Announcement

Collapse
No announcement yet.

totos gt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • yes-box!
    Attached Files
    Med en blandning av pesto och bensin ;-)

    Comment


    • Det ser faktiskt riktigt bra ut! Den låga vikten är ju ett stort plus Men jag ska nog ha samma material på dörrsidorna som "hålorna" framför de bakre hjulhusen, och då blir ju masonit lite skört. Men men, jag får se, både priset och vikten lockar
      Last edited by toto; 18 August 2009, 18:50.

      Comment


      • Min gode far har en massa plastskivor liggande i Örsundsbro som säkert funkar.. Typ som wellpapp men i plast. Lätt!
        Men det ska inte vara alu eller nåt annat flamsäkert för att det ska godkännas?
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • Originally posted by per
          Min gode far har en massa plastskivor liggande i Örsundsbro som säkert funkar.. Typ som wellpapp men i plast. Lätt!
          Men det ska inte vara alu eller nåt annat flamsäkert för att det ska godkännas?
          Det lutar nog åt alu, eftersom dörrsidorna behöver iaf lite stabilitet. Det är ju lätt att måla oxå, för det blir nog snyggast att ha samma färg som resten av plåten på insidan. Sen har du nog rätt i att det behöver vara flamsäkert, det hade jag inte tänkt på.

          Comment


          • Nej rå alu är ju döhäftigt. När tror du att bilen är klar för bankörning?
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • Originally posted by Freddan72
              Nej rå alu är ju döhäftigt. När tror du att bilen är klar för bankörning?
              Innan semestern trodde jag att det skulle bli våren 2015 typ... Men till våren borde den vara klar. De drygaste är gjort, så nu är det bara att skruva på allt igen. Bara roliga saker kvar som lexanrutor, r-däck, aluplåtar och lite fix inför besiktning Sen så kommer man ju på 1000 saker till man vill göra efter vägen, men att få den besiktad är prio ett.

              Comment


              • Idag hämtades instrumentbrädan, flockad och klar Ser riktigt fint ut! Kommer med bilder imorgon, då den ska provmonteras.

                Comment


                • I-bräda

                  Nu ska den in i Punto för montering. Det blev riktigt fint, typ sammetskänsla.
                  Attached Files

                  Comment


                  • Värmereglage

                    Lite finmekande med väremreglagevajrar m.m. Nu börjar jag se ett slut på det här Det känns j-vligt skönt! Besiktning i höst?! Önsketänkande kanske.... Gömma kablarna i flexrör underlättade arbetet mycket.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Nice!
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • Tackar! Så här ser det ut efter dagens mek. Matchar mockaratten bra iaf.
                        Attached Files

                        Comment


                        • Nästan porrigt..
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Coolt
                            Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                            Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                            Comment


                            • Paket på posten

                              Idag kom det ett snyggt paket med brevbäraren
                              Attached Files

                              Comment


                              • Det visade sig vara en kamremsats Hade helt glömt bort att jag väntade ett paket, så det blev som en tidig julklapp! Så nu blir det ett behövligt kamremsbyte inför nästa säsong. Det känns alltid bra, lite snällt mot punton typ.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X