Ja det bör ju kunna fixas..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Coupe 20VT - Blåa faran
Collapse
X
-
-
Originally posted by per
Ja det bör ju kunna fixas..Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur
Comment
-
Originally posted by pazzo
Tycker jag också men verkar inte va ett problem just på telefon allafall
Kvarstående brister.
framvagn: hjul ej i linje skillnad ca. 1cm. (v-framhjul bakom de högra! )
hjulställ: skrapljud, knak (ofta vid högersväng) ev. dammskydd v. Framhjul (löst, låg mot bromsskiva)
baklucka: h-hörn ej i linje med kaross.
• Samt gummilist sitter fel (räcker ej runt)
hasplåt: ej monterad
kofångare bak: svart lackeras blått.
baklyktor höger sida: lack i springa runt lampor. (droppar)
underrede: lyftmärken på bägge sidor, framför framstolar (golv upptyckt osv.)Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
Comment
-
Originally posted by pazzo
Läget just nu:
Kvarstående brister.
framvagn: hjul ej i linje skillnad ca. 1cm. (v-framhjul bakom de högra! )
HJULEN INMÄTTA TYDLIGEN NGT. ANNAT problem typ kjol ed.....
hjulställ: skrapljud, knak (ofta vid högersväng) ev. dammskydd v. Framhjul (löst, låg mot bromsskiva)
PÅ VÄG att fixas....
baklucka: h-hörn ej i linje med kaross.
• Samt gummilist sitter fel (räcker ej runt)
PÅ VÄG att fixas samt lackas om utan sliprosor synliga genom färken mm.
hasplåt: ej monterad
FIXAS på g.
kofångare bak: svart lackeras blått.
Lackad
baklyktor höger sida: lack i springa runt lampor. (droppar)
Fixat
underrede: lyftmärken på bägge sidor, framför framstolar (golv upptyckt osv.)
Fixas... på g,
kanske skada efter bärgare......
Efter midsommarhelgen (+) kanske den är färdig hoppas jag
Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Comment
-
Är det 2 bulor upp framför stolarna fram så skulle jag gissa att någon på verkstaden kanske lyft bilen på de där fästena under bilen som ser ut som lyftpunkter men egentligen används vid riktning av bilen eller vad de nu används till. Men de håller inte att lyfta bilen på, golvet ger sig.....Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Comment
-
Originally posted by novisen
Är det 2 bulor upp framför stolarna fram s.....Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Comment
-
Är det 2 bulor upp framför stolarna fram så skulle jag gissa att någon på verkstaden kanske lyft bilen på de där fästena under bilen som ser ut som lyftpunkter men egentligen används vid riktning av bilen eller vad de nu används till. Men de håller inte att lyfta bilen på, golvet ger sig.....
Har du foto?Coupé 20VT LE -99 Svart
Camaro V8 1LE -14 Röd
Huracan V10 610-4 -14 Grå
Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit
Comment
-
det ska vara veck undertill bilen iaf...dessa veck o små hål är från fabrik när chassiet gick på linan.With great power comes the bitches
Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad
Comment
-
Originally posted by alx
Vilka fästen menar du??
Har du foto?Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Comment
-
Kollar du under bilen sitter det 2 utbyggnader i golvet som ser ut att vara som gjorda för att lyfta bilen med garagedomkraft eller sådan där lyft med 4 armar (har du dem och tittat under bilen så vet du vilka jag menar, förra året fick jag säga till på besiktningen att de inte kunde lyfta där). Men golvet håller inte för bilens vikt, har du tur gör den det, men annars har du 2 fina bulor upp i kupen, jag har i punton, en på vardera sidan nämligen. Rätt trist.... Är hål i dem också, tror att de används för att hålla i bilen under lackering eller om de är till för att rikta bilen eller något sådant, vet faktiskt inte. Men de är i alla fall inga lyftpunkter.
Hålet var dom tvugna att göra för att dra tillbaka golvet medelst glidhammare.
Hursomhelst är hela saken kanske är klar snart och den har varit och är j.....t tristLast edited by pazzo; 28 June 2007, 20:51.Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Comment
-
Originally posted by Ante
Har du bild? Jag förstår inte vilken del du syftar på.
Hålet fick dom göra för att böja/slå tillbaka golvet med glidhammaren....
ska dit imorgon å kolla på patienten
Flammie kände en vibration i kraftfältet, så de var duLast edited by pazzo; 28 June 2007, 21:04.Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Comment
-
Lackat nu ser jag! Mkt stilrent, I like..
Comment
-
Patienten mådde ok
kan nog få åka hem snart....Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Comment
Comment