Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt TOGGEX!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Tips till Toggelito

    Kan man använda 4x4 drivlinan från 155 q4 till en Fiat Coupé?

    Finns en kille på www.lanciadelta.nu som säljer komplett drivlina. Jag har ingen aning om hur det är med fäste för diverse pryttlar, du vet bättre. Hade varit sjukt coolt om du byggde om den till 4X4.

    P.S de har börjat salta på vägarna i Götet :-(
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #47
      Togge =)

      Skulle vara kul o veta lite hur de går för dig med coupen!

      Är ju de intressantaste bygget jag vet just nu iom att det är en coupe

      Hur många Hk siktade du på ungefär?

      Mvh/Emil

      Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

      Comment


      • #48
        Re: Tips till Toggelito

        Originally posted by Freddan72
        Kan man använda 4x4 drivlinan från 155 q4 till en Fiat Coupé?

        Finns en kille på www.lanciadelta.nu som säljer komplett drivlina. Jag har ingen aning om hur det är med fäste för diverse pryttlar, du vet bättre. Hade varit sjukt coolt om du byggde om den till 4X4.

        P.S de har börjat salta på vägarna i Götet :-(
        Självklart går det ! tar bara lite längre tid....
        Visst snurrar tankarna ännu på att ha den 4wd när nästa motor kommer i ! Men ännu ligger rwd närmast hjärtat då det väger mindre , kostar mindre och håller bättre....
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • #49
          Re: Togge =)

          Originally posted by EmiliO
          Skulle vara kul o veta lite hur de går för dig med coupen!

          Är ju de intressantaste bygget jag vet just nu iom att det är en coupe

          Hur många Hk siktade du på ungefär?

          Mvh/Emil
          klart jag kommer uppdatera lite snart. Senaste tiden bestod av 2,5v med feber + 1v med ordentlig förkylning. Sedan började jag på nytt jobb och detta är endra helgen jag är hemma denna månaden :-)
          nu bör jag vara tillbaks i gängorna och helgen kommer bestå av att få ihop det sista med den huadraliska uttrampningslagret innan motorn efter en tvätt åker tilbbaks i kupan! Kanske lite nya bilder dyker upp på söndag kväll?

          Tyvärr e jag fr.o.m. nu bara hemma tors. kväll till astidig måndagmorgon... så all tid hinner jag ju inte lägga i garaget tyvärr...


          Vad det gäller effekten tror jag att jag skrivit in det tidigare???
          Nu till sommaren kommer karossen rulla i ofärdigt skick med mellan 330-380hk! Får prova mig fram...
          När allt lirar och bilen e klar kommer en ny motor att byggas bredvid. Målet är ca 500hk och när den läggs i måste nog motorn tvärställas och konverteras till rwd...
          Så ser det ut i dagsläget.. men.. det kanske blir mittmotor ?+ Vem vet ..då jag och en polare ska göra ett busprojekt lite snabbt över vintern med det konceptet ;-) mvh Togge !
          ¤TOGGEX¤

          Comment


          • #50
            Kul =)

            Ja de låter riktigt intressant bygget!

            För det verkar ju inte som att knappt någon har kommit över 400hk med sin fiat, så de skulle vara kul om en fiat kom in på en bana o sopa till alla trimmade bmw:s o cossies o så haha så de skulle vara kul med lite bilder och får hoppas att de går bra för dig!

            Ha de fint och tack!

            Mvh/Emil

            Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

            Comment


            • #51
              Finns en med 460hk i England... Men då har han tagit lite prylar från Stilo 2.4....
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #52
                jaha, hmm vev från stilo o lite sånt då alltså!

                Den skulle vara kul o se på gatan

                Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                Comment


                • #53
                  Originally posted by EmiliO
                  jaha, hmm vev från stilo o lite sånt då alltså!

                  Den skulle vara kul o se på gatan
                  RISI 513hk 16v
                  Attached Files
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by pazzo
                    RISI 513hk 16v
                    Hehe pazzo du får ge mig mer info om denna bil
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #55
                      Jaha.. Då var det torsdag kväll och jag har kommit hem från jobbandet denna vecka. Förra helgen passade jag på att montera ihop låda och motor igen efter att jag gnuggat och gnuggat bort smutsen och lyfte efter lite trixande i det på det ställe det hör hemma... motorrummet (inte på golvet isärplockat)
                      Morgondagen är redan invigd till att sätta motorpaketet på rätt plats samt att ringa till Octopus för den sista genomgången av hur mina hubbar till centrumbultarna ska göras då det påbörjas på måndag! Givetvis dyker det upp ngt kort imorgon kväll..
                      Måste tillägga att det ser mörkt ut på nya garagefronten då jag i dagsläget står helt utan garage efter nyår, det vi skulle ha tog ägaren själv då han ska börja montera alkolås på prov..suck... ... Mvh T.
                      ¤TOGGEX¤

                      Comment


                      • #56
                        nu börjar delarna falla på plats ..skit det här med garaget..ja som trodde de va spikat å klart i stort :/
                        Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                        Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                        Comment


                        • #57
                          Nu har jag satt i motorn igen och dammat av pärlan lite. har även skaffat grymma däck och fälgar till att kunna flytta på den. Rostiga plåtisar i 14" med 185/65 blandade däck från sophögen utanför :-)

                          Jag har ju inga frambromsar på den ännu så dessa är endast för att jag ska kunna rulla på den på ett släp .
                          Attached Files
                          ¤TOGGEX¤

                          Comment


                          • #58
                            och...
                            Attached Files
                            ¤TOGGEX¤

                            Comment


                            • #59
                              det börjar närma sig...
                              Attached Files
                              ¤TOGGEX¤

                              Comment


                              • #60
                                Såå.... då var motorn åter på rätt plats igen. Men den ska ur igen när jag väl hittat en ny lokal igen. Kopplingen kunde jag inte sätta i då centreringsdonet behövde en omgång till i svarven innan den e duglig. Sedan ska all bultar momentdras och även bakom motorn ska delarna få sig en ordentlig rengörning !
                                Attached Files
                                ¤TOGGEX¤

                                Comment

                                Working...
                                X