har jag för mig.

        Skäms nästan att säga det men jag kunde inte med att lägga på mitt kapell för att det skulle bli så skitet.

        Jag får försöka förmå att det blir en gemensam vårstädning i garaget till våren. Så det går att man kan tänka sig våga lägga på finkapellet...
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • Originally posted by Asse View Post
          Vilken storlek är det som gäller på det, ser ut att sitta hyfsat bra. Tror jag nöjer mig med det billigare alternativet, Coupekond...kapellet är lite FÖR fint, det är nog risk att det får fötter i "mitt" garage.
          Längd relaterat köp typ, köpte ett för 4,3meter har jag för mig.
          Resår fram å bak på kapellet föresten är de
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • Urk!!! tappade bromsarna nyss (pedalen rakt ned i golvet) och repade bägge sidor och höger backspegel är sopor
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • Precis som hände mig. Bromspedalen rätt ned i botten och systemet la av helt.
              Vidrig känsla. Uscha!
              Bilen går att laga, så skönt att du klarade dig!

              Hände de i en tunnel? (Med tanke på att båda sidorna blev repade?)

              Riktigt trist när detta händer.
              Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

              Comment


              • Tack för deltaget visst bilen går å fixa behöver en höger backspegel om någon har en över vore trevligt, skrap på båda sidor berodde på mitt stängsel utanför reningsverket danvikstull
                Last edited by pazzo; 22 May 2014, 21:18.
                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                S/y Mascot
                S/y Rebell
                20vT
                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                Comment


                • Tråkigt att läsa, glad att du klarade dig! Vore intressant att veta vad som fick bromsarna att lägga av. Andra coupen på kort tid, men jag antar att du inte haft tid att kolla upp det än.
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • Originally posted by 84jr0 View Post
                    Tråkigt att läsa, glad att du klarade dig! Vore intressant att veta vad som fick bromsarna att lägga av. Andra coupen på kort tid, men jag antar att du inte haft tid att kolla upp det än.
                    Ja skumt att de hände både mig och Pazzo på väldigt kort tid. Och att hela systemet lägger av.
                    Jag har tyvärr inte hunnit kollat upp mitt problem till 100%. Men det främre bromsröret har nästintill brustit.
                    Så då tappar det väl trycket direkt.
                    Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                    Comment


                    • Hej, nej bilen står i garaget har inte hunnit kolla - men de pyser när man tycker på bromsen.
                      Har hunnit ringa Magus lackerare, ska visa bilen så han får bedömma åtgärd och kostnad.
                      Höger backspegel mår inte heller bra! Ska försöka hitta en begagnad sådan.
                      PS Chocken håller på att ebba ut så sakta tur att man klara sig och inte skadade någon oskyldig
                      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                      S/y Mascot
                      S/y Rebell
                      20vT
                      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                      Comment


                      • Som sagt Pazzo.
                        Alltid trist när det händer bilen nått.
                        Men man får se det från den ljusa sidan att man inte skadade sig själv eller nån annan.

                        - - - Updated - - -

                        Hittade några backspeglar till dig

                        http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Fia...sk/H%C3%B6ger/
                        Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                        Comment


                        • Fy fasen! Skönt att det inte blev värre skador på bilen och i synnerhet dig. Det fixar sig!
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • ?????? Borde inte den andra kretsen fungera. Haft samma problem med en Croma en gång i tiden.

                            Comment


                            • Tycker man, lite tog den typ 10% ��
                              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                              S/y Mascot
                              S/y Rebell
                              20vT
                              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                              Comment


                              • Originally posted by P.österberg View Post
                                ?????? Borde inte den andra kretsen fungera. Haft samma problem med en Croma en gång i tiden.
                                Jag råkade ut för samma grej som Pazzo för ett par veckor sedan, i en nedförsbacke i ganska bra fart!
                                Och andra kretsen fungerade inte då heller.
                                Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                                Comment

                                Working...
                                X