Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt TOGGEX!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kul att testa lite
    Attached Files
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • Liiiite lägre än oginal Och sen kommer sidokjolarna bygga ner 20mm .
      Attached Files
      ¤TOGGEX¤

      Comment


      • hmm...
        Attached Files
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • Tufft att se en motor på rätt led i en Coupe! Även om jag inte helt är med på konceptet med BMW motor så är det så sjukt koolt att jag inte kan annat än att vara grymt imponerad.
          Skynda att bli klar så man kan få se mera!

          Panda 169

          Comment


          • Det e kallt... så det har skyndats långsamt i helgen
            Det har pysslats en del. Men ingen stora ingrepp som syns.. men en massa saker som jag vet om.

            Motorn har jag skapat utrymme runt och planlagt hur jag senare ska gå till väga.
            En främre sträva monterades under instrumentpanelen och även en som går mellan huvudbågens nederdel ovanför kardanet som jag måttat in på ett ungefär där det kommer hamna.

            Men fortfarande måååånga små justeringar och rör som ska göras innan motorn kan fixeras.
            Attached Files
            ¤TOGGEX¤

            Comment


            • Den hamnar lite lagom.... inne i bilen ! ''
              Attached Files
              ¤TOGGEX¤

              Comment


              • Här , kort taget genom rutan , uppifrån....
                Attached Files
                ¤TOGGEX¤

                Comment


                • Och sist en bild på den strävasom byggdes mellan huvudbågen. Hela kardantunneln kommer byggas och fästas in i detta rör bl.a !



                  Men växelföraren kommer att kapas och byggas om då spaken kommer sitta precis i bakkant på lådan där förlängningsstaget fäster in mot lådan!
                  Attached Files
                  ¤TOGGEX¤

                  Comment


                  • Fyyy fan togge, dehär blir ju sjukt coolt. En av de få bilar man kan byta de sista två tändstiften från kupén hehe.. keep it up
                    With great power comes the bitches
                    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                    Comment


                    • Idag åktes det runt och fixades smågrejer som vibrationskuddar (motorkuddar), hämtade mina hubbar till centrumbultarna för magnesiumfälgarna(som jag nu inte ska använda) Michelin Pilot Sport PS2 däck beställdes och fick tack och lov tag i de 2 sista bakdäcken på 345/30-19. Hade de inte funnits kunde det blivit låååång väntan då däcken inte görs på best. Utan när michelin tror att det är dags! Fram blev det 285/35 då de tydligen var mer lämpade än de lite smalare jag trodde skulle vara rätt. Nästa vecka ska de finnas på plats... men jag kommer hem lagom till att allt e stängt så jag får snällt vänta till veckan efter!

                      Så morgondagen blir det full fart i garaget igen då denna dagen gick till spillo. och mitt i allt glömde jag att fylla p åsvetsgasen... AAAaaargh....... Tur det finns en tub att låna av jocke....
                      ¤TOGGEX¤

                      Comment


                      • Originally posted by Togge
                        345/30-19. Fram blev det 285/35

                        *dreglar*
                        Vart tog min nacken vägen!?

                        Comment


                        • Idag blev det inte jättemkt gjort i garaget... Men lite

                          De två undre sidosträvorna bockades och sattes dit. Så nu finns det en permanent sträva och en borttagbar på var sida!
                          Attached Files
                          ¤TOGGEX¤

                          Comment


                          • Utifrån sett!
                            Attached Files
                            ¤TOGGEX¤

                            Comment


                            • Jag har även haft i tankarna att helt och hållet ändra om fronten och motorhuven.
                              Jag retar mig lite på att efter rutan går huven lite uppåt innan den dalar neråt... Det gillas inte av toggex tillverkare!!!

                              Så bara att montera bort allt som var i vägen och släppa ner huven i framkant 6-10cm. Ooh... sådär ja!! Lite mindre coupe.. och mer toggex över utseendet.
                              Blir väl att kapa bort en del av rambenen för att kunna få plats med lyset längre ner
                              Attached Files
                              ¤TOGGEX¤

                              Comment


                              • Men var , hur och om det ändras visar sig längre fram!!!
                                Attached Files
                                ¤TOGGEX¤

                                Comment

                                Working...
                                X