Turbon på plats! Dags att koppla in alla slangar och rör.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
It´s time for TURBO - Mitsubishi 19T
Collapse
X
-
Comment
-
-
Comment
-
Comment
-
jäklar va kul freddan, de rör ju på sig
Verkar ju nästan klartWith great power comes the bitches
Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad
Comment
-
Håller med! Bra fart där, blir det start imorgon?Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Nyfiken!
Verkligen nyfiken på vad komma skall! Har mycke, vill ha mer. Är det inte så man brukar säga?Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
Folka Vento VR6 -93 såld!
Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!
Comment
-
Re: Nyfiken!
Originally posted by Erajack
Verkligen nyfiken på vad komma skall! Har mycke, vill ha mer. Är det inte så man brukar säga?
Idag så startades motorn. Kollade om det läckte olja eller glykol. Allt så bra ut. Ingen blårök från avgassystemet
Jag har gjort en liten ändring. Från början var det tänkt att använda wastegateklockan från TB2810 (originalturbon). Men nu kommer jag istället att testa den wastegateklocka som följde med turbon. Den är lite starkare och öppnar först vid 1 bar (TB2810 wastegaten öppnar vid 0.6 bar).
Så imorgon blir första färden med bilen. Jag kommer att köra lugnt till att börja med och efter några mil kommer jag testa laddtrycket. Låt oss hoppas att kopplingen håller när jag lägger i fyran och gasar fullt vid 1900 varv
Comment
-
Kommer inte detta innebära ketchupeffekt? Att du behöver komma upp i varv för att få laddtryck?Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Uppdatering av fixarlistan
Detta är gjort:- Kamremsbyte
- Bytt turbo. Kör med starkare wastegate (1 bar)
Följande kommer inte göras:- Flödespreppning av grenrör
Kvar att göra:- Montera ny BTR
- Direkt strömkabel + relä till soppapump
- Nytt Fiat märke på huven
- Renovering av främre bromsok. Givetvis ny Motul RBF 660 efter montering.
- Stålomspunna bromsslangar
- Ska även se över de bakre oken. Tror jag kommer att satsa på nya solida skivor och DS2500 bromsbelägg
- Montera GReddy Profec B Spec II
Last edited by Freddan72; 26 June 2008, 20:12.
Comment
-
Nice! Hur fungerar laddtryckstyrningen med annat grundtryck? Fast du kanske inte använder orignalsystemet längre?Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87
Comment
-
Originally posted by 84jr0
Kommer inte detta innebära ketchupeffekt? Att du behöver komma upp i varv för att få laddtryck?
Comment
-
Originally posted by Freddan72
Jo med starkare wastegateklocka så kommer laddet lite senare. Men å andra sidan så kan turbon hålla laddet lite bättre på höga varvtal.
Ska du också köra på "slangarna som går sönder"?Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Originally posted by Ante
Nice! Hur fungerar laddtryckstyrningen med annat grundtryck? Fast du kanske inte använder orignalsystemet längre?
Jag kommer att använda GM EBV och Gtec2.
Comment
Comment