Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16





    Å vinne er alt,
    tape er entet alternativ

    Comment


    • #17
      Hehe, naa kmr det masse bilder på en gang her
      Naa har jeg fått i Steroen, ikke koblet til riktig nok men. Slik blir den da. )
      Og så kommer det noen bilder av panser som skal lakkeres.)










      Å vinne er alt,
      tape er entet alternativ

      Comment


      • #18
        Tjena

        Kul att se att en till lite småskadad coupe kommer till liv. Tjejens är oxå under reparation. Tyvärr är frontplåtarna så jäkla mjuka så för att få det bra har jag kapat efter svetsfogarna och håller på och byter ena yttre rambenet nu. Detta efter en lätt avåkning och bilen såg ganska okej ut innan jag lyfte huven.

        Snygg installation av dvd skärmen. Ser att du lyckades hitta en huv. Jag letade själv som en tok i 2 månader efter en sån, innan jag hade tur att hitta en i samma färg från en coupe krockad i sidan. Även kofågaren/rambenen fick komma med.

        Min bil kommer bli rakare nu än innan olyckan. Jag har mätt under huven på 4st okrockade coupeer och alla dessa har varit lite småvinda etc. Säkert inom tolleranserna men nu är det spikrakt som gäller så jag slipper justera ihjäl mej med huv/kofångare etc Antar att det inte var så noga från fabrik. Det satt ganska mycket schims, från fabrik, iallafall på min.

        Lycka till! Ska bli kul att se mera bilder.

        Ps. Jag har nog lite frontplåtar från v-sida över om du vill ha. Jag byter höger sida. Ds.

        Hälsningar Peter från Västerås
        Ha de!

        Comment


        • #19
          Ang. växelspaksknoppen (girkulan!) så verkar det vara av samma typ som sitter i Punto GT, och den är en riktig satmara att få loss.

          Börja med att skära eller klippa upp sömmen på sidan och vika upp lädret. Under denna sitter en runt plastknopp som har små flärpar invikta i själva spaken. Vik ut dessa med en skruvmejsel.
          Fiatlös

          ___________________

          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

          Comment


          • #20
            Växelspaksknoppen fås även av med lite våld: vrid och lyft uppåt. Lim fixerar den när du gör motsatsen för att sätta tillbaks den.
            il giallino
            Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

            bella rossa
            Coupé 20VT LE nr1516 1999

            white pearl
            Mini Cooper D 2007

            Comment


            • #21
              Kul att se att en till lite småskadad coupe kommer till liv. Tjejens är oxå under reparation. Tyvärr är frontplåtarna så jäkla mjuka så för att få det bra har jag kapat efter svetsfogarna och håller på och byter ena yttre rambenet nu. Detta efter en lätt avåkning och bilen såg ganska okej ut innan jag lyfte huven.

              Snygg installation av dvd skärmen. Ser att du lyckades hitta en huv. Jag letade själv som en tok i 2 månader efter en sån, innan jag hade tur att hitta en i samma färg från en coupe krockad i sidan. Även kofågaren/rambenen fick komma med.

              Min bil kommer bli rakare nu än innan olyckan. Jag har mätt under huven på 4st okrockade coupeer och alla dessa har varit lite småvinda etc. Säkert inom tolleranserna men nu är det spikrakt som gäller så jag slipper justera ihjäl mej med huv/kofångare etc Antar att det inte var så noga från fabrik. Det satt ganska mycket schims, från fabrik, iallafall på min.

              Lycka till! Ska bli kul att se mera bilder.

              Ps. Jag har nog lite frontplåtar från v-sida över om du vill ha. Jag byter höger sida. Ds.

              Hälsningar Peter från Västerås


              aa, fronten ser riktig stygg ut på min ocså.
              Bjelken forran og mjuk som helst. Så vi måsta dra den på plass, men det ordnar seg nog
              DVD skjermen aa, den var jag riktig nøyd med sjølv ocså.
              Kommar at bygga en plat, på pasasjer sidan, som jag faar en kontakt med 220 v ( det vi bruker i Norge ihvertfall ), et siggar rett uttak ( fast; jag inte røykar Ocså tar jag ut et USB stick der, så jag kan plugga i hard disk, med musikk osv.)
              aa,var heldig å hitta en på forumet som selde delar fra en bak skadad coupe.
              Skal scika en note, om jag trenger. Tack.

              kmr nogre flere bilder av den lackade huven naa
              Å vinne er alt,
              tape er entet alternativ

              Comment


              • #22
                Växelspaksknoppen

                Ååh, va fint. Tack så mycke. Nu blir det lite lettare å fixa.
                SKal ha på en nye knopp, så tenkar det ordnar seg
                Å vinne er alt,
                tape er entet alternativ

                Comment


                • #23
                  Her kommer bildar;=







                  Å vinne er alt,
                  tape er entet alternativ

                  Comment


                  • #24
                    ojojoj.
                    Såg at det blev liite mycke skrift der uppe, och inte alt varmitt :S
                    Sorry så mycke. Hoppas nii forstår=)
                    Å vinne er alt,
                    tape er entet alternativ

                    Comment


                    • #25
                      Heia Norge!
                      jeg har også en frontskadet coupe, min er gul. Kjøpte panser på eBay i Tyskland, pris 170 €, frakt NOK 2700
                      Skal du lakke om hele bilen fra grønn til rød? Jeg hadde nok beholdt grønt, passer bedre til brunt skinn?

                      Comment


                      • #26
                        Ahh Så morro Italiensk dag til høsten på Vålerbanen da
                        Ble det 2700 norske kr, med alt, til deg???

                        jaa, blir rød min Coupe..Jeg synes at rødt med fint til brunt skinn jeg Og så driver jeg med motorsport, og da er alt i teamet rødt, så skal vær litt i stil til det og. Blir skikkelig knall rød, så håper den blir vekkenes litt oppsikt på det lille stedet jeg bor hehee

                        Trenger du noen deler til fronten? for har panser hengsler, og litt sliikt små ting.
                        Å vinne er alt,
                        tape er entet alternativ

                        Comment


                        • #27
                          170€ + 2700 NOK = drøyt 4000
                          takk for tilbud om deler, men foreløbig tror jeg at jeg har det jeg trenger..

                          Comment


                          • #28
                            Mangler Venstre fremre ramme vange og front bjelken.

                            Noen som kan hjelpe meg det det ??

                            Kmr gjerne å henter så raskt som mulig

                            takk
                            Å vinne er alt,
                            tape er entet alternativ

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Olav007
                              Ahh Så morro Italiensk dag til høsten på Vålerbanen da
                              När är Vålerbanan? Och hur högt upp ligger den?
                              Vore kul att komma!

                              Starkt jobbat med Coupen!
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • #30
                                Tack så mycke

                                Vålerbanen ligger ca.7 mil Nor for Kongsvinger. ( Kongsvinger ca 4 mil fra Charlotenberg )

                                Er inte sikker naar treffet er, men kan sjekke det ut. Er en del der oppe. Bor bare 2 mil unna


                                Er Italiensk treff, så kommer mycke fint dit tror jag.
                                Å vinne er alt,
                                tape er entet alternativ

                                Comment

                                Working...
                                X