Så... linjerna börjar ta form....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Projekt TOGGEX!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hahaha.. Jaaa..
Comment
-
Har oxå de fälgarna som favorit . Dels är de gjorda av magnesium och väger knappt ngt alls. Sedan har de ju suttit på Rikard Rydells BTCC volvo... Lite kul med historik
Problemet med bakfälgar på 8,25" i bredd är att oavsett vilket däck jag tar så kommer jag aldrig att få ner den effekt jag till en början kommer ha... När jag senare kommer öka på ett par 100hk ytterliggare, är det mindre sannolikt att grepp kommer att erhållas....
Så ännu denna gång... Funktion före form.... ( i viss mån)Last edited by Togge; 17 June 2007, 09:40.¤TOGGEX¤
Comment
-
Originally posted by SteQve2
har du någon estimerad slutvikt?
Nu har jag förvisso bara lagt ihop allt jag kunde komma på i vikt väg.... Då hamnade jag på 1185kg!
Så när allt e klart borde man klara sig på 1300kg strecket, ungefär! Antar att allt väger mer än vad man tror så det sistnämda borde bli mest rimligt. fast målet är ju mot det lägre!Last edited by Togge; 26 May 2007, 09:43.¤TOGGEX¤
Comment
-
Nu är karossen invägd med riktiga vågar från stcc.. Karossen med komplett bur och en del förstärkningar hamnade på 387kg... mot mina beräknade 500!!!
I och med det har jag gjort en total beräkning på allt som tänkas kan... Tagit i extra på all vikt och kom då upp i 1252kg.. Vilket i teorin borde motsvara i rundaslängar 1200 och mindre ... Känns bra¤TOGGEX¤
Comment
-
Originally posted by Togge
Nu är karossen invägd med riktiga vågar från stcc.. Karossen med komplett bur och en del förstärkningar hamnade på 387kg... mot mina beräknade 500!!!
I och med det har jag gjort en total beräkning på allt som tänkas kan... Tagit i extra på all vikt och kom då upp i 1252kg.. Vilket i teorin borde motsvara i rundaslängar 1200 och mindre ... Känns bra
Annars då? Händer det nåt? Läste något om "full byggfart igen" för lite drygt en månad sen.
Comment
-
Originally posted by Togge
Nu är karossen invägd med riktiga vågar från stcc.. Karossen med komplett bur och en del förstärkningar hamnade på 387kg... mot mina beräknade 500!!!
I och med det har jag gjort en total beräkning på allt som tänkas kan... Tagit i extra på all vikt och kom då upp i 1252kg.. Vilket i teorin borde motsvara i rundaslängar 1200 och mindre ... Känns bra
Hur som helst riktigt nice, jag vill också ha en 1200kg Fiat Coupé med V8 och bakhjulsdrift.. Eller vänta nu, då är det ju ngen Fiat Coupé längre.Tidigare bilar:
Volvo 480ES 2006-2007
BMW 320i E30 2007-2008
Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
+ nån volvo 740 samt volvo 240
Comment
-
Originally posted by FloRic
Eller vänta nu, då är det ju ngen Fiat Coupé längre.¤TOGGEX¤
Comment
-
Nu är det midsommar och garageförbud
Nästa helg kommer kanske ngn mer bild . Jag har efter mkt om och men fått bort naven på bakvagnen. Varit i Östansjö hos en firma vid namn OCTOPUS där finfina maskiner finns att tillverka specialdelar.
Där frästa jag i en delningsdocka upp nya bultmönster och svarvade och stack av cenreringsnavet så att de passade i mina fälgar. M5:an har enormt stora navhål (74mm) så fick svarva ner dem till 73,35mm för att centrera fälgen . Istället för att som i normala fall stoppa i en centreringsring mellan nav och fälg! (fiat har 57,1mm nav tror jag, vilket e mer normalt)
Sedan köpte jag ett gängsnitt med M12x1,5, vilket är bl.a bmws hjulbults gängstigning! Och vipps hade jag nya nav!
Andra sidan skall få en utkapning för hjulet, sedan ska naven återplaceras på bakvagnen , hjulen monteras dit och hela bakvagnen ska det skäras plats för inne i bilen. Större delen under hatthyllan åker väck så att utrymme finns för att binda ihop vagnen med rörramen!¤TOGGEX¤
Comment
Comment