If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Originally posted by per Du har inte kvar Integralehjulen..?
Hade ju sett fett bra ut..
Jodå, de ligger uppe på vinden och samlar damm... Men jag känner att jag behöver en lite finare bil till dem bara, Punton börjar bli lite sliten i lack osv.
Idag damp det nya reg.beviset ner i lådan. Besiktning var den 14:e, så det gick snabbt! Observera tjänstevikten (100kg mindre än standard) och rutan med övriga uppgifter Skönt att lyckas ibland.
Visste ni att Biltema säljer "Competizione"tillbehör? T.ex denna backspegel i ultraleggerautförande Nästan lika tunn som en cd-skiva bådar gott inför det fortsatta viktminskandet. GT:n börjar närma sig en GTO
Däremot så behöver krängningshämmarna bytas ut mot kraftigare doningar, tyvärr jävligt svåra att få tag i. [/B][/QUOTE]
jag läste för ganska länge sedan om en tjomme i USA som körde runt i cirklar för att nå maximala g-krafter,(tydligen någon tävlingsform..),hursomhelst- han använde sej av dubbla orginal hämmare typ dubbelmontage,low-tech men billigt och ger dubbel verkan..
G.
Car portfolio;
Fiat: Coupe 20vt -99, Marea "rev. 2.0" 155 -00,
Marea 20v -00, Tipo kombi Lounge -18.
Ford: Xr3i cab -88, Xr3i "All white" cab -88, Escort 1,6 -88, Citroën C4 -11 (oförskyllt, arvegods!)
Dodge: Dart custom -72, Dart swinger -72
Chrysler: New Yorker salon -63
RollsRoyce: Shadow -68
jag läste för ganska länge sedan om en tjomme i USA som körde runt i cirklar för att nå maximala g-krafter,(tydligen någon tävlingsform..),hursomhelst- han använde sej av dubbla orginal hämmare typ dubbelmontage,low-tech men billigt och ger dubbel verkan..
G. [/B][/QUOTE] Ja, varför inte? Kanske ska ta fram svetsen...
[/B][/QUOTE] Ja, varför inte? Kanske ska ta fram svetsen... [/B][/QUOTE]
svetsa inte i hämmarna bara,för då förstörs härdningen...
(personligen tycker jag idén är rätt bra,men den fungerar enklast om krängningshämmarna har skruvade stag i ändarna..) G.
Car portfolio;
Fiat: Coupe 20vt -99, Marea "rev. 2.0" 155 -00,
Marea 20v -00, Tipo kombi Lounge -18.
Ford: Xr3i cab -88, Xr3i "All white" cab -88, Escort 1,6 -88, Citroën C4 -11 (oförskyllt, arvegods!)
Dodge: Dart custom -72, Dart swinger -72
Chrysler: New Yorker salon -63
RollsRoyce: Shadow -68
Hur den är att köra? Jo då, körupplevelsen förstärks verkligen av alla ljud man inte hört förut, och det är många! Men största skillnaden är viktminskningen, den känns verkligen lätt. Fjädrigen känns mindre ansträngd och verkar fungera bättre, mindre krängningstendenser. Bromsarna känns mycket, mycket effektivare! -100kg gör väl sitt antar jag. Jävligt rolig att köra helt enkelt, och då menar jag köra, för att bruksköra den suger verkligen.
Förstår det, låter trevligt! Minns när jag körde omkring i Argentan utan inredning, var som en helt annan bil..
Du får ha ett par Peltorkåpor liggandes!
Comment