Announcement

Collapse
No announcement yet.

Färgkod.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Färgkod.

    Hej allihopa!

    jag har kommit så pass långt att det är dax för lackering!
    ..jag har tittat omkring på olika alltenativ men har bestämt mej för orange....såg att fiat har en orange färg som satt på deras traktorer back in the day´s.

    vet någon vad för färg kod den har?

    är den en potentionel dyr färg?(min student ekonomi tilllät inte lambo orange..)

    sen kan ni ochså rekomendera om ni vet någon lackerare i stockholm trakterna som kanske kan ge ett rimligt pris...(snarare prisvärt för det behöver inte heller vara en showlack)

    tack på förhand...Karl-luis Reyes
    Med en blandning av pesto och bensin ;-)

  • #2
    Re: Färgkod.

    Originally posted by Fiat_youngsteer
    Hej allihopa!

    jag har kommit så pass långt att det är dax för lackering!
    ..jag har tittat omkring på olika alltenativ men har bestämt mej för orange....såg att fiat har en orange färg som satt på deras traktorer back in the day´s.

    vet någon vad för färg kod den har?

    är den en potentionel dyr färg?(min student ekonomi tilllät inte lambo orange..)

    sen kan ni ochså rekomendera om ni vet någon lackerare i stockholm trakterna som kanske kan ge ett rimligt pris...(snarare prisvärt för det behöver inte heller vara en showlack)

    tack på förhand...Karl-luis Reyes
    Kanske kontakta en maskin/traktorhandlare då det brukar finnas bättringsfärger på spray o via den få reda på koden?

    Comment


    • #3
      okej det kanjue gå...men eftersom det är en nästintill antik färg..så hade jag inte tänkt på det...ska kolla..tackar!
      Med en blandning av pesto och bensin ;-)

      Comment


      • #4
        Har ju lackerat om min traktor med denna delikata kulör... Ska kolla efter färgkod imorrn..finns inte det kan jag göra ett färgprov och skicka till dej så du kan jämföra med billackerarens prover. Hörs imorrn! Morgan

        Comment


        • #5
          ja!!! det skulle vara underbart!...
          Med en blandning av pesto och bensin ;-)

          Comment


          • #6
            Färgen köpte jag hos en firma som heter Olsson i Ellös. Det är ju en maskinlack så det blir ju inte utställningsskick på finishen men duger på en traktor. Blir nog ingen större prisskillnad på Lamboorange eller Fiatorange om du ska ha en snygg yta. Kulören är ju inte så antik, grannens Fiattraktor från -94 har samma kulör men det var nog sista året..sen blev den mellanbrunröd..en vidrig kulör!!! Sen bytte ju allt namn till New Holland och blev Fordblått, dock ägt av Fiat som tur e...

            Comment


            • #7
              aha..okej..men det kan gå ann ska se efter om det finns hemsida eller dylikt....
              Med en blandning av pesto och bensin ;-)

              Comment

              Working...
              X