Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nödstartsprocedure (Fiat CODE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nödstartsprocedure (Fiat CODE)

    Någon som kan nödstartsproceduren när startspärren (CODE) slagit till? Jag har en Barchetta 1996, men det borde väl vara samma procedur oavsett bil.

    Jag har min kod, och som jag minns det ska man trampa in koden via gaspedalen. Typ att få lampan att blinka och trampa gasen i botten vid rätt antal blink för att mata in hela koden. Någon som vet exakt hur?
    131 Supermirafiori -->128 3p --> Uno 70 --> Uno Turbo --> Barchetta --> Uno 45 -> Fiorino -> Strada

  • #2
    Bör väl gå att starta med röda nyckeln? Kollar i Autodata nu så står det att det står i instruktionsboken till bilen hur man startar om CODE-lampan bråkar.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Antar att det är samma typ av system till Alfa Romeo.
      Hämtat in min manual och där står följande:
      Vrid på tändningsnyckeln och tryck ner gaspedalen helt. Varningslampan för motor?? lyser i 8sek och slocknar sedan. släpp då gaspedalen

      Varningslampan börjar nu blinka. Då den blinkat samma antal ggr som din första codesiffra tryck då ner gaspedalen helt och håll kvar tills motorlampan tänds ca 4 sek och slocknar. släpp då pedalen.

      Nu börjar lampan blinka/räkna igen. Upprepa då proceduren med alla coodesiffror.
      När du matat in sista siffran håll gaspedalen nertryckt, varningslampan tänds under 4 sek och slocknar sedan - släpp gasen. Har du då gjort rätt ska lampan blinka med korta blinkningar. Starta då motorn utan att stänga av nyckeln.
      Har du däremot knappat fel så lyser motorlampan med fast sken , bara att börja om igen...
      Fiat Punto Easy 1.2 -13
      Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

      Comment


      • #4
        Välkommen hit Åke!
        Skulle du bara kunna komprimera din signatur en smula?
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Tack Chramon, det var den beskrivningen jag letade efter.
          (Ute i skogen har man varken manual eller röd nyckel, så det blev bärgning. Surt.)
          131 Supermirafiori -->128 3p --> Uno 70 --> Uno Turbo --> Barchetta --> Uno 45 -> Fiorino -> Strada

          Comment

          Working...
          X