Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putts Punto GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Ante
    Kul att (nästan) allt funkade bra, visst är chassiet och bromsarna bra på bana. Kan tänka mig att det biter bra med andra belägg. Saknar bilen men tröstar mig med att den har det minst lika bra hos dig Hos dig får den ju ut och rulla också, var lite si och så med det när den bodde hos mig.

    Edit: Hälsa bilen från mig
    Punton hälsar tillbaks.

    Inte sugen på att skaffa en Uno Turbo igen då?
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

    Comment


    • Fläkten verkar lösa sig. Det är motståndet som gått sönder, därför går den bara på högsta läget. Bara att skruva bort kupéfläkten (3 skruvar, tar 1 min!) och sen lossar man motståndet med två skruvar. Mycket enkelt och snabbt. Nytt motstånd kostar 160 kr, överkomligt enligt mig.

      Nästa helg tänkte jag börja fixa med vatteninsprutet och försöka passa på den nya intercoolern.
      Fiatlös

      ___________________

      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

      Comment


      • Håller på att montera ny intercooler från en Saab 900 nu, vilket j-a bök att få loss stötfångaren, speciellt två skruvar var riktigt mariga att få bort... men jag fick loss dem efter ett tag!

        Nöjde mig för dagen att skurva bort prylar, testmonterade ic:n lite löst och den passar som handen i handsken. I morgon ska jag till garaget igen och sätta ihop allt. Även vatteninsprutningen ska byggas om lite med en ny pump som är lättare att komma åt än den gamla.

        Tyvärr glömde jag kabeln till telefonen så några bilder kan jag inte bjuda på än, men de kommer senare.
        Fiatlös

        ___________________

        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

        Comment


        • Jag tycker du behöver lite spoilers.

          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • Intercoolern är på, däremot blev inte resultatet det bästa. För att få allt att passa med originalslangarna blev jag tvungar att flytta tryckrören lite, vilket resulterade i att ett rör kom lågt, väldigt lågt. Hann med en liten provkörning och funktionen är det inget fel på däremot.

            Har handlat lite silikonslang på Realcar så jag ska fixa en mer seriös installation så att alla tryckrör sitter som de gör original.
            Fiatlös

            ___________________

            Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

            Comment


            • Lite bilder på installationen då.


              Den nya intercoolern passas på. Snöret är bara på för att hålla ic:n på plats medan jag passar in allt.
              Attached Files
              Last edited by Putt; 28 August 2008, 20:45.
              Fiatlös

              ___________________

              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

              Comment


              • Sen sätter vi dit den lite bättre. En jämförelse med original kylare:
                Attached Files
                Fiatlös

                ___________________

                Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                Comment


                • Så här ser det ut monterat. Inte någon stor skillnad när kofångaren är monterad.
                  Attached Files
                  Fiatlös

                  ___________________

                  Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                  Comment


                  • Och sen bör man lära sig parkera rätt...
                    Attached Files
                    Fiatlös

                    ___________________

                    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                    Comment


                    • Ser ut som om den satt där från fabrik den nya IC-n.

                      P-boten, vänta in påminelsen och hoppas på att den aldrig dyker upp
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • Ser bra ut
                        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                        Comment


                        • Punton står just nu undanställd i väntan på våren. Tänkte köra ett tag till men fick tag i min nya bruksbil hastigt och lustigt och ställde därför undan Fiaten.

                          Vinterplanerna är bl a att få fason på vatteninsprutet, tänkte köpa en riktig pump från GIK eller liknande. Sen ska lite allmän service göras, ska ersätta den lilla rörbiten som avgör laddtrycket med nån annan lösning, för att få ner laddet lite. Oljebyte ska också göras innan bilen ställs ner i ett varmt skrymsle.
                          Fiatlös

                          ___________________

                          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                          Comment


                          • vilken e den nya bruksbilen om man får fråga då, lät som det var ngn annan än peggan
                            Fiat Punto GT - Turbo for fun

                            Comment


                            • Originally posted by Freddan_BA
                              vilken e den nya bruksbilen om man får fråga då, lät som det var ngn annan än peggan
                              Det är min grymma 106 Cartoon som puttat Punton åt sidan just nu
                              Fiatlös

                              ___________________

                              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                              Comment


                              • Jaså jaså, härligt, lite mindre t.om. det än Punton. Kommer ihåg att du nämnde den ja, bättre än 309:an i varje fall
                                Fiat Punto GT - Turbo for fun

                                Comment

                                Working...
                                X