Halloj Christer,
Tackar tackar, ja det blev inte så mycket bankörning för mig denna säsongen.
Semester utomlands och massa jobbresor långt-bort-istan krockade effektivt med banträffarna.
Jo, bilen är helt klart vassare nu. Helt annan karraktär. Fast den klassiska gummisnoddseffekten som originalturbon har finns inte riktigt kvar.
Alltså nack-vrickning-effekt vid låga varv där kraften sen ebbar ut när man kommer uppåt i varvtal.
Nu dröjer det lite varvtalsmässigt tills det händer. Men när det händer så brakar det loss fint. Ända upp till varvtalsstoppet. Ett skönt konstant drag. Trevligt!
Tiderna på bana har väl inte hjälpt jättemycket. Hann bara köra på Kinnekulle denna säsongen och där hjälpte inte extra-hk så mycket.
Körde på gatdäck också... Halkhalk rakt ut i kurvorna. Nästa säsong blir det R-däck.
Lättning, ja... hrrm hrrm... Läs min ljudbyggartråd så ser du att jag klantat mig på den punkten.
Stolarna är väl rätt okej som jag har. Fast självklart vill man ha riktiga skalstolar som du har i din Porsche.
Fasen vad gott man satt i dom! Som i ett skruvstäd. Med full fokus på körningen. Plus-stolarna i min är visserligen ganska skålade, men läder är halt.
Saknar ljudet på din Porsche, du får skrämma upp oss på nån fika sen tycker jag.
Tackar tackar, ja det blev inte så mycket bankörning för mig denna säsongen.
Semester utomlands och massa jobbresor långt-bort-istan krockade effektivt med banträffarna.
Jo, bilen är helt klart vassare nu. Helt annan karraktär. Fast den klassiska gummisnoddseffekten som originalturbon har finns inte riktigt kvar.
Alltså nack-vrickning-effekt vid låga varv där kraften sen ebbar ut när man kommer uppåt i varvtal.
Nu dröjer det lite varvtalsmässigt tills det händer. Men när det händer så brakar det loss fint. Ända upp till varvtalsstoppet. Ett skönt konstant drag. Trevligt!

Tiderna på bana har väl inte hjälpt jättemycket. Hann bara köra på Kinnekulle denna säsongen och där hjälpte inte extra-hk så mycket.
Körde på gatdäck också... Halkhalk rakt ut i kurvorna. Nästa säsong blir det R-däck.
Lättning, ja... hrrm hrrm... Läs min ljudbyggartråd så ser du att jag klantat mig på den punkten.

Stolarna är väl rätt okej som jag har. Fast självklart vill man ha riktiga skalstolar som du har i din Porsche.
Fasen vad gott man satt i dom! Som i ett skruvstäd. Med full fokus på körningen. Plus-stolarna i min är visserligen ganska skålade, men läder är halt.
Saknar ljudet på din Porsche, du får skrämma upp oss på nån fika sen tycker jag.

Comment