Announcement
Collapse
No announcement yet.
Renovering/Uppgradering av min 20VT
Collapse
X
-
Originally posted by Freddan72
Hållare för tre mätare kan du köpa via http://www.autods.net/
Över 600:- med leverans. Feltema har ju för 129:- som man får modda lite. Får köpa en och se om det dödar hela mitt vänstra synfält...Last edited by RayZor_187; 31 August 2007, 08:03.
Comment
-
Varför satsar du på en 16T förresten? Det finns ju värre aggregat, ex. 18T, som ger bra mycket mer effekt i slutändan.
Comment
-
Varför satsar du på en 16T förresten? Det finns ju värre aggregat, ex. 18T, som ger bra mycket mer effekt i slutändan.
Jag har fått för mig att efter 300 börjar det kosta mycket pengar och drar med sig en massa annat åxå, och dessutom blir det nog svårt att få ner mer än 300 i backen... eller?
Comment
-
Alx har ju 320 hästar i sin kärra och jag har inte hört han klaga. Det som är mest jobbigt är ju om man har alldeles för mycket vridmoment och man får s.k. torque steer. Chassit klarar inte av allt vrid och framvagnen drar åt ett håll. SAAB har ju problem med det på sin 900 Aero. Provkörde en sådan 2001 och det gällde att parera med ratten om man inte ville besöka diket
Comment
-
-
Funderar du på att köpa en FMIC? Ju bättre kylning du har desto fler pållar innanför huven
Comment
-
Alx har ju 320 hästar i sin kärra och jag har inte hört han klaga. Det som är mest jobbigt är ju om man har alldeles för mycket vridmoment och man får s.k. torque steer. Chassit klarar inte av allt vrid och framvagnen drar åt ett håll. SAAB har ju problem med det på sin 900 Aero. Provkörde en sådan 2001 och det gällde att parera med ratten om man inte ville besöka diket
Har kört en 9-3 01:a länge som är chippad o chassit är mjuk som bara den...är som att va ute o segla med regalsheppet wasa igen :|With great power comes the bitches
Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad
Comment
-
Ja då var det Lördagskväll... var i garaget en sväng och tänkte plocka ur bultarna som idioterna dragit av till grenröret. Den första gick fint att få ut då vi hade specialverktyg till hands. Men när vi skulle få ur den andra visade det sig att det inte verkar vara en avdragen bult utan ser mer ut som en avdragen gängtapp!! JAG BLIR SÅ TRÖTT!!
Någon som har tips på hur man skall få ut den? Vill INTE plocka toppen!
Men allt var inte tråkigt!
Har fått hem den omlackade ventilkåpan, här kommer en liten förhandstitt (ledsen för bildkvaliteten)... kan nog bli bra.Last edited by RayZor_187; 1 September 2007, 22:18.
Comment
-
Med sjuans hus är uppgradering till 19T inga problem i framtidenLivet börjar vid 1,5bar
Alfa Saabaero 9000 R
Comment
-
Originally posted by RayZor_187
visade det sig att det inte verkar vara en avdragen bult utan ser mer ut som en avdragen gängtapp!! JAG BLIR SÅ TRÖTT!!
Någon som har tips på hur man skall få ut den? Vill INTE plocka toppen!
http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?threadid=4846
Comment
-
Originally posted by per
Läs min 2 år gamla tråd med samma problem..:
http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?threadid=4846
Hur är det med dina fingrar? Inga men hoppas jag?
Jättekul det där med härdade saker fastsatta i toppen... not!
Hoppas att jag slipper pynta 1200 kissetassar för att få ur skiten.
Tack för varningen med packningen!
Comment
Comment