Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: Få igång Croman igen .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Erajack
    Knackar den också?
    Nej den knackar absolut inte men det kan väl vara både det ena o det andra när bilen stått still ett tag

    Comment


    • #47
      Originally posted by Henrik
      Grattis,

      Kul med Ua besiktingar, få se hur det går när en annan ska ha genom Croman i år. Den har stått i flera år nu i sitt garage..

      /H
      Tackar !

      Då håller vi tummarna för din croma oxå

      Comment


      • #48
        Jaha då var den avställd igen i väntan på lite motorrenovering , ska plocka ur motorn när jag känner mig lite bättre

        Comment


        • #49
          Blir det renovering eller utbytes? Synd att du missade motorn i den 16V jag tog bakluckan ifrån nyligen, den hade bara gått 4600 mil.. Fullt fungerande vad jag förstod på skrotpersonalen. Säkert nån som gjorde ett fynd?! Jag fyndade luckan plus lite annat smått krafs

          Annars fanns det bra dörrar/huv, samt div lycktor/glas m.m på den ifall du skulle behöva nåt men mycket taget på den också..

          Min Croma skall ombes, beställde b.la nya skivor bak till den som jag hämtade på mekonomen, 1306 kr för Brembo med belägg inte så farligt tyckte jag.

          /H

          Comment


          • #50
            Tänkte renovera motorn själv o skulle jag inte få ihop den igen , så lämnar jag den i en hög hos en bilmek jag känner o springer

            Du det var inte farligt pris på delarna , annars har det en benägenhet o springa iväg

            Comment


            • #51
              Faan , det står helt still med bilen o jag vet inte vad jag ska göra med den , tappat motivationen just nu

              Har en annan bil som ska besiktas snart o håller på med den lite men har tappat motivatione lite där med

              Comment


              • #52
                Projektet är nu sålt o avslutat i min ägo , önskar nya ägaren lycka till

                Comment


                • #53
                  Motivation!

                  Originally posted by Sten
                  Projektet är nu sålt o avslutat i min ägo , önskar nya ägaren lycka till
                  Kanske går att ta tag i den andra nu?
                  Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                  Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                  Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                  Folka Vento VR6 -93 såld!
                  Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                  Comment


                  • #54
                    Re: Motivation!

                    Originally posted by Erajack
                    Kanske går att ta tag i den andra nu?
                    Jo den andra bilen ( saab ) rullade genom bes. UA förra torsdagen , men det skall putsas o fixas lite ytrost på den , man får jobba lite lugnt nu i värmen

                    Comment


                    • #55
                      Och jag är den nya lyckliga ägaren!

                      Jag var och hämtade bilen idag och alt gick superbra. Först tänkte jag bara ha den som reserv till min andra men när jag såg hur fräsch den ändå var så känner jag att den förtjänar att fixas i ordning. Jag har iiof idag plockat 3tums systemet och satt på V6:an men det var tyvärr kris och brådis då bilsemestern börjar på söndag.

                      Men jag måste säga att V6:an låter bra mycket bättre nu

                      Men så fort jag är tillbaka ska jag plocka ner motorn och se om det går att fixa eller försöka skaffa en ny.
                      Christian

                      Kör nu:


                      I garaget:

                      Comment


                      • #56
                        Roligt!

                        Ja, där ser man. Ibland är världen liten. Den gick till en annan Fiat freak!!
                        Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                        Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                        Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                        Folka Vento VR6 -93 såld!
                        Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                        Comment


                        • #57
                          Re: Och jag är den nya lyckliga ägaren!

                          Originally posted by mirafiori
                          Jag var och hämtade bilen idag och alt gick superbra. Först tänkte jag bara ha den som reserv till min andra men när jag såg hur fräsch den ändå var så känner jag att den förtjänar att fixas i ordning. Jag har iiof idag plockat 3tums systemet och satt på V6:an men det var tyvärr kris och brådis då bilsemestern börjar på söndag.

                          Men jag måste säga att V6:an låter bra mycket bättre nu

                          Men så fort jag är tillbaka ska jag plocka ner motorn och se om det går att fixa eller försöka skaffa en ny.

                          Kan tänka mig att det mullrar gott nu

                          Passade det direkt eller ?

                          Jag hade lite problem när jag skulle anpassa 3-tum systemet till croman , eftersom det är gjort för en 9000 turbo -88b :P .

                          Comment


                          • #58
                            Re: Roligt!

                            Originally posted by Erajack
                            Ja, där ser man. Ibland är världen liten. Den gick till en annan Fiat freak!!
                            Ja alltid trevligt när bilar o annat går till folk som vet att uppskatta grejerna

                            Comment


                            • #59
                              Du har gjort ett bra jobb med inpassningen iaf. Det var i stort sett bara att trycka dit det. Det ser lite annolunda ut på v6:an iom att det är två rörfrån katten men e går ihop längre bak så det var ingen fara. Så imorgon bitti bär det av mot kontinenten.
                              Christian

                              Kör nu:


                              I garaget:

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by mirafiori
                                Du har gjort ett bra jobb med inpassningen iaf. Det var i stort sett bara att trycka dit det. Det ser lite annolunda ut på v6:an iom att det är två rörfrån katten men e går ihop längre bak så det var ingen fara. Så imorgon bitti bär det av mot kontinenten.
                                Ok , nice

                                Comment

                                Working...
                                X