Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behöver en liten hjälp..igen ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Behöver en liten hjälp..igen ;)

    Hej allihopa!

    jag har spanat omkring på blocket o hittat ett par shyyysta fälgar till fiaten...




    Det är 15"..och satt på en e30 med centreringsringar...annonsören vet ej ET...har nån en anning om dessa funkar(vet att man måste svarva upp navhålet till 58,1)...tack på förhand! mvh karl-luis
    Attached Files
    Med en blandning av pesto och bensin ;-)

  • #2
    flytande kona

    Tjena
    ser bra ut . ser ut som tsw fälgar.
    e30 har 4x100 antingen filar du upp några mm i varje hål och kränger på fiaten. eller så köper du bultar med flytande kona.
    Möjligen behöer du svarva upp centrumet eller ha distans men det skall ju gå att fixa.

    Kommer passa bra på coupen.

    Hoppas fälgarna är billiga.. haha

    mvh felix
    Fiat X1/9 Dallara
    Fiat 124 Special Moretti
    Fiat Grande punto Sporting
    Lancia Thesis 3,2 V6
    Lancia Delta integrale EVO I
    Alfa GTV 3,0 V6
    Fiat Strada 1,9d

    Comment


    • #3
      Nu va de en 127 du hade va?
      Om det är det så funkar inte dessa ens i närheten, du måste ha bra låg et på så breda fälgar.

      Dvs att det är kort mellan navet och fjäderbenet, så fälgen måste bredda utåt istället för innåt som p denna.

      MVH/

      Comment


      • #4
        jag har två nämligen..en 127 som är "åkbilen" och en 124 sport cupe som jag sätter ihop..tänkte samma sak därför ville jag ha en hint om et´n...ska göra lite forum sök det är orginal fälgar så dom borde ha lite info nånstans...
        Med en blandning av pesto och bensin ;-)

        Comment


        • #5
          Jag gjorde ungefär samma sak till Argentan. Köpte 15" alufälg från en BMW 325 med rätt ET (25mm) och svarvade o fräste dem svart hos en gubbe med NC-fräs i Uppsala. Minns dock inte namnet..

          Men kolla med nån verkstad med rätt utrustning..

          F.ö. har jag just monterat 15" Multipla-fälgar (ET31mm) på min Punto, med nya Michelin 165/65-15 friktionsdäck..
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            aa..okej!

            Gillade iden med multipla fälgarna....ska kolla upp det istället, det blir nog bättre flyt i bilen helhet då...
            Med en blandning av pesto och bensin ;-)

            Comment

            Working...
            X