If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Originally posted by Putt Beror ju på hur mycket fälgarna behövs fixas till. Ska de bara blästras för att få bort gammal färg så kan man ha kvar däcken på. Givetvis är det bäst att ta bort däcken helt, särskilt om du ska lämna in fälgarna på lackning. Kanske värt att kolla med den lokala däckverkstaden vad de tar?
ska kolla med firman i Skogås.
Fälgarna ska fortfarande vara vita, tror att dom är benvita nu, men vill helst ha dessa i "kritvita".
får se vad man kan få tag i
Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?
Mina Bilar.. Past & Present!
Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! - Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!
Var nere härom dagen och kollade in bilen.
Ingemar jobbar häcken av sig.. har så mkt göra så allt hinns inte med, och därför går uppdateringarna inte så fort.
Vad som hänt nu är att det sista som ska fixas bak på bilen håller på att bli gjort.
Plåtskarvarna, infästningarna till kofångarna bak håller på att fixas.
Den vänstra var den som var värst. (Se bilder nedan)
Var tvungen att lägga plåt på insidan och svetsa.
Attached Files
Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! - Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!
Vad som sker nu är att cabben ska tas bort, sedan ska den lackas i svart baktill som jag sagt förut, allt detta för att kunna se att det blir en perfekt slät yta.
hoppas att nästa uppdatering kommer att visa detta.
Attached Files
skulle förhoppningsvis ha bilder på en lackad bil nu.. men det har inte blivit så.. men det har hänt lite saker iallafall.
här ser man nu kanten på vänster sida, där man har svetsat in en plåtbit i nedersta kanten, samt att man har spackalt upp plåtvecket, eller skarven om man nu vill
Attached Files
Höger sida har spacklats lite bara för att få en mer perfekt yta.
Nu ska bilen lackas i grå epoxyfärg som grundfärg.
Enl Ingemar så är det senaste som man rekommenderar.
Sedan ska den lackas svart som jag nämnt för att kolla ytan, för att se ev ojämnheter.
förhoppningsvis nästa vecka sker detta!
Attached Files
Comment