Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe 20VT - Blåa faran

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by bojke View Post
    Jag gjorde min 3 " avgaser från rör och Simons ljuddämpare.
    Piece of cake.
    Ok, funkar var hittar man de?
    jo blueflame funkar oxo.

    va är bäst låter snyggast?
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • http://www.simons.se/produkter/universal/3/21

      Comment


      • Tack, men Simons är inte i rostfritt..

        Kanske bättre att bygga vidare på detta som nämnts förut FIAT COUPE 2.0 20v TURBO/NON TURBO STAINLESS EXHAUST CATBACK SYSTEM EX8149 ? http://www.ebay.co.uk/itm/4002997019...%3AMEBIDX%3AIT + 100 cells kat då.
        Click image for larger version

Name:	$_57.jpg
Views:	1
Size:	53.5 KB
ID:	252000
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • Jag har inte hört någon bil med Simons som låter bra så jag är väldigt anti. Det är inte bra avstämt och det uppkommer resonans plus att det inte är rostfritt. Den du länkade kan man bygga vidare på eller satsa på blueflame som jag tycker är bra byggd och avstämd.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • I have Simons since 2010. and it work really ok.Looks the same like first day i installed it because it is stainless steel.

            Comment


            • Originally posted by pazzo View Post

              Kanske bättre att bygga vidare på detta som nämnts förut FIAT COUPE 2.0 20v TURBO/NON TURBO STAINLESS EXHAUST CATBACK SYSTEM EX8149 ? http://www.ebay.co.uk/itm/4002997019...%3AMEBIDX%3AIT + 100 cells kat då.
              Det var detta jag köpte till min, bakre fästet stämmer inte till 100% (då det inte centrerar emot det utskurna i bakskärmen). Men jag ska svetsa dit en distansplatta eller något så jag kan flytta fästet på bilen.

              Jag har dock inte startat bilen ännu så kan inte uttala mig om ljud eller liknande, återkommer - om du inte har hunnit köpt något före.
              Kör just nu:
              Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
              Fiat Coupe 20VT Plus - 99
              Fiat Barchetta - 96
              Fiat 127 1,05L - 77
              Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

              Comment


              • 84jr0, har du en länk till Blueflame? När jag kollat så säljer de bara MC delar.
                Sportbilshistoria:
                12-16 Coupé Fiat 20VT -98
                08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
                06-10 Porsche 924 N/A -83
                01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
                97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

                Comment


                • Har aldrig stått något om Fiat coupe på Blueflames hemsida, ring och kolla med de. Annars finns en här: http://www.trackstyle.co.uk/blueflam...pe-26328-p.asp

                  Blueflame har anpassad slutrör för just coupen då den svänger lite, till skillnad från universala slutdämpare som oftast är raka.

                  Bojke, I just had a look at simons homepage and they sure have stainless steel exhaust now. Last time I checked for like 10 years ago those exhausts were not stainless steel because my friend had one on his golf and it got rusty compared to my blueflame system that was shiny. Blueflame are made of austenitic stainless steel that is not magnetic at all compared to Simons at that time.
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • Tack 84jr0
                    Sportbilshistoria:
                    12-16 Coupé Fiat 20VT -98
                    08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
                    06-10 Porsche 924 N/A -83
                    01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
                    97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

                    Comment


                    • Originally posted by bojke View Post
                      I have Simons since 2010. and it work really ok.Looks the same like first day i installed it because it is stainless steel.
                      Ok send me a link to your stainless simons thanks.

                      - - - Updated - - -

                      Originally posted by 84jr0 View Post
                      Har aldrig stått något om Fiat coupe på Blueflames hemsida, ring och kolla med de. Annars finns en här: http://www.trackstyle.co.uk/blueflam...pe-26328-p.asp

                      Blueflame har anpassad slutrör för just coupen då den svänger lite, till skillnad från universala slutdämpare som oftast är raka.

                      Bojke, I just had a look at simons homepage and they sure have stainless steel exhaust now. Last time I checked for like 10 years ago those exhausts were not stainless steel because my friend had one on his golf and it got rusty compared to my blueflame system that was shiny. Blueflame are made of austenitic stainless steel that is not magnetic at all compared to Simons at that time.

                      Jo hitta blu.. länk säger med kat men när man kollar är den utan
                      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                      S/y Mascot
                      S/y Rebell
                      20vT
                      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                      Comment


                      • Har någon satt på dessa på nått och hur funkar de?

                        Click image for larger version

Name:	z0435copy.jpg
Views:	1
Size:	94.7 KB
ID:	252007
                        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                        S/y Mascot
                        S/y Rebell
                        20vT
                        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                        Comment


                        • Originally posted by Fredriksda View Post
                          Det var detta jag köpte till min, bakre fästet stämmer inte till 100% (då det inte centrerar emot det utskurna i bakskärmen). Men jag ska svetsa dit en distansplatta eller något så jag kan flytta fästet på bilen.

                          Jag har dock inte startat bilen ännu så kan inte uttala mig om ljud eller liknande, återkommer - om du inte har hunnit köpt något före.
                          Ok, när ska du starta
                          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                          S/y Mascot
                          S/y Rebell
                          20vT
                          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                          Comment


                          • Ska göra det nästa gång jag är i garaget om jag kommer ihåg och ta med mig batteriet. Har vart för feg för o starta om det inte lyckades bli tätt :/ Men kom samtidigt på att det är ju bättre att få reda på de nu än när det är dags o ta ut den..
                            Kör just nu:
                            Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                            Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                            Fiat Barchetta - 96
                            Fiat 127 1,05L - 77
                            Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                            Comment


                            • Originally posted by pazzo View Post
                              Ok, när ska du starta
                              Det lät "djupare" än originalet med ett dovt mullrande när man gasade lite (bara 2000rpm). Passar mig perfekt då det inte får skrika om det inte finns minst 400 pollar under eller nåt
                              Kör just nu:
                              Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                              Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                              Fiat Barchetta - 96
                              Fiat 127 1,05L - 77
                              Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                              Comment


                              • Hitta du ngn bra katalysator att sätta dit?
                                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                                S/y Mascot
                                S/y Rebell
                                20vT
                                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                                Comment

                                Working...
                                X