If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Besiktningskillen tyckte den hade lite konstig motorkaraktär "man måste ju upp över 4000 rpm innan trubon laddar!"
Hade ingen lust att gå in på vad som är gjort med bilen, vet aldrig vad de säger då.
En rolig grej hände dock. När jag åker därifrån tycker jag bilen känns lite seg. Det tar längre tid än normalt för turbon att ladda. Märkligt tycker jag, samtidigt som jag ska köra om en bil på motorvägen. Plötsligt blir det en avgasknall värdig en gammal grupp-B bil. I backspegeln ser jag en lång, svart grej som måste varit avgasmätaren som besiktningen använder flyga från min bil och in under en SL-buss som ligger bakom
Freddan_BA hjälpte mig att kränga på däcken på en uppsättning Marea 16"-fälgar. Genom e-bay fick jag tag i två st 3mm spacers. Med dessa går främre oken fritt från fälgekrarna. Monterade allt och det passade perfekt!
Allt som allt gick uppsättningen på ca. 2500 kr och för det fick jag;
4 st fräscha Pirelli P-Zero Corsa 205/45/16 som gått 2-3 träningsvarv i JTCC.
4 st apfräscha Fiat Marea 16" fälgar med slitna däck.
2 st spacers avsedda specifikt till Fiat (ingen kass universallösning)
Ibland lönar det sig att leta lite på blocket istället för att köpa nytt direkt!
Comment