Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putts Punto GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Putt
    Det blev "vanliga" Brembo från Mekonomen. Men jag tror jag kommer byta även dessa till hårdare bitar... känns som min bruksbil börjar spåra ur lite.... roll eyes
    Peggan kan du ju skrota snart
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #32
      Originally posted by 84jr0
      Peggan kan du ju skrota snart
      Har Julien skvallarat? :big grin:

      Den drar lika mycket olja som bensin, börjar bli lite jobbigt.
      Fiatlös

      ___________________

      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

      Comment


      • #33
        Originally posted by Putt
        Har Julien skvallarat? :big grin:

        Den drar lika mycket olja som bensin, börjar bli lite jobbigt.
        Nej han har inte skvallrat, den javeln slutade på Dell PUDO fick för sig att hålla på med IBM nu.

        Illa om den drar mer olja än soppa... blir skönt att skrota skiten
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #34
          Däck och fälgar på. Var ju tvungen att testa med nya däcken och fälgarna, +6 grader ute så det är ju i princip vår. Fälgarna ska lackas senare, slipade ner oxid och ojämnheter igår så en riktig rengöring och lack är det som behövs.

          Självklart blev det ett litet varv med bilen också, ett brutalt grepp och go-cart-känsla är resultatet . Det slår i lite grann nånstans, någon Punto-åkare som vet vart det först brukar slå i?
          Attached Files
          Fiatlös

          ___________________

          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

          Comment


          • #35
            och en bild till...

            2
            Attached Files
            Fiatlös

            ___________________

            Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

            Comment


            • #36
              205/55/15, tror inte det blir aktuellt med någon sänkning inser jag själv nu. Får väl bli ett eller två fjäderbensstag istället, samt kanske några nya bussningar.
              Fiatlös

              ___________________

              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

              Comment


              • #37
                Den ser väldigt race ut tycker jag men profilen är lite väl stor. Kanske funkar med sänkning om man kan rulla in skärmkanter eller nått.

                Gjorde samma misstag och köpa för stor profil på mina bandäck, men som tur är löste det sig med valsade skärmkanter.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #38
                  Inte mycket provat skall jag erkänna, men det lilla jag testat så betedde sig mina Ferodo DS2500-belägg likadant tom efter 5:e hårda inbromsningen från 110-50km/h. Mina Tarox kändes lite svampiga och greppade annorlunda efter 3st 70-40km/h. Och jag tror inte att det var gammal bromsvätska, men man kan ju aldrig vara 100 på det förståss.
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #39
                    Är ju lite segt att det tar i. Mest när jag svänger i lite högre hastighet. Kan det ta i något "viktigt" så att bilen skadas, eller nöter det bara lite mot innerskärmarna?
                    Fiatlös

                    ___________________

                    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                    Comment


                    • #40
                      Men den dimensionen kommer den definitivt att ta i på fler ställen när du sänker den. Nu så tar den förmodligen i den bakre skärmkanten , i skruven som håller bakre kofångare. Tar den i framskärmarna så kan du få skador på skärmkanten som jag har fått.
                      Jag har 195/45/16 och den tar i när jag svänger skarpt och har många i bilen. Så antingen får du valsa innerkanterna på skärmarna eller skaffa djävulusiskt hårda dämpare
                      Last edited by Black_GT; 18 February 2008, 11:09.
                      Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                      Comment


                      • #41
                        kanske lutar åt att man får kränga dessa däck och istället köpa sig några 195/50/15... det borde väl funka utan probs?
                        Fiatlös

                        ___________________

                        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                        Comment


                        • #42
                          195/45-15 är väl samma som standard i omkrets i alla fall. Så de funkar utan problem.
                          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                          Comment


                          • #43
                            Ja, 195/50 går prima, har det och min är sänkt. 195/45 är rätt rullomkrets som novisen säger, ja de var bra feta!
                            Det är klart inte kul om du kommer i 150 och svänger, sen tar däcket i. Kan ju få konstiga kast om 1 däck bromsar, om inte annat är ju risken att du sliter sönder /nöter sönder däcket.
                            Fiat Punto GT - Turbo for fun

                            Comment


                            • #44
                              Det blir nog att byta till 195/50/15, rent ekonomiskt blir det ingen större förlust för mig, nya R-däck i den dimensionen är ganska billiga.

                              Nån som är sugen på de gamla däcken?
                              Fiatlös

                              ___________________

                              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                              Comment


                              • #45
                                jo precis, kolla på nordendäck under r-däck där så ser du, har för mig det var billigt i den dimensionen ja.
                                JAg klarar mig på mina 14" r-däck än så länge :P
                                Fiat Punto GT - Turbo for fun

                                Comment

                                Working...
                                X