Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luftmassa mätaren på 16VT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Luftmassa mätaren på 16VT

    Blev lite fundersam nu när ja satt här å tog mig en öl!!

    Luftsamassa mätaren sitter efter turbon eller??

    Isånna fall så kan ja ju få de där coola pshyyy ljudet utan att bilen ska gå dåligt..eller???
    Coupé 16VT +

  • #2
    Du kan ha en öppen dump på 16v....jag har det ;-)

    Comment


    • #3
      Originally posted by Fadi
      Du kan ha en öppen dump på 16v....jag har det ;-)
      As mäktigt =) faan va de ska pshyyyy:a i vår..hehe
      Coupé 16VT +

      Comment


      • #4
        Finns ingen lmm på coupen .... men hur mäter den blandingen då ? är de med lamdasonden ?
        Fiat Coupé Turbo
        Fiat Uno Turbo
        Lancia Delta Evoluzione 1

        Comment


        • #5
          Om det är som på de andra 2.0 16V motorerna så beräknas den nödvändiga bränslemängden med hjälp av trycket/temp bakom spjället + motorns fyllnadsgrad. I viss mån mäts också blandningen via lambdasonden, men oftast bara vid låg last på motorn.

          /Ante
          Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
          Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

          Comment


          • #6
            Originally posted by Ante
            Om det är som på de andra 2.0 16V motorerna så beräknas den nödvändiga bränslemängden med hjälp av trycket/temp bakom spjället + motorns fyllnadsgrad. I viss mån mäts också blandningen via lambdasonden, men oftast bara vid låg last på motorn.

            /Ante
            Intressant de där!! Låter som om man kanske ska köpa sig en dump nu till jul då!! Som en liten julkapp till sig själv =)
            Coupé 16VT +

            Comment


            • #7
              min låter som en buss, baily sport (ställbar)

              Comment


              • #8
                Originally posted by Fadi
                min låter som en buss, baily sport (ställbar)
                Var har du köpt den..och va kostade den.. hur mycket laddtryck klarar den av???
                Coupé 16VT +

                Comment


                • #9
                  FRÅGAN HÄNVISAS TILL SÄRÅS, KÖPTE DEN AV HONOM,TROR DET VAR 1100:-, JAG LADDAR 1,2!!!!

                  Comment


                  • #10
                    Fadi köpte den av mig och jag köpte den av MT Motor Uppsala AB.

                    Den kostade 1500:- om jag mins rätt och ska klara ca: 2,0 bar om jag mins rätt...
                    /Jimmy Särås
                    mvh Jimmy Särås

                    0736-996 993

                    Comment


                    • #11
                      Ok de låter ju superb..

                      Men jag kom på det att det sitter ju redan en dump i turbon..men som sagt det kommer inte låta lika ballt, sen så klarar den bara 1,5 bar..eller bara..men får väl börja på 1 å gå uppåt. Kanske lika bra att investera i en riktig dump nu så har man den sen.
                      Coupé 16VT +

                      Comment

                      Working...
                      X