Announcement

Collapse
No announcement yet.

Startproblem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Startproblem?

    blir lite tokig på det här.... men ibland studsar den där förbaskade tryckmätaren till 0 på ingen tid alls när man slår av motorn och därefter är det lite knepigt (oftast) att starta den. försöker verkligen låta bli att bry mig om det här, men igår var jag uppe och körde runt i barkaby handelsområde för att leta julklappar och körde väl en 5 korta turer fram och tillbaka (försöker väl skaffa jultomtepondus) och den är mätaren studsade 4 av de 5 gångerna. Varje gång fick man dra startmotorn kanske 5-10sekunder (kändes som en evighet....) innan motorn startar, 5:e gången går den igång på normala 1sek eller var det är. Har haft en 1m lång vaccumslang av, det läckaget påverkar inte ens normala luftläckaget in i motorn, så det visar väl att det inte är ett litet läckage det behöver vara in för att studsa till 0 på ingen tid alls.
    Någon som har en aning om vad sjutton det är som öppnar in på det viset och gör att man inte kan starta bilen "normalt" efteråt?????? Tappar man kompet helt på en cylinder, får man startproblem då, eller behöver man tappa det på alla 4 för att det skall påverka?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Working...
X