If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Har haft problem med kokande styrservoolja ibland, drog på ett extra lager värmeisolering på servorören närmast turbon.
Edit: haha det är ju oljekylrören såklart, men lite isolering skadar nog inte ändå.
Originally posted by per Den sprutar/rinner ur behållaren!
Hände på Gelleråsen för ett par år sen.
Kan det vara därför som jag fick låg vätskenivå men hittade ingen läcka i servosystemet förutom lite fukt kring korken... Servon låter vid fullt rattutslag när det saknas vätska har jag upptäckt också.
Det ska gurgla lite i maxlägena eftersom hydralsystemet luftas på det sättet men låter det riktigt illa och i värsta fall tom hugger i ratten är det hög tid att fylla på.
Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.
Galet länge sen jag uppdaterade här men lite mer hände i våras iaf.
Extra jordkabel för bättre snurr på startmotorn (enl. en tråd på Rejsa bra när man flyttat batteriet bak):
Monterade även "Pro Alloy tapered SIP" med AEM-filtret direkt på, för att testa hur tomgången blev. Man har ju läst om att den gärna blir lite ojämn osv. Den blev svajig vid gasuppsläpp så en omdragning får det bli så småningom.
Comment