Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bringing back the dead ** Coupe LE no.1512**

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Såg att kabeldragningen/monteringen av batteriet bak var riktigt seriöst gjort av Henrik.. Behåll det!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      hallå

      Tjena
      Jo, batteriflytten är jätteseriöst gjord! Det behålls såklart! Lite bättre viktfördelning + jätte enkelt att koppla in baslådan!

      Jo, det blir en LE i framtiden igen! (riktig LE). Hela orginal kabelstammen har sparats och ska i igen med en ny 20vt motor i vinter.

      Idag lossades intrumentbrädan i 16vt:n. Imorgon ska hela stammen + brädan in i LE'n

      Bilder kommer!
      Ha de!

      Comment


      • #18
        Originally posted by per
        Ah! Den har jag, Rask, m.fl. plockat delar från..!
        Lycka till!
        Jupp! Sitter med bla baggagerumsklädseln , solskydd och grenröret från den... Dessutom ligger Hörmannfjädrar och väntar på ett par fina dämpare.

        Alla delar var i kanonskick så du har en fin bas att börja på!

        Stolarna tror jag Daniel själv behöll och satt in en en Alfa, du får övertala honom att avvara dem till dig .

        Fälgarna var Porsche replikor och i fint skick, däremot var ett däck skadat. Funderade på dem men skippade dem då de var 235 breda och krävde valsning av skärmkanterna.

        Väldigt kul att bilen fick ett nytt liv, lycka till!
        Last edited by rask; 26 July 2008, 17:56.
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #19
          Go 4WD!

          http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?threadid=10531
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #20
            http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...threadid=10542 om du behöver fler delar/bilar...?
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #21
              Vill bara på peka att det finns ett bromskit till salu med det mesta till Din bil, tycker priset är helt ok, men Per's idé med att bygga 4-wd gillade jag mer så säger köp allt av mig!
              mvh
              mvh Jimmy Särås

              0736-996 993

              Comment


              • #22
                Coupen!

                Hallå hallå...

                Arbetet skrider sakta men säkert frammåt. Hela elsystemet utbytt till 16vt:ns. Istortsett all inredning imonterad bortsett f¨rån dörrrsidorna, eftersom jag måste fixa lite smågrejer först.

                Nu är det bromssystemet + motorn som ska i.

                Däremot så skulle jag gärna tala med de som konstruerade fiats instrumentbräda, dvs. monteringen i bilen. De 2st skruvarna som håller brädan emot balken under (framme vid vindrutan nästan)... Fy f*****n.. Bara dessa 2 skruvar tog runt 4timmar rent pillrande att få dit.

                Det blir inte 4wd i bilen! *hehehe* Jag byter hellre framdäck än växellådor/fördelningslådor på bilen..

                Bilder kommer snart igen. Jag har inte varit så aktiv här på ett tag men jag har jobbar 6 dagars veckor med 10timmar per dag tills för några dagar sen. Fiat skruvningarna har skett mest när ungarna somnat och tjejen åkt till nattjobbet. typ kl. 21-01:00 om kvällarna.

                Jag köpte 2st strålkastare med stativ som funkar kanonbra.

                Någon som skulle kunna ta detaljerade bilder under huven på en 16vt?

                Hur alla elgrejer sitter monterade etc. Jag har kraschat datorn och har problem med vissa saker eftersom alla gamla bilder är borta. Just hur/var de sitter monterade någonstans under huven, 16vt.

                Hälsningar Peter
                Ha de!

                Comment


                • #23
                  Fiaten

                  Tjena alla. Nu har det gått ett ganska bra tag och mycket har hänt.

                  * Hela elsystemet är bytt till 16vt
                  * Intrumentbräda och delar av inredningen är 16vt
                  * Bromsar bak och fram inkl abs och fjädring 16vt
                  * Intercooler + kylare etc 16vt
                  * Växellådan lagad
                  * Kamrem/vattenpump/drivknutsdamasker bytta
                  * Motorpaketet klart för montering i karossen



                  En bild, spindlarna hänger pga motorförberedelser.



                  Bilen ser ganska bra ut med 17" Cromodora Trix. Satt tidigare på våran fiat punto sx. Lite smutsiga men kanonfina i skicket. Bilen är osänkt och står på pallbockar, därav x-country höjden.



                  Motorn är klar för montering. 16vt, orginal förutom chip och dump, servad och i kanonskick. På bilden ser man att yttre växellådskåpan är bytt, tog en från en lancia delta integrale. Samma kåpa fast verkar grövre i godset. Gamla var spräckt pga krocken med gamla fiaten.



                  Motorn ser kanonfin ut. Ventilkåpan ska målas röd när motorn är i bilen.

                  Jag hoppar jag har ihop bilen helt inom en månad så jag kan köra en sväng med den innan snön kommer.

                  Oljekylaren är kvar men det löser jag nästa lön. Eftermarknads kylare med stål omspunna slangar blir det. Elsystemet verkar bli bra. Alla härvor sitter där de ska nu och allt utom motorutrymmet är klart inom elen.

                  Jag har bilder tagna under elsystemsbytet etc som jag postar senare.

                  Hälsningar Peter
                  Ha de!

                  Comment


                  • #24
                    hur går det med bilen skulle var kul att se några bilder på den ? mvh bergmark
                    Fiat coupe 16VT

                    Comment


                    • #25
                      Hej

                      Bilder kommer! Bilen helt klar förutom motor/växellåda ska lyftas i och huven lackas. Jag ska försöka ta bilder i helgen. Motorn står bredvid eftersom jag har servat den och uppdaterat den lite. Min sambo ska åka bilen på bana i sommar är det tänkt. Själv ska jag åka åttor runt henne med min införskaffade Audi S2.

                      /Peter
                      Ha de!

                      Comment


                      • #26
                        VA!

                        Nej du! Vad har du gjort med motorn till sambons bil?
                        Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                        Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                        Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                        Folka Vento VR6 -93 såld!
                        Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hej

                          hur går det med den är bilen klar?
                          Fiat coupe 16VT

                          Comment


                          • #28
                            Tja

                            Jo, den börjar bli klar. Jag ska göra en massa finish grejer bara. Typ Lacka lite, snygga till etc..

                            Bilder kommer inom 1 månad.
                            Ha de!

                            Comment


                            • #29
                              hallå

                              Tänkte uppdatera lite:

                              Efter att i våras lyft i en 16vt motor klart, så kom jag öven en 97:ans 20vt för kaffepengar. Detta gjorde att jag lyfte ur 16vt motorn ur min LE och sålde den.

                              Just nu så står det stilla med själva bilen men delarna är ihopsamlade. Bilen blir iordning men tiden drar ut eftersom jag har en S2:a som vinterbil samt en jänkare att skruva med. Sedan så ska vi ha vårt 3:e barn i vår (april). Detta gjorde att det investerades 10.000kr i inköp av en volvo v70 2,4t från 2000, snutbil, så hela familjen inkl. hund och vagn kommer med när det behövs.

                              De nyaste grejerna är iallafall:

                              20vt motor/låda, framvagn med brembo, elsystem, instrumentbräda inkl allt. Jag har även lyckats gå tag i 3st olika huvar att välja mellan hemma.

                              Nu måste jag sälja av lite grejs som finns i annonsen på blocket eller här i forumet för att kunna slipa om veven i 20vt motorn.

                              Det som jag jagar vidare nu är 6vxl låda (finns men jag har inte haft råd än.) och LE-stolar/bälten/dörrsidor.

                              Jag är dålig med bilder men jag ska dra in fiaten till mitt garage i stan och då kommer mycket bilder.

                              Hjälp att hitta LE delar behövs alltid och ring om du vet om nått eller har liggande: 0761-406044

                              Hälsningar Peter
                              Ha de!

                              Comment

                              Working...
                              X