Announcement

Collapse
No announcement yet.

It´s time for TURBO - Mitsubishi 19T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Klar för Kinnekulle!

    I samband med byte av kamrem så fick Nabil i uppdrag att fixa polyuretan bussningar till det övre motorfästet (det som sitter fast i karossen vid höger stötdämpartorn). Resultatet blev kanon! Fråga mig inte om hur han fixa det. Jag sa åt honom att följa guiden (som finns på fccuk), men han tyckte inte den var bra så han gjorde på ett annat sätt. Det blev custom made a la Nabil . Bästa sorten!
    Ska även kolla på om man kan göra om de övriga fästena och fylla dem med polyuretan. Det får bli ett vinterprojekt

    Click image for larger version

Name:	PU_complete.jpg
Views:	1
Size:	209.2 KB
ID:	249433

    Click image for larger version

Name:	PU_lower.jpg
Views:	1
Size:	155.9 KB
ID:	249434

    Click image for larger version

Name:	PU_upper.jpg
Views:	1
Size:	135.7 KB
ID:	249435

    Åker till Kinnekulle på fredag. Trippelåttorna åker på. Det finns lite grepp kvar i dem.... Kör väl hem på stommen är jag rädd
    När dem är helt slut så ska jag testa Kumho K90. Lutar åt att jag köper från Camskill.
    Last edited by Freddan72; 11 June 2014, 09:49. Reason: Camskill
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • Nice att det blev bättre med bussningarna! Hade du mkt vibrationer förut?
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • Ja motor rörde på sig en del. Gummit var rätt slitet, speciellt på den stora armen (den som sitter monterad på motorn).
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • Inte såå svårt att göra själv.
          Jag följer steg 1-10 (inte 4 och 5) från fccuk efter ditt tips.

          Mvh
          Goran
          Sportbilshistoria:
          12-16 Coupé Fiat 20VT -98
          08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
          06-10 Porsche 924 N/A -83
          01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
          97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

          Comment


          • Originally posted by Freddan72 View Post
            Ja motor rörde på sig en del. Gummit var rätt slitet, speciellt på den stora armen (den som sitter monterad på motorn).
            De är som sagt slitna på min med, det var därför jag köpte nya. Alla kamremsbyten o växellådsmeck har nog tärt lite extra med.. De ska väl på snart när 125an är klar. Undrade bara vad som blir bättre med polyuretan, känns som det borde blir mer vibrationer?
            Last edited by per; 11 June 2014, 15:02.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • Känns mer som en gimmick. När man ändå tillverkar till hjulupphängningarna, kanske tillverkarna tycker att man lika gärna kan tillverka till motorfästen med. Alltid någon som köper.
              Kan också vara att det är enklare att byta, vad vet jag, men jag måste göra samma sak.
              Min ingjutna distanshylsa följde med av när jag lossade på mitt motorfäste.
              Är originalbussningen svår att få tag på och montera, annars skaffar jag med i polyuretan?

              mvh
              Goran

              Edit: Det är en hemmasnickrad lösning av universaldelar.
              Last edited by Goc924; 18 June 2014, 14:35.
              Sportbilshistoria:
              12-16 Coupé Fiat 20VT -98
              08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
              06-10 Porsche 924 N/A -83
              01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
              97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

              Comment


              • Originally posted by per View Post
                De är som sagt slitna på min med, det var därför jag köpte nya. Alla kamremsbyten o växellådsmeck har nog tärt lite extra med.. De ska väl på snart när 125an är klar. Undrade bara vad som blir bättre med polyuretan, känns som det borde blir mer vibrationer?
                Märker inte av mer vibrationer. Solid och fin!
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment




                • Film från Kinnekulle Ring med CAR. Varm och solig dag med mycket körning. Körde med lågt laddtryck då det var första bandagen för i år och däcken var inte i bästa konditionen. Laddade som mest 0.9 bar.
                  Banan hade ny beläggning. Kändes lite hal och var annorlunda då den var helt slät och fin. Kändes som man fick lära sig på nytt igen.

                  Bästa tid för dagen blev 1.06.1.
                  En tid runt 1.04 borde gå med högre laddtryck, mer neg camber fram (-2.5 grad), lite toe out och nya Kumho K90. Nästa träff är i augusti.
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • RX-en hade lite bråttom i början. Du kan ju köra om honom igen när du fått upp värmen i däck och bromsar.

                    Utan egen bil hade jag förmånen att köra lite bantaxi med licenskursdeltagarna i en 156 v6.
                    Med gatdäck var greppet otroligt bra med nya asfalten. När solen började steka på ordentligt på eftermiddagen så blir den svarta asfalten väldigt varm och det får däcken att bli halare.
                    Det var flera som tyckte att dom fick lära på nytt men jag tyckte det var kanon.

                    Eftersom Coupen är så framtung undrar jag om man inte ska ta hård compoud i framdäcken och medium bakdäcken.
                    Last edited by TurboB; 18 June 2014, 11:47.
                    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                    Comment


                    • Tyckte oxå lite synd om RX8an i början..

                      (Även om hans klena wankel inte hängde med efter ett tag )
                      Last edited by per; 18 June 2014, 20:14.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • den försvann..
                        Last edited by pazzo; 18 June 2014, 19:28.
                        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                        S/y Mascot
                        S/y Rebell
                        20vT
                        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                        Comment


                        • Originally posted by TurboB View Post
                          RX-en hade lite bråttom i början. Du kan ju köra om honom igen när du fått upp värmen i däck och bromsar.

                          Utan egen bil hade jag förmånen att köra lite bantaxi med licenskursdeltagarna i en 156 v6.
                          Med gatdäck var greppet otroligt bra med nya asfalten. När solen började steka på ordentligt på eftermiddagen så blir den svarta asfalten väldigt varm och det får däcken att bli halare.
                          Det var flera som tyckte att dom fick lära på nytt men jag tyckte det var kanon.

                          Eftersom Coupen är så framtung undrar jag om man inte ska ta hård compoud i framdäcken och medium bakdäcken.
                          Jo visst hade man kunnat släppa förbi. Men då hade ju videon blivit så mycket sämre

                          Grejen är den att jag inte vill ha mer grepp bak, så K90 runt om tycker jag är bättre. En annan fördel är att man kan skifta fram och bak och få däcken att hålla längre.
                          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                          Min projekttråd - 19T
                          Min Youtube kanal
                          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                          Comment


                          • Jo, det är bra att kunna skifta runt däcken eftersom framdäcken slits mycket fortare med framhjulsdriften.
                            Jag fortsätter att tjata: Biffa upp bak-krängaren för att få runt bakvagnen i kurvorna.
                            Synd att min gula inte rullar så du kunde provköra och själv känna.
                            Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                            Comment


                            • Jag tänkte köpa hårdare fjädrar till bakvagnen i stället för 24 mm krängare. Jag hoppas då kunna minska gungandet (som man kan se på filmen) och även motverka krängning. M.a.o. slå två flugor i en smäll
                              Det hade varit kul om du fått ordning på den gule. Då hade du, jag, Zetta och Per kunnat köra ihop. Såna "race" vi hade kunnat ha
                              Last edited by Freddan72; 19 June 2014, 16:15.
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                              Comment


                              • Lyssna inte på Magnus - flytta batteriet istället nu!
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X