Announcement

Collapse
No announcement yet.

131 Supermirafiori -82

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jag har ju en 131! Som jag tyvärr aldrig får någon tid att hålla på med.. Dock en 1600 81a 3dörrars, tänkte att jag skulle låta någon svetsa skärmkanterna bak så att det blir gjort annars är den i rätt ok skick (familjeägd sen ny) Åkte ljusblå supermirra som barn då min far hade en..

    Tänkte jag skulle få i en 2000tc motor i min . Synd var att jag visste var det stod en helrostig 131 super, men då jag kollade upp den igen för några veckor sedan så hade de skickat den till skrot, dock vet jag inte vart motorn tog vägen exakt (den var i helt ok skick sade han när jag pratade med han förut) så kan det gå när man inte är snabb ;-(

    Har en granne till mina föräldrar som pular en hel del Fiat, han hade 2st! super 131 or senast jag åkte förbi som verkar rulla...

    //H

    Comment


    • #17
      131

      Hej Henrik!
      Kul med fler som håller på med 131!!
      Jag köpte min första som 15åring för att köra skiten ur den, det gick inte men jag hamnade på taket istället!!
      Sen har dom kommit med jämna mellan rum som trogna följeslagare i mitt liv..

      Du skulle fixa skärmkanterna o skicka i en 2l motor,än så länge går dom att få för små pengar..

      Kolla med han som hade 2st supermirafioris, han har säkert motorer med..

      Spara denna bil, för 3-dörrars börjar bli ovanliga o eftertraktade!
      hade du stötstångsmotorn i nu?
      Har du 1600tc motorn så kan man sätta i kolvarna ifrån den till 2l motorn så har du 10,2 i komp o en jäkligt pigg 131:a..
      Ta o kolla in www.131mirafiori.com där finns entusiaster, jag heter 131Lover där...
      Har du inga bilder på din?
      MVH Alf
      Last edited by Alf; 26 July 2007, 11:11.
      4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
      2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
      Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

      Punto 80 ELX 16v -01
      Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
      Ducato 2,5TD -92 flak
      Tel 070-5512431

      Comment

      Working...
      X