Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vindrutetorkare- + kupéfläkts-problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vindrutetorkare- + kupéfläkts-problem

    Hej!
    Jag är helt ny här! Jag satt och sökte efter tips om min bil som inte alltid fungerar som jag vill och hittade den här sidan av en lycklig slump! Jag hoppas att jag postar i rätt forum nu, annars kanske jag kan få hjälp med att veta vart jag ska skriva? Tack.

    Jag kan inte så mycket om bilar, men min far kan en del och han brukar vara snäll och hjälpa mig. Men nu har vi ett problem som vi inte har något bra svar på, men kanske finns det någon här som kan ha en tanke?

    Hur som helst, jag har en Fiat Punto 55 –99, och vindrutetorkarna + kupéfläkten fungerar… konstigt. Dom fungerar inte alls när jag startar bilen, men hoppar igång efter en stund och då fortsätter de gå så länge jag har bilen igång. Då kan jag kan dra av eller sätta på dem "som vanligt" bara dom har kommit igång. Det är olika hur lång tid det tar innan de börjar fungera och jag har inte kommit på vad som påverkar. Jag upplever, men är inte säker, att de börjar fungera snabbare om bilen nyss har varit i gång.

    Har kollat säkringarna, som var ok. Sen funderade vi på om det var ett relä. Men finns det, och vart i så fall? Vad kan det annars vara? Om någon har en idé så är jag jättetacksam om ni vill berätta för mig!

    Med allra vänligaste hälsningar, MZ

  • #2
    När jag kollat runt lite verkar de vara ett relä som styr funktionen samt kontakter och nån strömskena i motorn som fixar viloläget/vändläget.
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Låter ju som glapp kring säkrings/reläområdet helt klart.. testat att verkligen lossa alla säkringar? Så att det inte är nån oxid där.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Tack så jättemycket för era snabba svar! Jag uppskattar det verkligen!

        Vi ska kolla upp era tips och se om det är där felen finns, annars återkommer jag.

        Med allra vänligaste hälsningar, MZ

        Comment

        Working...
        X