Här är den på plats.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Renovering/Uppgradering av min 20VT
Collapse
X
-
Ser bra ut!
Jag hade min klocka med röret uppåt som på din, men grenröret har bränt sönder min slang 2 ggr, även om jag har haft silikonslang, så jag har gjort om min så den pekar så lite upp som möjligt, pekar åt sidan nu med en slangbit som det är ett kopparrör på så nu verkar de tåla mycket bättre
så då tänkte man att satan vad coupen går idagser man på klockan att laddtrycket steg upp i 1.8
så hade jag haft otur så kunde de gått riktigt illa, grenröret hade nästan bränt av slangen!
Så kolla om du kan göra någon liten värmesköld över den!
Ang. Pulverlacken, kolla så du inte har fått någon pulverlack inuti där oljan befinner sig, för oljan löser upp pulverlacken med tiden och då sätter de sig i oljepumpen till slut och då är de kört!
sa min kompis till mig att en på fordklubben hade råkat ut för, för hela min insida var lackat! så de blev en dags slipande med stålborste :/ men tur att man märkte de!
Comment
-
Re: Ser bra ut!
Originally posted by EmiliO
Jag hade min klocka med röret uppåt som på din, men grenröret har bränt sönder min slang 2 ggr, även om jag har haft silikonslang, så jag har gjort om min så den pekar så lite upp som möjligt, pekar åt sidan nu med en slangbit som det är ett kopparrör på så nu verkar de tåla mycket bättre
så då tänkte man att satan vad coupen går idagser man på klockan att laddtrycket steg upp i 1.8
så hade jag haft otur så kunde de gått riktigt illa, grenröret hade nästan bränt av slangen!
Så kolla om du kan göra någon liten värmesköld över den!
Ang. Pulverlacken, kolla så du inte har fått någon pulverlack inuti där oljan befinner sig, för oljan löser upp pulverlacken med tiden och då sätter de sig i oljepumpen till slut och då är de kört!
sa min kompis till mig att en på fordklubben hade råkat ut för, för hela min insida var lackat! så de blev en dags slipande med stålborste :/ men tur att man märkte de!
Fråga! Hur nära grenröret ligger din slang?
Tack för tipset ang. lacken. Det är ganska rent under men man kan ju vara lite extra noga då.
Comment
-
Re: Re: Ser bra ut!
Originally posted by RayZor_187
Fråga! Hur nära grenröret ligger din slang?
Isåfall, jag återanvände originalslangarna.Coupé 20VT LE -99 Svart
Camaro V8 1LE -14 Röd
Huracan V10 610-4 -14 Grå
Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit
Comment
-
Ja kolla lite på de för de e inget kul om den bränner sönder slangen!
jag tror de e ca 10cm, men de blir ju ganska mycket strålningsvärme från grenröret så bästa är att försöka göra någon avskärmningsplåt eller dylikt!
MVh/Emil
Comment
-
Originally posted by EmiliO
Ja kolla lite på de för de e inget kul om den bränner sönder slangen!
jag tror de e ca 10cm, men de blir ju ganska mycket strålningsvärme från grenröret så bästa är att försöka göra någon avskärmningsplåt eller dylikt!
MVh/Emil
Comment
-
Originally posted by EmiliO
Ja kolla lite på de för de e inget kul om den bränner sönder slangen!
jag tror de e ca 10cm, men de blir ju ganska mycket strålningsvärme från grenröret så bästa är att försöka göra någon avskärmningsplåt eller dylikt!
MVh/Emil
Är ju ett krav på att alla slangar skall tåla min 100 men gärna uppåt 200grader.Livet börjar vid 1,5bar
Alfa Saabaero 9000 R
Comment
-
Nu börjar det likna nåt... typ en motor.
Bitarna börjar falla på plats äntligen och jag trodde att jag skulle kunna starta upp den idag men verkligheten kom ikapp. Det är dock inte mycket kvar nu.
Efter ha läst EmiliO's inlägg tänkte jag att det är bättre att ta det säkra före det osäkra så jag gjorde en lite värmesköld av 2mm aluminium och satte i WG fästet så nu skall nog slangarna klara sig.
Här är en bild på fästet...
Comment
Comment