Announcement

Collapse
No announcement yet.

Få av oljefilter 127..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Få av oljefilter 127..

    Tjo.
    Har ju en 127a som stått i 10 år och på den sitter oljefiltret ung lika hårt..

    Jag körde motorn varm försökte dra med nävarna, men icke.
    Tog till 3st olika avdragare som mest mosade skiten.
    Slutade med att kag högg en mejsel igenom och fick tji där med...

    Vad vet jag kanske är det stnadard problem med enkel lösning eller är det bara mer våld som gäller?

    MVH/

  • #2
    Ge mig en tillräckligt lång hävstång och jag ska ändra jordens rotationsriktning.

    Comment


    • #3
      Det hade ju varit ett fyndigt svar om man effektivt kunde använda en sån, men nu nr jag knappt pår in näven är det inte så lätt att hitta en tillräckligt stor..

      Iaf efter att ha provat de avdragare som finns på marknaden, samt mejsel genom, knacka lös med mejsel, däckjärn igenom, så kunde man til slut rycka bort mjukdelarna och bara ha ringen kvar...

      Sen har jag försökt med mejesel, en sån man skruvar vinkelslipsskivor med, hammare, övervåld osv osv.

      Men skiten sitter där den sitter..

      Börjar bli riktigt arg nu.

      /

      Comment


      • #4
        Det är trång som fasiken antar jag.Du kommer inte åt med en huggmejsel på ringen som är kvar?Vad behöver tas bort för att komma åt bra? Det kan ibland vara bättre att lägga en 1/2-timmes jobb på plocka bort saker som är ivägen. Annars vetefasiken vad du ska göra. / Mats
        Mats Nilsson

        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

        Comment


        • #5
          Arg och sjuk
          Värmepistolen jag planerat att använda va pajj så det får bli JULA i mrgn o handla en ny o hoppas man kan värma lös den utan att elda upp något..

          MVH/

          Comment

          Working...
          X